Wil je ze echt ALLEMAAL weten?SkyPlane wrote:Voorlopig nog niks officeels van beide partijen bekend... en als het zo is, wat zijn de beweegredenen?
[ Post made via Mobile Device ]
TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Er mag zoveel niet. Informatie die men het langst geheim wil houden komt doorgaans als eerste naar buiten.B767-300ER wrote:Dacht alleen dat dit nog niet naar buiten mocht.
Moffel wrote:OR vanaf Mei weg bij Servisair. Wie dan de afhandelaar gaat worden is vooralsnog niet bekend. Ik zou het in iedere geval leuk vinden voor Menzies.
Voorlopig nog niks officeels van beide partijen bekend... en als het zo is, wat zijn de beweegredenen?
Redenen, goh, laat me eens raden. Vast een berg standaard redenen zoals altijd bij zulke maatschappijen. Arkefly vindt dat Servisair te weinig personeel beschikbaar heeft, Servisair vindt dat Arkefly te weinig betaald voor extra personeel. Arkefly vindt dat Servisair minder vertragingen moet veroorzaken, Servisair vindt dat Arkefly zelf eens wat aan z'n punctualiteit moet doen, en zo kan je nog wel tig redenen opnoemen, de maatschappij en de afhandelaar geven toch altijd elkaar de schuld van alles.B767-300ER wrote:Wil je ze echt ALLEMAAL weten?
Maatschappijen als Arkefly (en andere charterrotzooi a la Balkan Holidays, Corendon, Onur Air, Pegasus, Sky Airlines, etc.) zijn nooit tevreden. Het mag allemaal niets kosten maar ondertussen wel allerlei hoge eisen stellen aan de afhandelaar, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten noemt men dat wel eens. Het is dan ook niet voor niets dat zulke maatschappijen van de ene naar de andere afhandelaar lopen te sletten om de paar jaar. Dan loopt het contract af en dan gaan ze weer eens kijken of het ergens nog nét voor iets minder kan en dat ze nog nét iets meer eisen kunnen stellen.
Wellicht kunnen ze Aviapartner 'ns proberen, daar zijn ze nog niet geweest.
Grtz,
Dutchbird,
Ik vind het een beetje misplaats om ArkeFly te scharen onder de door jouw genoemde "charterrotzooi".
De maatschappijen die jij daar noemt zijn totaal niet te vergelijken met ArkeFly, met alle respect voor deze maatschappijen.
Wat de exacte redenen is voor het vertrek van ArkeFly bij Servisair zal bij beide partijen anders uitgelegd worden. Ik spreek uit ervaring (+/- 20 jaar) dat ik al heel wat vreemde redenen heb gehoord waarom een maatschappij weggaat bij een afhandelaar. Laten we gewoon hopen dat het voor Servisair geen problemen oplevert en dat ArkeFly met deze stap een betere afhandeling gaat ontvangen.
Gr.,
Gonzo
Ik vind het een beetje misplaats om ArkeFly te scharen onder de door jouw genoemde "charterrotzooi".
De maatschappijen die jij daar noemt zijn totaal niet te vergelijken met ArkeFly, met alle respect voor deze maatschappijen.
Wat de exacte redenen is voor het vertrek van ArkeFly bij Servisair zal bij beide partijen anders uitgelegd worden. Ik spreek uit ervaring (+/- 20 jaar) dat ik al heel wat vreemde redenen heb gehoord waarom een maatschappij weggaat bij een afhandelaar. Laten we gewoon hopen dat het voor Servisair geen problemen oplevert en dat ArkeFly met deze stap een betere afhandeling gaat ontvangen.
Gr.,
Gonzo
Is Servisair de baas over Arke Fly ofzo? Het moet niet gekker worden.
- B767-300ER
- Scramble Master
dutchbird. Beetje kort door de bocht. Heel simpel. Arkefly en servisair tekenen een contract tegen een bepaalde prijs die Arkefly betaald wordt er door servisair een bepaalde dienst geleverd. Als de opdrachtgever wel betaald, maar de dienst wordt niet (volledig) geleverd door degene die betaald wordt dan blijft diegene in gebreke (servisair). Ongeacht of er te weinig wordt betaald of niet. Dat is niet het probleem van de maatschappij, maar van de afhandelaar. De afhandelaar is namelijk niet verplicht om een contract te tekenen. Dat is een eigen keuze,
Regards, N.
Regards, N.
Laten we eerst nou maar eens wachten tot er wat officeels bekend wordt gemaakt, contract loopt tot maart volgend jaar.
Effe heel wat anders, kreeg zojuist uit betrouwbare bron dat de tfd nog zonder vleugels etc staat...
Effe heel wat anders, kreeg zojuist uit betrouwbare bron dat de tfd nog zonder vleugels etc staat...
- B767-300ER
- Scramble Master
Dus? we hebben nog 4 weken hoor
Afleverdatum was begin deze week bevestigd.
Afleverdatum was begin deze week bevestigd.
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Senior
vleugels zitter er al wel op.
-
- Scramble Senior
iemand eigenlijk een idee wat er aan de hand is met de PH-OYI?
Ik heb begrepen dat hij kapot is? en op Natal staat
Ik heb begrepen dat hij kapot is? en op Natal staat
- B767-300ER
- Scramble Master
Jeffrey
Hij is inderdaad kaduuk en staat inderdaad te NAT...
Hij is inderdaad kaduuk en staat inderdaad te NAT...
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
Probleemkist PH-OYI is ondertussen weer in AMS en vanaf morgen (voorlopig) weer operationeel.........
Regards, N.
Regards, N.
- cHabu
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: cHabu
[quote="SkyPlane"]Laten we eerst nou maar eens wachten tot er wat officeels bekend wordt gemaakt, contract loopt tot maart volgend jaar.
Effe heel wat anders, kreeg zojuist uit betrouwbare bron dat de tfd nog zonder vleugels etc staat...[quote]
Zulke contracten kunnen altijd, met in achtneming van de opzegtermijn, worden opgezegd.
(Ja, ook ervaring.)
Effe heel wat anders, kreeg zojuist uit betrouwbare bron dat de tfd nog zonder vleugels etc staat...[quote]
Zulke contracten kunnen altijd, met in achtneming van de opzegtermijn, worden opgezegd.
(Ja, ook ervaring.)
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
Geen goede bron dan, heb zelfs al foto's gezien van zijn 1e vlucht (meen dat dit op 9 mrt is geweest). Zou volgens mijn bron gister uit de spuitbaai moeten zijn gekomen in volledig kleurenschemacHabu wrote:SkyPlane wrote:Laten we eerst nou maar eens wachten tot er wat officeels bekend wordt gemaakt, contract loopt tot maart volgend jaar.
(Ja, ook ervaring.)
Klopt, de PH-TFD heeft zijn eerste vlucht al gemaakt:
L/N 3588 C/N 38014 B737-86N PH-TFD ARKEFLY Lsd from TUI Group
Dep RNT 09:07 PST Arr MWH 10:29 PST
Dep MWH 10:43 PST Arr BFI 11:17 PST
Call Sign BOE588 Hex Code 484F01
Josh
L/N 3588 C/N 38014 B737-86N PH-TFD ARKEFLY Lsd from TUI Group
Dep RNT 09:07 PST Arr MWH 10:29 PST
Dep MWH 10:43 PST Arr BFI 11:17 PST
Call Sign BOE588 Hex Code 484F01
Josh
- B767-300ER
- Scramble Master
Het typenummer klopt echter nietjeebeeke wrote: L/N 3588 C/N 38014 B737-86N PH-TFD ARKEFLY Lsd from TUI Group
:
86N is van GECAS
8K5 is van TUI...
Type moet dus zijn B737-8K5
Regards, N.
Regards, N.