TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Een hele discussie om niks, want ook in LIS heeft hij niet stuk gestaan.
Kist is uitgeweken naar LIS vanwege het weer op PDL (men kon niet landen)
Eenmaal op LIS is de crew uit zijn uren gelopen en moest er dus een
nieuwe crew worden ingevlogen, wat dus de nodige vertraging heeft
veroorzaakt.
Einde discussie, back to topic!!
Kist is uitgeweken naar LIS vanwege het weer op PDL (men kon niet landen)
Eenmaal op LIS is de crew uit zijn uren gelopen en moest er dus een
nieuwe crew worden ingevlogen, wat dus de nodige vertraging heeft
veroorzaakt.
Einde discussie, back to topic!!
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Ik heb het woord uitgeweken even toegevoegd in mijn post ter verduidelijking. Ik had overigens ook begrepen dat er een kleine reparatie te LIS had plaats gevonden. Zal dat nog even navragen. Want in mijn scherm stond als vertraging reden geen CRR of WRO maar TEC.... Bedankt voor je opheldering.
WRO=Weather Reasons Origin
CRR=Crew Rest Reasons
TEC=Technical Reasons.
WRO=Weather Reasons Origin
CRR=Crew Rest Reasons
TEC=Technical Reasons.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Winter 2011/2
Kan iemand het bericht bevestigen/ontkrachten dat OR/TFL deze winter op PVR (Mexicaanse Pacific ) gaat vliegen ?
MP en opvolgend DBR bedienden deze bestemming tot pakweg 2004/5.
MP en opvolgend DBR bedienden deze bestemming tot pakweg 2004/5.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Ik weet (nog) van niets.
Mocht het wel zo zijn dan zal een tussenstop noodzakelijk zijn.
Een 763 red het niet in 1x naar PVR.
Mag ik vragen waar je dat gehoord/gelezen/gezien hebt?
Mocht het wel zo zijn dan zal een tussenstop noodzakelijk zijn.
Een 763 red het niet in 1x naar PVR.
Mag ik vragen waar je dat gehoord/gelezen/gezien hebt?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
PVR.. heb ik vorige week ook voorbij horen komen, maar weet niet meer waar.
edit: ik weet het weer! Het was een headline op ReisRevue.nl! Niet verder kunnen lezen, abbo'tje is me een beetje te duur.
edit: ik weet het weer! Het was een headline op ReisRevue.nl! Niet verder kunnen lezen, abbo'tje is me een beetje te duur.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
WRO?????? betekend work order volgens mijB767-300ER wrote:Ik heb het woord uitgeweken even toegevoegd in mijn post ter verduidelijking. Ik had overigens ook begrepen dat er een kleine reparatie te LIS had plaats gevonden. Zal dat nog even navragen. Want in mijn scherm stond als vertraging reden geen CRR of WRO maar TEC.... Bedankt voor je opheldering.
WRO=Weather Reasons Origin
CRR=Crew Rest Reasons
TEC=Technical Reasons.
WXO is weather origin
WXE weather enroute
WXD weather destination
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Iemand die bij OR vliegt , dus meestel is het dan niet waar.......B767-300ER wrote:Ik weet (nog) van niets.
Mocht het wel zo zijn dan zal een tussenstop noodzakelijk zijn.
Een 763 red het niet in 1x naar PVR.
Mag ik vragen waar je dat gehoord/gelezen/gezien hebt?
763 kan thuiskomend wel rechtstreeks , heen idd tussenstop.
Crewwise echter is het dan al snel de moeite om op de heenweg op een techstop te maken.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
james ik geloof je meteen. Zoals gezegd heb de melding niet zien staan. Dacht dat het WRO was. Bedankt voor de opheldering.James wrote:WRO?????? betekend work order volgens mijB767-300ER wrote:Ik heb het woord uitgeweken even toegevoegd in mijn post ter verduidelijking. Ik had overigens ook begrepen dat er een kleine reparatie te LIS had plaats gevonden. Zal dat nog even navragen. Want in mijn scherm stond als vertraging reden geen CRR of WRO maar TEC.... Bedankt voor je opheldering.
WRO=Weather Reasons Origin
CRR=Crew Rest Reasons
TEC=Technical Reasons.
WXO is weather origin
WXE weather enroute
WXD weather destination
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
of heen in combinatie met cancun. Scheelt helemaal in Crew kosten......Hansworst wrote:Iemand die bij OR vliegt , dus meestel is het dan niet waar.......B767-300ER wrote:Ik weet (nog) van niets.
Mocht het wel zo zijn dan zal een tussenstop noodzakelijk zijn.
Een 763 red het niet in 1x naar PVR.
Mag ik vragen waar je dat gehoord/gelezen/gezien hebt?
763 kan thuiskomend wel rechtstreeks , heen idd tussenstop.
Crewwise echter is het dan al snel de moeite om op de heenweg op een techstop te maken.
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Via CUN is wel lichtelijk 'om'.B767-300ER wrote:heen in combinatie met cancun.
Re: Winter 2011/2
MP vloog deze bestemming ooit met de MD11 en zover ik weet niet met de B767.Hansworst wrote:Kan iemand het bericht bevestigen/ontkrachten dat OR/TFL deze winter op PVR (Mexicaanse Pacific ) gaat vliegen ?
MP en opvolgend DBR bedienden deze bestemming tot pakweg 2004/5.
Gr.,
Gonzo
Re: Winter 2011/2
Gonzo wrote:MP vloog deze bestemming ooit met de MD11 en zover ik weet niet met de B767.
Jawel hoor, gedaan met beide. Met de 76 op de heenweg in YYZ naar beneden voor een crewwissel, tankstop en het uitladen van 10+ ton vracht. Kortste route was meestal via het oosten van Canada, de US-midwest en dan via Texas Mexico in. Met de 11 was de frequentie 1 keer p/w, met de 767 2.
Re: Winter 2011/2
Die 767 dat is waar ook, via Toronto hoe had ik dat nou kunnen vergeten.76-er wrote:Gonzo wrote:MP vloog deze bestemming ooit met de MD11 en zover ik weet niet met de B767.
Jawel hoor, gedaan met beide. Met de 76 op de heenweg in YYZ naar beneden voor een crewwissel, tankstop en het uitladen van 10+ ton vracht. Kortste route was meestal via het oosten van Canada, de US-midwest en dan via Texas Mexico in. Met de 11 was de frequentie 1 keer p/w, met de 767 2.
Ik word ook een dagje ouder
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
ach... Ze vliegen wel gekkere routes.76-er wrote:Via CUN is wel lichtelijk 'om'.B767-300ER wrote:heen in combinatie met cancun.
Zojuist uit betrouwbare bron vernomen dat er wat schade is aan de AHX.... Zogenaamde afhandelaarschade... Trap of catering...
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Winter 2011/2
Die rotatie was gebaseerd op een crewstop van een week te PVR. Anno 2011 reken je dat echt niet meer recht , voor zover MP dat destijds al kon .......76-er wrote:Gonzo wrote:MP vloog deze bestemming ooit met de MD11 en zover ik weet niet met de B767.
Jawel hoor, gedaan met beide. Met de 76 op de heenweg in YYZ naar beneden voor een crewwissel, tankstop en het uitladen van 10+ ton vracht. Kortste route was meestal via het oosten van Canada, de US-midwest en dan via Texas Mexico in. Met de 11 was de frequentie 1 keer p/w, met de 767 2.
Wat nog zou kunnen is dat er domestic gepositioned wordt tussen CUN & PVR maar aannemelijker lijkt dat er weer een crewchange zal plaatsvinden op heen -& terugweg.
DBR voerde deze uit outbound/inbound te YMX. Die hadden overigens al weinig keuze aangezien met de 752 werd gevlogen/
Dikke pech voor de crew dus vooral in de winter met -25C om dan na een uurtje draaien te PVR weer terug te moeten naar YMX.
We zullen het gaan zien