Yep, they just don't give aB767-300ER wrote:Parijs is zo dom bezig. En al die andere maatschappijen lachen zich rot als ze weer een kist vol bloemen naar Aalsmeer vliegen
Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
VAKBOND dat is het enige wat we te horen krijgenB767-300ER wrote:Parijs is zo dom bezig. En al die andere maatschappijen lachen zich rot als ze weer een kist vol bloemen naar Aalsmeer vliegen
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
ja, maar dan wel de Franse variant van die vakbond
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
SyndicauxB767-300ER wrote:ja, maar dan wel de Franse variant van die vakbond
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
En dat zijn lastige mannetjes ( en vrouwtjes als die daar ook tussen zitten )
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Het is niet alleen Air France die MP dwars zit om de MPS weer in dienst te nemen.76-er wrote:Yep, they just don't give aB767-300ER wrote:Parijs is zo dom bezig. En al die andere maatschappijen lachen zich rot als ze weer een kist vol bloemen naar Aalsmeer vliegen
Ook KLM wast zijn handen niet in onschuld!! Dat is ons ondertussen steeds meer duidelijk bij MP.
Alsmede de loze belofte van een CEO die meer een loopjongen is van de KLM directie dan een zelfstandige CEO.
Mooie beloftes vertellen is makkelijk maar de beloftes ook nakomen is moeilijker dat ondervindt de MP directie steeds meer.
KLM houdt alles tegen in het belang van het eigen personeel.
Het is niet alleen de Cargo divisie die baalt ook personeel van MP "Passage" wat nu overgaat naat KL krijgt met regelmaat te horen dat ze van een derde rangs club afkomen.
Het is echt jammer dat een club als MP dit moet doorstaan met fantastische mensen die totaal gedemotiveerd worden door hun nieuwe collega's of door de gang van zaken binnen MP.
Gr.,
Gonzo
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Gonzo, moet je voor de gein eens op "dat andere forum" kijken in het MP topic.
Daar kan je genoeg lezen hoe de gemiddelde KLM vlieger denkt over de MP mensen.... Te triest voor woorden.
Daar kan je genoeg lezen hoe de gemiddelde KLM vlieger denkt over de MP mensen.... Te triest voor woorden.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Laat ik het maar niet doen.B767-300ER wrote:Gonzo, moet je voor de gein eens op "dat andere forum" kijken in het MP topic.
Daar kan je genoeg lezen hoe de gemiddelde KLM vlieger denkt over de MP mensen.... Te triest voor woorden.
Ik heb heel veel respect voor de mensen van MP, mijn hemel wat moeten die mannen en vrouwen veel slikken van een groep omhoog gevallen personen bij de KLM.
(Voorbeeld van een stewardess van MP nu bij KL in dienst tijdens de training, Vrouw was al ruim 15 jaar purser bij MP en kreeg instructie van een meisje van 23 die 2 jaar bij KL vloog. Meisje dit is een blikje cola laat mij nu eens zien hoe je dat in gelijke hoeveelheden in twee glazen krijgt.
Nog één, tijdens cabincrew training moesten de ex MP stewardessen van een KL instructrice een souvenier meenemen van hun laatste vlucht en daar een opstel van 3 kantjes overschrijven.)
Dit is echt gebeurd en is geen uitzondering. Mijn hemel waar zijn we mee bezig, en dan vinden ze het gek bij KLM dat er soms dingen niet lopen als ze horen te lopen? Misschien moeten ze eens kijken naar hun training.
Gr.,
Gonzo
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ik begrijp dat het op dit forum niet populair is, maar MP moet ook de hand in eigen boezem steken.
Zelf heb ik beroepshalve veel met MP-cabinepersoneel te maken gehad en er is lange tijd - door een groep, lang niet door allen! - met voor mij onverklaarbare - minachting over collega's van bijv. KL en HV gesproken en richting hen gehandeld.
Ik heb dat steeds bijzonder verbazingwekkend gevonden, want KL en HV draaiden beide wel objectief een stuk beter dan MP de afgelopen 10-15 jaar. Een houding 'wat kunnen wij daarvan leren' had beter gepast. Dit heeft bij KLM en HV het nodige kwaad bloed gezet. Dat wreekt zich nu bijvoorbeeld in het absolute njet van de vakbonden tegen enige vorm van meenemen van senioriteit/horizontale instroom voor cabinepersoneel.
De voorbeelden van de training zijn triest, helemaal mee eens. Toch daag ik al deze dames en heren ook uit om eens na te gaan hoe het was in de MP-cultuur. Veel (oud-)MP'ers beklagen zich over de positie aan boord wanneer zij meer junior waren dan een ander, vanwege het gedrag van sommige senior cabinmembers. Ik kan je de nodige vergelijkbare verhalen vertellen over praktijken aan boord van MP-toestellen...velen hebben daardoor MP ook al lang geleden verlaten.
Dat de MP CEO vooral een vooruitgeschoven KLM-man was, wekt toch geen verbazing? Dat was wel al duidelijk vanaf het begin dat hij aantrad. Bij HV zit nu ook een KLM'er. Vanuit KLM logisch, maar men moet binnen de groep wel ervoor waken dat er nog wel voldoende alternatieve ideeën worden aangedragen.
Zelf heb ik beroepshalve veel met MP-cabinepersoneel te maken gehad en er is lange tijd - door een groep, lang niet door allen! - met voor mij onverklaarbare - minachting over collega's van bijv. KL en HV gesproken en richting hen gehandeld.
Ik heb dat steeds bijzonder verbazingwekkend gevonden, want KL en HV draaiden beide wel objectief een stuk beter dan MP de afgelopen 10-15 jaar. Een houding 'wat kunnen wij daarvan leren' had beter gepast. Dit heeft bij KLM en HV het nodige kwaad bloed gezet. Dat wreekt zich nu bijvoorbeeld in het absolute njet van de vakbonden tegen enige vorm van meenemen van senioriteit/horizontale instroom voor cabinepersoneel.
De voorbeelden van de training zijn triest, helemaal mee eens. Toch daag ik al deze dames en heren ook uit om eens na te gaan hoe het was in de MP-cultuur. Veel (oud-)MP'ers beklagen zich over de positie aan boord wanneer zij meer junior waren dan een ander, vanwege het gedrag van sommige senior cabinmembers. Ik kan je de nodige vergelijkbare verhalen vertellen over praktijken aan boord van MP-toestellen...velen hebben daardoor MP ook al lang geleden verlaten.
Dat de MP CEO vooral een vooruitgeschoven KLM-man was, wekt toch geen verbazing? Dat was wel al duidelijk vanaf het begin dat hij aantrad. Bij HV zit nu ook een KLM'er. Vanuit KLM logisch, maar men moet binnen de groep wel ervoor waken dat er nog wel voldoende alternatieve ideeën worden aangedragen.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ik weet dat er een bepaalde arrogantie is ook bij cabinepersoneel onderling zowel bij MP, OR, KL en HV.OA152 wrote:Ik begrijp dat het op dit forum niet populair is, maar MP moet ook de hand in eigen boezem steken.
Zelf heb ik beroepshalve veel met MP-cabinepersoneel te maken gehad en er is lange tijd - door een groep, lang niet door allen! - met voor mij onverklaarbare - minachting over collega's van bijv. KL en HV gesproken en richting hen gehandeld.
Ik heb dat steeds bijzonder verbazingwekkend gevonden, want KL en HV draaiden beide wel objectief een stuk beter dan MP de afgelopen 10-15 jaar. Een houding 'wat kunnen wij daarvan leren' had beter gepast. Dit heeft bij KLM en HV het nodige kwaad bloed gezet. Dat wreekt zich nu bijvoorbeeld in het absolute njet van de vakbonden tegen enige vorm van meenemen van senioriteit/horizontale instroom voor cabinepersoneel.
De voorbeelden van de training zijn triest, helemaal mee eens. Toch daag ik al deze dames en heren ook uit om eens na te gaan hoe het was in de MP-cultuur. Veel (oud-)MP'ers beklagen zich over de positie aan boord wanneer zij meer junior waren dan een ander, vanwege het gedrag van sommige senior cabinmembers. Ik kan je de nodige vergelijkbare verhalen vertellen over praktijken aan boord van MP-toestellen...velen hebben daardoor MP ook al lang geleden verlaten.
Dat de MP CEO vooral een vooruitgeschoven KLM-man was, wekt toch geen verbazing? Dat was wel al duidelijk vanaf het begin dat hij aantrad. Bij HV zit nu ook een KLM'er. Vanuit KLM logisch, maar men moet binnen de groep wel ervoor waken dat er nog wel voldoende alternatieve ideeën worden aangedragen.
Er zijn altijd mensen die proberen minachtend naar andere personen te doen als zij niet van dezelfde club zijn.
Dat blijf je hebben en daarnaast is het vaak zo dat vrouwen onderling niet altijd lekker met elkaar omgaan.
Omdat het MP clubje met Stewards en Stewardessen klein was, was het ook een sfeertje van ons kent ons.
Nu komen ze in een organisatie die een behoorlijk aantal keren groter is en dus ook wat minder persoonlijk is, daar moet men ook aan wennen.
Ik hoop alleen dat er een tijd komt dat dit wel gaat werken de integratie van MP cabincrews met KL cabincrews.
Gr.,
Gonzo
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Gonzo, helemaal mee eens. Dat is voor alle partijen goed. En dat gaat ook zeker gebeuren!
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
In ieder geval in de cabine...OA152 wrote:Gonzo, helemaal mee eens. Dat is voor alle partijen goed. En dat gaat ook zeker gebeuren!
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
B767-300ER ben jij al op de hoogte van de laatste rel in de cockpit bij Cargo??B767-300ER wrote:In ieder geval in de cabine...OA152 wrote:Gonzo, helemaal mee eens. Dat is voor alle partijen goed. En dat gaat ook zeker gebeuren!
Daarnaast mooie verhalen dat vele MP vliegers naar HV kunnen................geloof drie tot nu toe voor een x aantal maanden.
TOPPIE zou onze bekendste zwemster zeggen.
Gr.,
Gonzo
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Gonzo wrote: B767-300ER ben jij al op de hoogte van de laatste rel in de cockpit bij Cargo??
Daarnaast mooie verhalen dat vele MP vliegers naar HV kunnen................geloof drie tot nu toe voor een x aantal maanden.
Rel? Vertel! (niks van gemerkt)
Er gaan er 4 naar HV, voor maximaal 18 maanden.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Welke rel bedoel je? Als 76-er al van niets weet.....Gonzo wrote: B767-300ER ben jij al op de hoogte van de laatste rel in de cockpit bij Cargo??
Bedoel je tussen MP onderling, of de wrijving tussen de KLM vliegers en de MP vliegers die via het VNV en AVB wordt uitgevochten, en waar voorlopig geen zicht is op witte rook?? Of specifiek Cargo?
Zoals 76-er zegt, inderdaad 4 stuks. Dacht alleen dat de termijn korter was, maar 76-er zit er dichter op dan mij, dus die zal wel gelijk hebbenGonzo wrote: Daarnaast mooie verhalen dat vele MP vliegers naar HV kunnen................geloof drie tot nu toe voor een x aantal maanden.
TOPPIE zou onze bekendste zwemster zeggen.
Gr.,
Gonzo
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.