Malaysia Airlines naar Oneworld, wat denken we ervan?
Forum rules
- Martijn...
- Scramble Junior
A319,A320,737,777,767,757,747,MD-11,MD-82,F50
- Gietje
- Scramble Master
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
Re: Malaysia Airlines naar Oneworld, wat denken we ervan?
Switch? Ze zaten nog niet bij een alliantie hoor
- Martijn...
- Scramble Junior
Switch van gedachte
A319,A320,737,777,767,757,747,MD-11,MD-82,F50
- phkza
- Scramble Addict
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Ik had eigenlijk verwacht dat ze naar SkyTeam zouden gaan, gezien de band met KLM. Maar ongetwijfeld heeft Malaysia een goede reden om zich bij Oneworld aan te sluiten.
SkyTeam is met KLM, Delta, China Southern, Korean en Vietnam Airlines natuurlijk al behoorlijk gedekt in Azië, terwijl Oneworld er 'slechts' Cathay en (het snel krimpende) JAL heeft zitten.
Peter Hartman (KLM) is niet echt blij, getuige dit artikel in het Haarlems Dagblad: http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/re ... onder-druk
Quote:
*kuch* Air France *kuch*
SkyTeam is met KLM, Delta, China Southern, Korean en Vietnam Airlines natuurlijk al behoorlijk gedekt in Azië, terwijl Oneworld er 'slechts' Cathay en (het snel krimpende) JAL heeft zitten.
Peter Hartman (KLM) is niet echt blij, getuige dit artikel in het Haarlems Dagblad: http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/re ... onder-druk
Quote:
'Niet alle leden'?KLM directeur Hartman vindt het jammer dat gekozen is voor Oneworld. ,,Natuurlijk had ik ze graag in Skyteam gehaald, maar niet alle ledenvan Skyteam zaten daarop te wachten. Zo gaat dat als je als alliantie steeds meer leden hebt.''
*kuch* Air France *kuch*
- Gietje
- Scramble Master
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
Ja die rumoeren gingen er inderdaad. Waarom zouden ze het willen tegenhouden eigenlijk?phkza wrote:
'Niet alle leden'?
*kuch* Air France *kuch*
shall me be a sausage....d.w.z
zolang ze maar in eigen kleuren blijven vliegen en er geen eenheidsworst komt.
shall me be a sausage....d.w.z
zolang ze maar in eigen kleuren blijven vliegen en er geen eenheidsworst komt.
gokje: Ze doen daar alleen halal-zaken en de rest van de groep neemt het niet zo nauw, dus dat past niet bij elkaar?Gietje wrote:..............
Ja die rumoeren gingen er inderdaad. Waarom zouden ze het willen tegenhouden eigenlijk?
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
- phkza
- Scramble Addict
Dan zouden ze met KLM uit politiek correct NL en Saudi Arabian wel in het goede schuitje zitten denk ikGlidepath wrote:gokje: Ze doen daar alleen halal-zaken en de rest van de groep neemt het niet zo nauw, dus dat past niet bij elkaar?
Overigens zijn ze bij MH niet zo islamitisch naar buiten toe hoor. Da's bij Saudi Arabian en Iran Air wel anders...
"NL politiek" correct herken ik als satire, zo niet ironie of zelfs een tikje sarcasme. .phkza wrote:Dan zouden ze met KLM uit politiek correct NL en Saudi Arabian wel in het goede schuitje zitten denk ikGlidepath wrote:gokje: Ze doen daar alleen halal-zaken en de rest van de groep neemt het niet zo nauw, dus dat past niet bij elkaar?
Daar maak je een klassieke denkfout, want halal-zakendoen en uitdragen / etaleren van Islam is zeker niet hetzelfde.phkza wrote:Overigens zijn ze bij MH niet zo islamitisch naar buiten toe hoor. Da's bij Saudi Arabian en Iran Air wel anders...
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
@phkza
Ik heb zo hier en daar gelezen dat Air France telkens die toetreding blokkeerde..maar op basis waarvan? Zijn er historische redenen voor?
Ik heb zo hier en daar gelezen dat Air France telkens die toetreding blokkeerde..maar op basis waarvan? Zijn er historische redenen voor?
Tevens gaat Malaysia volgend jaar weer in afhandeling bij de KLM
Bron? Tijdje terug zaten ze nog bij Menzies aan tafel.
- Alpha4Delta
- Scramble Junior
- Type of spotter: Filmer, photographer
- Subscriber Scramble: Alpha4Delta
Als die A380 komt dan... Heeft Menzies ook al equipment om dat ding af te handelen?
Jammer dat MAH naar Oneworld gaat... had wel een mooie aanwinst geweest, aangezien ze geloof ik al codeshares met KLM uitvoeren op de avondvlucht.
Als ze die A380 maar in eigen kleuren houden en niet in oneworld :p
Jammer dat MAH naar Oneworld gaat... had wel een mooie aanwinst geweest, aangezien ze geloof ik al codeshares met KLM uitvoeren op de avondvlucht.
Als ze die A380 maar in eigen kleuren houden en niet in oneworld :p
Logisch dat MH naar OneWorld gaat, Vietnam Airlines en Garuda zijn toch 2 grote spelers in Zuid Azie voor SkyTeam en dan zou MH daar nog eens bij komen. en bij Star alliance is in Zuid Azie ook goed vertegenwoordigt met Thai en SQ. Oneworld nog niet zo. Had liever MH bij Skyteam gezien dan Saudi !
Ja, wat denk jij wat daar anders aan is dan bij bv een 777 of A340?Alpha4Delta wrote:Als die A380 komt dan... Heeft Menzies ook al equipment om dat ding af te handelen?
- phkza
- Scramble Addict
Historisch gezien denk ik niet, zal vooral in de strategie liggen. Maar waar dat precies spaak loopt...hmv wrote:@phkza