Gietje wrote:Ja klopt, maar een beetje dromen kan nooit kwaad
Alleen heeft niemand er wat aan om dromen te lezen in een speculeer topic.
Gietje wrote:Ja klopt, maar een beetje dromen kan nooit kwaad
Kan je deze fantasie onderbouwen?Berven wrote:Ik geloof ook zeker dat de KLM ook andere Airbus A350 gaat aanschaffen ter vervanging van de MD-11. Dus Airbus A350-900 á Airbus A350-1000 maken zeer goede kans bij de KLM in de vloot komen versterken. Dus Boeing 787 maakt dan wel goede kans, maar minder groot dan in het begin van speculatie over de megaorder die KLM-AF wil bestellen bij Boeing en Airbus.
Dat doen we hier gelukkig helemaal niet...Berven wrote:maar hij dagdroomt verder in grote denken van de KLM!
Erik, ik heb ook gelezen in de Telegraaf, dat de Franse parlement eist dat Air France alleen Airbussen moet kopen in plaats van combinatie met Boeings. Dat gaat, denk ik, ook gelden voor de zustermaatschappij KLM. Grote kans is dat de KLM ook meer beleid van de KLM-AF volgt, zowel op één vliegtuigfabrikant standaard wordt gesteld. Zowel mogelijk over vervanging van Boeings 737 NG's toestellen van KLM verder in jaren 2020-2030 doel ik dan ook dat de KLM mogelijk ook Airbussen A319, A320,321NEO's ook aanschaffen. Dan is meer voordeel uit te halen voor onderhoud, vlootfianciering, meer synergievoordelen met 2 maatschappijen die ook zelfde type heeft. Maar Franse politiek begint ook meer invloed te krijgen op de KLM, zowel dat uit Parijs bestuurd wordt.nuckleuz wrote:Kan je deze fantasie onderbouwen?Berven wrote:Ik geloof ook zeker dat de KLM ook andere Airbus A350 gaat aanschaffen ter vervanging van de MD-11. Dus Airbus A350-900 á Airbus A350-1000 maken zeer goede kans bij de KLM in de vloot komen versterken. Dus Boeing 787 maakt dan wel goede kans, maar minder groot dan in het begin van speculatie over de megaorder die KLM-AF wil bestellen bij Boeing en Airbus.
Grt, Erik
Ben ik wel bang voor, A380 kan moeilijk landen op een toeristenvliegveld zowel op Curacao, zowel infrastrcutuur daar veel minder sterk en flexibel is dan in ons Nederland. Ik denk dat eilanden ook niet zo happy is met de KLM vluchten gaat verminderen met behulp van een supergrote Airbus A380. Wat je ook afvraagt, hoe reageren de touroperators die met de KLM samenwerken dat ze passagiers in een grote bus moeten gevlogen worden? Dan heb je minder vluchtdagen en kan je nooit meer 12 of 13 dagen op Aruba verblijven!dj_ad wrote:Over welke routes vervangen zouden gaan worden door een A380 lees ik niks in het artikel...bij Curacao, Aruba(hoe lucratief ook voor de klm) schiet mij gelijk de vraag te binnen wie de aanpassingen van het vliegveld dan voor zijn rekening gaat nemen..lijkt me een flink kostenplaatje en vraag me af of ze daar op de eilanden zo happy zijn met zo'n investering voor maar één dagelijkse vlucht.
Dat is een beetje erg kort door de bocht. Er is door een aantal parlementariers een petitie opgesteld die AF oproept alleen Airbussen te kopen. De petitie is vooralsnog door maar een minderheid van het parlement ondertekend en zeker geen wet. AF is een private onderneming en hoewel de politiek heel veel druk op AF kan uitoefenen, is het niet zo dat de politiek bepaalt. Het lijkt mij dan ook sterk dat hier gehoor aan gegeven gaat worden. Hoewel niets valt uit te sluiten natuurlijk....Berven wrote:Erik, ik heb ook gelezen in de Telegraaf, dat de Franse parlement eist dat Air France alleen Airbussen moet kopen in plaats van combinatie met Boeings.
Wat heeft Curacao met Aruba te maken?Berven wrote:Ben ik wel bang voor, A380 kan moeilijk landen op een toeristenvliegveld zowel op Curacao, zowel infrastrcutuur daar veel minder sterk en flexibel is dan in ons Nederland. Ik denk dat eilanden ook niet zo happy is met de KLM vluchten gaat verminderen met behulp van een supergrote Airbus A380. Wat je ook afvraagt, hoe reageren de touroperators die met de KLM samenwerken dat ze passagiers in een grote bus moeten gevlogen worden? Dan heb je minder vluchtdagen en kan je nooit meer 12 of 13 dagen op Aruba verblijven!dj_ad wrote:Over welke routes vervangen zouden gaan worden door een A380 lees ik niks in het artikel...bij Curacao, Aruba(hoe lucratief ook voor de klm) schiet mij gelijk de vraag te binnen wie de aanpassingen van het vliegveld dan voor zijn rekening gaat nemen..lijkt me een flink kostenplaatje en vraag me af of ze daar op de eilanden zo happy zijn met zo'n investering voor maar één dagelijkse vlucht.