KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

Grappig, ik kwam ergens tegen dat KLM meer kon verdienen met goedkopere tickets.

Het is de bedoeling om zoveel mogelijk dure tickets te verkopen, business class of full fare economy.
De rest van het vliegtuig wordt gevult met el cheapo tickets, waar maar weinig of niets aan verdient wordt.
Maar door deze el cheapo tickets kan er wel vaker op een route gevlogen wordt,
waardoor een route weer aantrekkelijker wordt voor iemand die dure tickets gebruikt.
User avatar
Piet Luijken
Moderator
Moderator
Posts: 3954
Joined: 27 Dec 2003, 14:19
Subscriber Scramble: Piet Luijken
Location: Amstelveen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Piet Luijken »

In de wandelgangen wordt druk gesproken over de haalbaarheid van de quito - guajalquil vlucht.
Overnachten in quito is gezien de hoogte geen goed idee.
Daarnaast is de vlucht AMS - quito - guajalquil weer te lang voor de cabine.
We gaan t zien

[ Post made via Mobile Device ]
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Piet Luijken wrote: Overnachten in quito is gezien de hoogte geen goed idee.
Geneuzel van de VNC. Heb vaak in Quito mogen overnachten en nooit problemen gehad. Ook de verreweg de meeste collega's niet, enkel de stevige roker of mensen met overgewicht hadden het er moeilijk.
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3376
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

76-er wrote:
Piet Luijken wrote: Overnachten in quito is gezien de hoogte geen goed idee.
Geneuzel van de VNC. Heb vaak in Quito mogen overnachten en nooit problemen gehad. Ook de verreweg de meeste collega's niet, enkel de stevige roker of mensen met overgewicht hadden het er moeilijk.
Zit wel wat in, inderdaad. Als de drukcabine een druk als die op 8.000 voet opbouwt gedurende de vlucht, zit je immers ook met een zuurstofspanning alsof je op 2400 meter zit. Quito ligt op 2.700 meter, ik weet niet of die 300 metertjes nu echt dat verschil uitmaken voor een vlieger die de klasse 1 keuring heeft doorstaan ;-) (Oftewel: op hoeveel druk wordt de cabine van een MD-11 gebracht? Is dat 5.500 voet of 8.000 voet, of iets ertussenin?)
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

76-er wrote:
Piet Luijken wrote: Overnachten in quito is gezien de hoogte geen goed idee.
Geneuzel van de VNC. Heb vaak in Quito mogen overnachten en nooit problemen gehad. Ook de verreweg de meeste collega's niet, enkel de stevige roker of mensen met overgewicht hadden het er moeilijk.
Gezien het gewicht van de doorsnede KLM stewardess hebben ze daar een punt!! :wink:
Sorry kon het even niet laten m.b.t. het laatste stukje in je reactie.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
Piet Luijken
Moderator
Moderator
Posts: 3954
Joined: 27 Dec 2003, 14:19
Subscriber Scramble: Piet Luijken
Location: Amstelveen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Piet Luijken »

Probleem is vooral gezien de mogelijke slaapproblemen en derhalve rust voor de vlucht.
Greetings,

Piet Luijken
Scramble Editor
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Diarto »

Gonzo wrote:Gezien het gewicht van de doorsnede KLM stewardess hebben ze daar een punt!! :wink:
:M-):
User avatar
Piet Luijken
Moderator
Moderator
Posts: 3954
Joined: 27 Dec 2003, 14:19
Subscriber Scramble: Piet Luijken
Location: Amstelveen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Piet Luijken »

KLM-Martinair-VNV integratie principe akkoord is gereed.
Voor KLM houdt t in dat de A330 onbeperkt mag vliegen met een drie vlieger bemanning zonder rustruimte. Nu is er een beperking van 25 procent van de vluchten.
KLM b747 freighters blijven voorlopig bij MP.

[ Post made via Mobile Device ]
Greetings,

Piet Luijken
Scramble Editor
User avatar
United
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 410
Joined: 11 Oct 2005, 17:43
Subscriber Scramble: United
Location: AMS

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by United »

Misschien niet het juiste forum, maar een mooie terugblik op een KLM machine.

http://www.airliners.net/aviation-forum ... n/5200853/

United
User avatar
Gietje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3415
Joined: 03 May 2009, 14:33
Type of spotter: If it's got wings and engines...
Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
Location: Rotterdam

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Gietje »

Volgens een topic op Airliners.net gaat de langverwachte order voor widebodies 25 B787 & 25 A350 worden. Ook 25 opties voor elk toestel.
http://www.airliners.net/aviation-forum ... n/5208664/
Cheers,
Gideon
My photos at Flickr: http://www.flickr.com/photos/39101604@N08/
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Das niet veel.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

Gietje wrote:Volgens een topic op Airliners.net gaat de langverwachte order voor widebodies 25 B787 & 25 A350 worden. Ook 25 opties voor elk toestel.
http://www.airliners.net/aviation-forum ... n/5208664/
According to a French news Paper,mmmmmm, let’s wait and see.
And if you read the forum there are still a lot of speculations about versions.
Probably I'm still the only airplane lover who does not like the B787 so I'm only pleased with the Airbus order and option.
But that is my problem. :?
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
Gietje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3415
Joined: 03 May 2009, 14:33
Type of spotter: If it's got wings and engines...
Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
Location: Rotterdam

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Gietje »

Het is inderdaad nog speculatie. Er stond ook nog iets over 10 B787-9s die geleased zullen worden van het ILFC om de MD-11s te vervangen. Lijkt me trouwens nogal snel sinds de MD-11s in 2015 weg zijn, en de In Service Date van de B787 in 2014 is.
Cheers,
Gideon
My photos at Flickr: http://www.flickr.com/photos/39101604@N08/
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 699
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

In tegenstelling wat eerder werd verwacht, gaat PH-KCH binnenkort niet naar Xiamen voor de D-check maar naar ST Aero, San Antonio, Texas. Weet iemand wanneer dat zal zijn?
Ricardo 767-200ER wrote:Hallo,

De PH-BFN is gister (maandag 18 april) aan de FD-check begonnen, dit zal de ene na laatste KLM 747 zijn die hier een FD check krijgt.

Ook de PH-KCH gaat in september 2011 nog naar Xiamen en dat is overigens ook de laatste FD in China.

KCI & KCK gaan in 2012 en 2013 weer de FD in dus ben benieuwd waar deze FD's gedaan gaan worden.

Greetz ricardo
User avatar
Piet Luijken
Moderator
Moderator
Posts: 3954
Joined: 27 Dec 2003, 14:19
Subscriber Scramble: Piet Luijken
Location: Amstelveen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Piet Luijken »

Uit gesprekken met diverse hoge managers bleek dat de KLM al geruime tijd een aantal posities op de B787 had veilig gesteld. Nu blijkt inderdaad volgens de berichten op de KLM site dat de eerste B787 in 2015 komt en dat dit buiten deze order valt.

[ Post made via Mobile Device ]
Greetings,

Piet Luijken
Scramble Editor
Post Reply

Return to “'t Praethuys”