NAC Fokker-130
Forum rules
- Starbucks
- Scramble Senior
- Posts: 495
- Joined: 10 Mar 2008, 20:27
- Type of spotter: Female (Cabin) Crew
- Subscriber Scramble: Starbucks
- Location: Hillegom, Netherlands
- Contact:
Re: Rekkof XF-Series
Gewoon uit nieuwsgierigheid, iemand een update over deze club?
Mailtje naar info@ngaircraft.com wordt niet op gereageerd
Mailtje naar info@ngaircraft.com wordt niet op gereageerd
Re: Rekkof XF-Series
Misschien moet je het mailtje in het Portugees schrijven?
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: Rekkof XF-Series
Ik hoorde dat ze de Fokker F.XXXVI willen gaan bouwen, die schijnt ook nog heel goed in de markt te liggen.
- RobertMB
- Scramble Die-Hard
- Posts: 920
- Joined: 28 Aug 2004, 12:44
- Subscriber Scramble: RobertMB
- Location: Groningen
Re: Rekkof XF-Series
Wordt ook wel eens tijd na het eerste exemplaar (PH-AJA) .....
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22192
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: Rekkof XF-Series
Jawel, ze bestaan nog steeds...
Vandaag een levensteken via
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/b ... er-100.xml ,
danwel
http://tinyurl.com/3nb2b5s als de link hierboven weer eens gebroken is , met video etcetera...
Vandaag een levensteken via
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/b ... er-100.xml ,
danwel
http://tinyurl.com/3nb2b5s als de link hierboven weer eens gebroken is , met video etcetera...
Fokker 100 gaat een doorstart maken
De Fokker 100 gaat opnieuw geproduceerd worden. Het bedrijf Next Generation Aircrafts (NGA), voorheen Rekkof, gaat het vliegtuig moderniseren. Binnen twee jaar moet het prototype klaar zijn.
Video's
FOKKER 100 GAAT EEN DOORSTART MAKEN
Foto
Nieuwe Fokker geen luchtfietserij meer
De laatste 'oude' Fokker 100 werd in 1996 geproduceerd. Dat jaar ging de fabriek falliet. Rekkof nam de rechten om Fokker-vliegtuigen te maken over. Economische Zaken gaf Rekkof vorig jaar 20 miljoen euro subsidie.
Zuinig en milieuvriendelijk
Volgens NGA wordt de F100 in zijn klasse het zuinigste en meest milieuvriendelijke vliegtuig. Er kunnen zo'n 120 passagiers in het toestel.
100 jaar Fokker
De aankondiging komt 100 jaar na de eerste vlucht van Anthony Fokker met zijn zelfgebouwde Spin-vliegtuig. Hij vloog toen een rondje boven Haarlem.
Voortborduren op vorige Fokker 100
Volgens managing-director Maarten van Eeghen kan het allemaal zo snel, omdat ze de huidige Fokker 100 updaten en moderniseren.
"We hebben namelijk al een goed airframe, van de 'oude' Fokker. Airbus en Boeing doen hetzelfde: je pakt een goed airframe en die ga je doorontwikkelen.
Grote voordeel is dat de ontwikkelingskosten dan veel lager zijn. Het gaat om 25% van de kosten van een nieuw toestel."
Het nieuwe Fokker gaat nieuwe fase in
Van Eeghen zegt dat het ontwerp klaar is, en NGA nu aan fase 1 gaat beginnen. "We gaan de contracten tekenen met de leveranciers en binnen 2 jaar zullen we ons prototype in de lucht hebben. Dan volgt fase 2, waarin klanten hun finale handtekening zetten, en dan kunnen we voor hen toestellen gaan bouwen."
De know-how is er nu nog
"Na Fokker hebben we in Nederland nooit meer hele vliegtuigen gebouwd, slechts onderdelen", zegt Van Eeghen. "De know-how is er nu nog wel, maar over vijf jaar niet meer."
November 2024 update at FokkerNews.nl....
Re: Rekkof XF-Series
¿Qué? De assemblage ("bouw", zou je kunnen zeggen) zou toch in Brazilië plaatsvinden...? Of is dit weer een hele mooie scoop?"Na Fokker hebben we in Nederland nooit meer hele vliegtuigen gebouwd, slechts onderdelen", zegt Van Eeghen. "De know-how is er nu nog wel, maar over vijf jaar niet meer."
== All is well, as long as we keep spinning ==
- Starbucks
- Scramble Senior
- Posts: 495
- Joined: 10 Mar 2008, 20:27
- Type of spotter: Female (Cabin) Crew
- Subscriber Scramble: Starbucks
- Location: Hillegom, Netherlands
- Contact:
Re: Rekkof XF-Series
Vandaag een mooie presentatie op de HvA gehad tijdens de Aviation Knowledge & Career day.
- EIS 2016 (planned)
- Phase 0 (design) finished April 2011
- Phase 1 (Demonstrator build) due to start Q1 2012 ends Q1 2014
- Avionics: 4 large LCD screens
- Engines: RR BR725 but other engines are considered as well (SSJ100 engine, a 51 inch versie van de P&W GTF en nog ten die ik vergeten ben)
- Winglet design bijna final, volgend jaar waarschijnlijk windtunnel tests bij NLR.
- Demonstrator zal alleen nieuwe motoren en winglets hebben, Oude avionics zullen aangepast worden om te kunnen werken met Electronic Engine Control.
De keynote speaker zei dat de Final Assembly, het hoofdkantoor, marketing & sales, etc.... in Nederland plaats zal vinden, potentiële locaties voor de FAL zijn zoals eerder gemeld Lelydorp, Twente en Woensdrecht.
en waarschijnlijk nog meer wat ik me even niet kan herinneren.
- EIS 2016 (planned)
- Phase 0 (design) finished April 2011
- Phase 1 (Demonstrator build) due to start Q1 2012 ends Q1 2014
- Avionics: 4 large LCD screens
- Engines: RR BR725 but other engines are considered as well (SSJ100 engine, a 51 inch versie van de P&W GTF en nog ten die ik vergeten ben)
- Winglet design bijna final, volgend jaar waarschijnlijk windtunnel tests bij NLR.
- Demonstrator zal alleen nieuwe motoren en winglets hebben, Oude avionics zullen aangepast worden om te kunnen werken met Electronic Engine Control.
De keynote speaker zei dat de Final Assembly, het hoofdkantoor, marketing & sales, etc.... in Nederland plaats zal vinden, potentiële locaties voor de FAL zijn zoals eerder gemeld Lelydorp, Twente en Woensdrecht.
en waarschijnlijk nog meer wat ik me even niet kan herinneren.
Re: Rekkof XF-Series
Er zit duidelijk vooruitgang in het ontwerpproces als je de verhalen van vorig jaar en dit jaar naast elkaar legt
Het klonk alsof het nog een heel succesvol toestel kan worden. Ook hun marktonderzoek was zo gek nog niet.
Het klonk alsof het nog een heel succesvol toestel kan worden. Ook hun marktonderzoek was zo gek nog niet.
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 747
- Joined: 20 May 2006, 21:32
- Subscriber Scramble: Mad Viper
- Contact:
Re: Rekkof XF-Series
de SaM-146 die onder de Sukhoi Superjet hangt.nog ten die ik vergeten ben
Cheers, Michel
- Starbucks
- Scramble Senior
- Posts: 495
- Joined: 10 Mar 2008, 20:27
- Type of spotter: Female (Cabin) Crew
- Subscriber Scramble: Starbucks
- Location: Hillegom, Netherlands
- Contact:
Re: Rekkof XF-Series
Nope, ik wist de naam niet meer maar die staat in mijn lijstje onder de noemer "SSJ100 engine" )Mad Viper wrote:de SaM-146 die onder de Sukhoi Superjet hangt.nog ten die ik vergeten ben
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 747
- Joined: 20 May 2006, 21:32
- Subscriber Scramble: Mad Viper
- Contact:
Re: Rekkof XF-Series
Toch daarover heen gelezen , dan doen we de CF-34 die onder de E-190 hangt. althans dat is de derde die ik genoteerd hebt naast de SaM-146 en PW GTF.
Cheers, Michel
- Starbucks
- Scramble Senior
- Posts: 495
- Joined: 10 Mar 2008, 20:27
- Type of spotter: Female (Cabin) Crew
- Subscriber Scramble: Starbucks
- Location: Hillegom, Netherlands
- Contact:
Re: Rekkof XF-Series
Ja dat was hem!
Thanks
BTW zit me een beetje te vervelen vandaag, beetje treurig weer en een restant van gisteravond.... Daarom maar een beetje in PS een oude F100 cockpit geüpgrade naar wat ik van gister nog herinner:
/Edit: Hij was niet helemaal duidelijk over wat er met het middelste scherm moest gebeuren, ook het pedestal scherm is wat groot hier en zal er dus waarschijnlijk anders uitzien.....
Thanks
BTW zit me een beetje te vervelen vandaag, beetje treurig weer en een restant van gisteravond.... Daarom maar een beetje in PS een oude F100 cockpit geüpgrade naar wat ik van gister nog herinner:
/Edit: Hij was niet helemaal duidelijk over wat er met het middelste scherm moest gebeuren, ook het pedestal scherm is wat groot hier en zal er dus waarschijnlijk anders uitzien.....
Re: Rekkof XF-Series
Maar er blijft wel een stuur in, niet zo'n airbus stickje ?Starbucks wrote:Ja dat was hem!
Thanks
BTW zit me een beetje te vervelen vandaag, beetje treurig weer en een restant van gisteravond.... Daarom maar een beetje in PS een oude F100 cockpit geüpgrade naar wat ik van gister nog herinner:
/Edit: Hij was niet helemaal duidelijk over wat er met het middelste scherm moest gebeuren, ook het pedestal scherm is wat groot hier en zal er dus waarschijnlijk anders uitzien.....
Mvg,
Re: Rekkof XF-Series
Ja, want hij behoudt dezelfde type certificate. Dat is tenminste de bedoeling
Re: Rekkof XF-Series
De bouw van de onderdelen fabriek(Rekkof Brasil) is gestart.
http://www.youtube.com/watch?v=5fiXwVrKbmE
http://www.youtube.com/watch?v=5fiXwVrKbmE