Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

't is net Martin-AirHolland. :wink:
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

Starbucks wrote:Wat als de pax-vluchten niet geschrapt werden????

Best strak moet ik zeggen:
Image
MMM, zie toch liever gewoon de orginele c/s, echter hij ziet er niet slecht uit.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
theowal
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 40
Joined: 10 Nov 2009, 19:30
Type of spotter: s5

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by theowal »

hallo,
een vraagje. die 767's van MP zijn ongeveer 20 jaar en de arkefly 767's ahq en ahx ook. en de vloot van klm ( md11 en 747 zijn ook best oud)
maar waar ligt de grens van de leeftijd van de vliegtuigen, tot hoe lang mogen ze doorvliegen??
groet theo
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

theowal wrote:hallo,
een vraagje. die 767's van MP zijn ongeveer 20 jaar en de arkefly 767's ahq en ahx ook. en de vloot van klm ( md11 en 747 zijn ook best oud)
maar waar ligt de grens van de leeftijd van de vliegtuigen, tot hoe lang mogen ze doorvliegen??
groet theo
Hoi Theo

Die grens ligt niet in jaren maar in vlieguren.
Op dit moment zijn de Martinair 767's gecertificeerd tot 130.000 vlieguren (of was het nou 110?)
KLM 747's tot 160.000
Etc Etc.

(BTW, de TFL 767 oudjes hebben nog minder dan 80.000 uren op de teller en zijn gecertificeerd tot 100.000, daarna moet er een soort van keuring plaatsvinden.)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

B767-300ER wrote:
theowal wrote:hallo,
een vraagje. die 767's van MP zijn ongeveer 20 jaar en de arkefly 767's ahq en ahx ook. en de vloot van klm ( md11 en 747 zijn ook best oud)
maar waar ligt de grens van de leeftijd van de vliegtuigen, tot hoe lang mogen ze doorvliegen??
groet theo
Hoi Theo

Die grens ligt niet in jaren maar in vlieguren.
Op dit moment zijn de Martinair 767's gecertificeerd tot 130.000 vlieguren (of was het nou 110?)
KLM 747's tot 160.000
Etc Etc.

(BTW, de TFL 767 oudjes hebben nog minder dan 80.000 uren op de teller en zijn gecertificeerd tot 100.000, daarna moet er een soort van keuring plaatsvinden.)
MP 767's zijn gecertificeerd tot 130.000 uur inderdaad.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by aviodromefriend »

Even spammen:

Martinair bij Aviodrome

Lelystad, 28 juni 2011 - Op donderdag 30 juni opent Martin Schröder de Martinair expositie als het nieuwste onderdeel van de vaste expositie in het familie-luchtvaartpark Aviodrome in Lelystad. In een chronologisch overzicht wordt aandacht geschonken aan de rijke historie van de op één na oudste vliegmaatschappij van Nederland.

Einde van een tijdperk
In het najaar van 2011 zal Martinair na 55 jaar het vervoer van passagiers beëindigen en zich verder concentreren op het vervoer van vracht. Dit is voor de Aviodrome aanleiding om in de expositie aandacht te schenken aan deze opvallende Nederlandse luchtvaartmaatschappij.

De mens achter Martinair
In de expositie wordt een overzicht gegeven van de wijze waarop Martinair het vliegen voor het grote publiek populair en bereikbaar heeft gemaakt. Hierin wordt vooral aan de mens achter Martinair aandacht geschonken. Hoogtepunt van de tentoonstelling is het kleine vliegtuig, de tweemotorige Havilland Dove die in de kleuren van de PH-MAD is tentoongesteld. Met dit type vliegtuig is Martin‘s Air Charter begonnen met vliegen. Het deed dienst in de periode 1958-1966.

Expositie
Na de opening van de Martinair Expositie zal het publiek de gelegenheid krijgen alles te weten te komen over de rijke historie van deze luchtvaartmaatschappij.

O ja, dit komt gecopy/paste van http://www.aviodrome.nl/persbericht-28-juni-2011
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Silvester
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 147
Joined: 24 Aug 2008, 06:15

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Silvester »

Toch wel opmerkelijk te noemen dat na al het gezeur van Air France mbt het gebruiken van de PH-MPS voor Martinair dat juist die PH-MPS 27jun-28jun een -All Air France- vlucht AMS-ORD heeft uitgevoerd.
Last edited by Silvester on 30 Jun 2011, 13:15, edited 1 time in total.
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Hurricane »

Silvester wrote:Toch wel opmerkelijk te noemen dat na al het gezeur van Air France mbt het gebruiken van de PH-MPS voor Martinair dat juist die PH-MPS 27jun-28jun een -All Air France- vlucht AMS-ORD-AMS heeft uitgevoerd.
Die mensen hebben een goed gevoel voor humor :mrgreen:
Groeten,
Ron
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Part of the deal?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

Silvester wrote:Toch wel opmerkelijk te noemen dat na al het gezeur van Air France mbt het gebruiken van de PH-MPS voor Martinair dat juist die PH-MPS 27jun-28jun een -All Air France- vlucht AMS-ORD heeft uitgevoerd.
Hij is inderdaad opmerkelijk echter zal naast de 5C vluchten wel vaker gaan gebeuren zover ik heb begrepen. Het gaat een soort "slet"worden van de club die door AF en KL gebruikt gaat worden wanneer nodig en mogelijk is.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

En gevlogen door MP of door AF?
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Dat lijkt me een beetje te ingewikkeld. (Checklisten in het Frans enzo..)
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Het is een vraag (MP of AF) ;)
Maar neem aan dat je bedoeld te zeggen MP
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Denk niet dat je zo'n toestel zomaar even op twee AOC's tegelijk zet, dat bedoel ik meer. Dan zou het eerder zo'n constructie zijn zoals de MD11 route naar West-Afrika die vanuit CDG gevlogen wordt.
User avatar
Gonzo
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 862
Joined: 03 May 2007, 07:40

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Gonzo »

Kist wordt gevlogen door MP personeel.
Het ziet er tot nu toe namelijk niet uit dat deze kist even ergens anders geplaatst wordt.
Gonzo

When nothing goes right.......go left.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”