F-4 Phantom for Soesterberg
Forum rules
Forum for all news, background, discussions and research on vintage aircraft, warbirds and wrecks & relics (stored, preserved, dumped etc). Actual logs -especially those of active airfields- are preferred to be posted in the appropriate Spotters forums. |
- Trabanti
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: Type O, negative
- Subscriber Scramble: Nu niet
Re: F-4 Phantom for Soesterberg
Correct Wijgert, many KLu pilots received their training with the (R)CAF at the time on Tutors and Musketeers.
Bart
Bart
Rome has Bufalotta, Arizona has alotta BUFF..
- Stratofreighter
- Scramble Master
Er is zelfs een boekje van!
Bonanza/Musketeer/Tutor/Canadair CF-5. Lesvliegtuigen bij de opleiding tot (reserve) officier-jachtvlieger, uitg. Personeelsvoorziening KLU, december 1978, paperback, 28 blz. met zwart/wit foto’s.
November 2024 update at FokkerNews.nl....
- Wijgert IJlst
- Scramble Addict
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Wijgert IJlst
So, this is a nice and welcome addition to the collection also!
Kind Regards / Groeten,
Wijgert IJlst
Wijgert IJlst
-
- Scramble Junior
good evening to you all,
Does anybody have more info on the "dutch"F-4 that should have arrived now by ship on July 18th at aAtwerp harbour?
Does anybody have more info on the "dutch"F-4 that should have arrived now by ship on July 18th at aAtwerp harbour?
It's at Lelystad @qaps right now. I'll post some pictures monday.
Which Monday is the question :-s
- Stratofreighter
- Scramble Master
OPGELET!
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Ar ... om_in_huis
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Ar ... om_in_huis
Vandaag, 14:14 uur
Militaire Luchtvaart Museum haalt F-4E Phantom in huis
SOESTERBERG - Het Militaire Luchtvaart Museum (MLN) in Soesterberg is een vliegtuig rijker. Het museum heeft een Amerikaanse McDonnell Douglas F-4 E 'Phantom' verworven. Een vliegtuigspuitbedrijf op Lelystad Airport heeft de F-4 van een nieuwe verflaag voorzien. In het museum is nog geen plek voor de 'Phantom', dus het toestel wordt voorlopig ondergebracht in het depot van het MLM.
Het gevechtsvliegtuig werd in juli vanuit de Verenigde Staten naar Antwerpen verscheept. Vervolgens reisde het door naar Lelystad. Op maandag 22 augustus wordt het toestel tussen 10:00 uur en 12:00 uur in gedemonteerde staat naar Soesterberg gebracht.
Hoewel de F-4 nog niet in de museumcollectie wordt opgenomen, kunnen bezoekers het vliegtuig wel bekijken tijdens het Nationale Museum weekend op 14 en 15 april volgend jaar. In dat weekend is ook het depot op de voormalige vliegbasis Soesterberg geopend. Bezoekers treffen in de opslagplaats tevens een Cessna T-37 Tweet, die het MLM eveneens recent uit de VS heeft gehaald.
-
- Scramble Junior
mensen, Vanochtend de gelegenheid gehad een tijdje rond te kijken in de spuitschuur van QAPS op lelystad. "Onze" F-4 is bijna klaar wat betreft de beschildering en de bestickering. rond 24.00 moet de klus geklaard zijn, zodat de kist in delen maandagochten vanaf 08.00!! zal vertrekken, volgens de mensen van het bedrijf. Hij zal inderdaad in delen opgeslagen worden en compleet te zien zijn volgend jaar in april bij de Nederlandse museumdagen.
compliment aan de spuiters. Mooi weer in matte kleuren met daarover een doffe lak gespoten tegen UV-licht. Inclusief een rode ster (zonder tekst) op de linker splitter zijnde de Mig21 kill uit 1972.
compliment aan de spuiters. Mooi weer in matte kleuren met daarover een doffe lak gespoten tegen UV-licht. Inclusief een rode ster (zonder tekst) op de linker splitter zijnde de Mig21 kill uit 1972.
- Robert
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: Somewhere between pictures and serials....
- Subscriber Scramble: Robert
Ben ik eigenlijk razend nieuwsgierig naar de kleuren....... Heb gehoord dat ie niet in 32nd TFS kleuren zou zijn......
Robert
- Wildpicture
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: F5 Military
Volgens De Vliegende Hollander van juni (daarin een uitgebreid artikel van meerdere pagina's met foto's) wordt het toestel wel in 32TFS kleuren gespoten maar krijgt het zijn eigen serial en niet een serial van een 32TFS kist.
-
- Scramble Junior
mensen,
De F-4E staat compleet in SEA camo (zeer fraai stukje spuitwerk); met stickers van het 32e en 12AF, inclusief miig kill op linker-splitter En heeft inderdaad eigen serial: 67-0275 CR
Morgenvroeg rond 08.00 u werd mij verteld (volgens mij staat dit vrhaal al eerder vermeld door mij), wordt de kist vervoerd met 4 diepladers.
De F-4E staat compleet in SEA camo (zeer fraai stukje spuitwerk); met stickers van het 32e en 12AF, inclusief miig kill op linker-splitter En heeft inderdaad eigen serial: 67-0275 CR
Morgenvroeg rond 08.00 u werd mij verteld (volgens mij staat dit vrhaal al eerder vermeld door mij), wordt de kist vervoerd met 4 diepladers.
-
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: Rene Peteri
Transport heeft iets vertraging opgelopen. Zie link incl foto http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/383732
-
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: nummers (soms ook foto)
- Subscriber Scramble: leonard van T
net gespot op A1 bij Baarn richting Amersfoort ! 14:55uur +/-
2 trailers zonder covers, heel fraai !
ik wou nog de achtervolging inzetten maar mijn car-pooler had wat beters te doen ?!
wat is er nou beter dan een spook achtervolgen !
Leonard
2 trailers zonder covers, heel fraai !
ik wou nog de achtervolging inzetten maar mijn car-pooler had wat beters te doen ?!
wat is er nou beter dan een spook achtervolgen !
Leonard
- Stratofreighter
- Scramble Master
Rene Peteri wrote:Transport heeft iets vertraging opgelopen. Zie link incl foto http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/383732
Hoort-ie wel zo te glimmen? Nee toch
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/383732
Misschien kun je met commentaar beter wachten tot je 'm in levende lijve hebt gezien.....
En 'Wow, na al die jaren eindelijk een Phantom!' klinkt ook leuker.
En 'Wow, na al die jaren eindelijk een Phantom!' klinkt ook leuker.
Answers will be questioned.....