TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
Perpetuum
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 27
Joined: 05 Apr 2011, 09:58

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Perpetuum »

jet380 wrote:Iemand enig idee waarom de or 335 vertraagt is en tot hoe laat??
Er zit een collega op die vlucht.
Alvast bedankt
Kist had een technisch mankement, werd overgenomen door de OYJ.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

zelfde kleuren als huidig
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

James wrote:Neemt men niet een beetje te veel hooi op de vork?
James,

TUI/ArkeFly maakt een enorme groei door.
Ik ben geheel emt je eens dat de hoeveelheid nieuwe bestemmingen die men aankondigt uitzonderlijk veel is.
Een nieuwe route eindig je overigens net zo makkelijk als dat je hem op start. Maar dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.
In het verleden wel gebeurd met bijvoorbeeld SXM. Dit bleek geen succes, dus na een jaar de stekker er weer uit.

Vergeet niet dat toen TFL begon ze maar 4 toestellen hadden, waarvan er 1 al heel snel werd weggezet in een long-term wet lease aan BMI. Bleven er 3x 767 over. Als je kijkt hoe de vloot er nu (November) uitziet, 5x 767 en 5x 737, dan is de vloot natuurlijk wel enorm gegroeid. in het aankomende zomerseizoen zelfs 8x 737. Zolang de kisten vol zitten (en dat zitten ze echt, van de bezettingsgraden in een gemiddeld TFL toestel zal menig major zijn vingers aflikken) naar d diverse ebstemmingen, kan je verder gaan.

Ook kwa On Time Perormance heeft ArkeFly wederom een uitstekende zomer/seizoen achter de rug. (Uiteraard is niet elke vlucht op tijd vertrokken) De organistatie staat nu als een huis. Dat geeft een hoop mogelijkheden......
Let's wait and see.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6093
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

B767-300ER wrote:Zolang de kisten vol zitten (en dat zitten ze echt, van de bezettingsgraden in een gemiddeld TFL toestel zal menig major zijn vingers aflikken) naar d diverse ebstemmingen, kan je verder gaan.
Je bedoelt natuurlijk: zolang er winst wordt gemaakt met de huidige vluchten kan je doorgaan. Bezettingsgraad hoog krijgen is geen kunst aan, er winst mee maken is heel iets anders.

Erwin
Image
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Das uiteraard de strekking. (niet helemaal, maar is teveel om uit te leggen)
All times are local times!

Regards, N.
Gilissen
Posts: 20
Joined: 14 Apr 2011, 17:53

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Gilissen »

Is het al bekend hoe de stoel indeling op de 787 gaat worden? en de extra 4 787 gaat dat door?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

787 in onderhandeling

2-4-2 om 3-3-3, afhankelijk van de reisklasse.
All times are local times!

Regards, N.
gvanhouselt
Posts: 13
Joined: 12 Jun 2011, 21:52
Type of spotter: Civil
Subscriber Scramble: ja

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by gvanhouselt »

3-3-3 is wel bijzonder krap dan

cabine van 787 is 5,47 meter

in vergelijking met cabine 777 van 5,86 m waarbij de meeste airlines 3-3-3 vliegen (met uitzondering natuurlijk ook 3-4-3, wat ook bijzonder smalle stoelen geeft dan)
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

2-4-2 in een 767 is ook krap;)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

gvanhouselt wrote:3-3-3 is wel bijzonder krap dan

cabine van 787 is 5,47 meter

in vergelijking met cabine 777 van 5,86 m waarbij de meeste airlines 3-3-3 vliegen (met uitzondering natuurlijk ook 3-4-3, wat ook bijzonder smalle stoelen geeft dan)
Cabine van 787 is 5,74m. Dat verschilt dus niet heel veel.
All times are local times!

Regards, N.
gvanhouselt
Posts: 13
Joined: 12 Jun 2011, 21:52
Type of spotter: Civil
Subscriber Scramble: ja

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by gvanhouselt »

B767-300ER wrote:
gvanhouselt wrote:3-3-3 is wel bijzonder krap dan

cabine van 787 is 5,47 meter

in vergelijking met cabine 777 van 5,86 m waarbij de meeste airlines 3-3-3 vliegen (met uitzondering natuurlijk ook 3-4-3, wat ook bijzonder smalle stoelen geeft dan)
Cabine van 787 is 5,74m. Dat verschilt dus niet heel veel.
Ja, ik zie het verkeerd de cijfers neergezet... maar toch 12 cm.

Maar wat je zegt. 2-4-2 in 767 is ook krap.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

de 787 zal van binnen ruimen ogen dan een 777. Dit door het geheel andere interieur.
Die 12cm ga je niet merken.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5416
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Hurricane »

OR466, PH-OYJ, ex Colombo/Goa heeft vanmorgen een birdstrike gehad bij vertrek Goa en staat TEC in afwachting van motor inspectie.
Groeten,
Ron
User avatar
Dutchbird
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1820
Joined: 04 Oct 2003, 01:56

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Dutchbird »

Hurricane wrote:OR466, PH-OYJ, ex Colombo/Goa heeft vanmorgen een birdstrike gehad bij vertrek Goa en staat TEC in afwachting van motor inspectie.
Wordt om 12.00 terug verwacht uit GOI als de OR098P.
Grtz,
'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

FlightMemory
Gilissen
Posts: 20
Joined: 14 Apr 2011, 17:53

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Gilissen »

Zag in het CISS voor 5nov11 OR 375 AMS-PAP-BON.
Appart om naar Port au Prince te gaan, lijkt me niet echt een vakantiebestemming.
Weet iemand waarom?
Post Reply

Return to “'t Praethuys”