Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Op mijn laatste terugvlucht uit CUR had ik bewust voor Martinair gekozen, (nu het nog kon) en toen ik aan het ouwehoeren was snachts met de purser (iedereen sliep en ik was klaar wakker) kon ik echt merken dat ze er behoorlijk stuk van waren. Ik merkte een bepaalde loaliteit van het personeel wat ik nog bij geen een andere maatschappij heb gezien.
Ik vind het echt jammer dat het zo moet eindigen voor het personeel. (sommige in functies achteruit enzo)
Ik vind het echt jammer dat het zo moet eindigen voor het personeel. (sommige in functies achteruit enzo)
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Gonzo, is die bewuste baas vrijwillig overgestapt naar de co-co functie of gedwongen? Het lijkt mij dat een baas genoeg senioriteit heeft tov een f/o om binnen de Mac te kunnen blijven.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Was dat maar zo, het grootste gedeelte gaat naar Cargo, de KLM'ers die daar zaten gaan terug naar KLM.mac wrote:Gonzo, is die bewuste baas vrijwillig overgestapt naar de co-co functie of gedwongen? Het lijkt mij dat een baas genoeg senioriteit heeft tov een f/o om binnen de Mac te kunnen blijven.
De mensen die dan overblijven worden verspreid over HV en KL, geloof maar een paar naar HV gaan rest naar KL.
KL heeft /wil niks te maken hebben met de senioriteit, ze beginnen dus gewoon onder aan.
Dit is ook de hele discussie ondertussen met de vakbond. Je gaat nu bij KL co-co's krijgen die meer ervaring hebben dan misschien wel de captain en fo bij elkaar. Hoe bedoel je kennis weggooien terwijl het je gewoon aangeboden wordt.
Het enige plus punt voor de vliegers die naar KL gaan ze behouden hun salaris ook al zijn ze co-co. Maar echt vliegen mogen ze even niet meer. En captain worden ze al zeker niet meer. Je ziet dan ook dat bij MP dat vele vliegers het al helemaal gehad hebben met MP. Er is gewoon niks voor ze gedaan om nog een beetje lol in het werk te hebben.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ik had begrepen dat vanaf onderop de lijst mensen Coco werden bij kl en meest seniore mensen van de Mac bij de Mac bleven. Maar kan het dan in theorie zo zijn dat de nummerlaatst bij jullie op de lijst bij de Mac blijft en een seniore baas gedwongen naar de KLM gaat?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Gonzo
Ik ben het meestal met je eens, maar nu toch niet.
Geknipt en samengevat uit de VNV nieuwsbrief "Op de Hoogte" , juli 2011, The Deal. Het ringvaartakkoord.
Elke Martinair vlieger kan vrijwillig naar de KLM, onderaan de lijst, zonder behoud van functie, met een maximum van 67 vliegers
Bij tekort vrijwilligers wordt er volgens omgekeerde senioriteit aangewezen. Dit betreft dus de 67 minst seniore vliegers van alle divisies!!! (de totlae senioriteitslijst) Op een corps van cia 350 vliegers betreft dit dus allemaal FO's!! Geen bazen dus.
Enkele bazen zullen wel tijdelijk CO 74F of CO M1F worden. Maar alleen binnen de MP vrachtdivisie en een label rood meekrijgen.
Mocht iemand het ringvaartakkoord niet hebben, dan wil ik dat best even online plaatsen.
Ik ben het meestal met je eens, maar nu toch niet.
Geknipt en samengevat uit de VNV nieuwsbrief "Op de Hoogte" , juli 2011, The Deal. Het ringvaartakkoord.
Elke Martinair vlieger kan vrijwillig naar de KLM, onderaan de lijst, zonder behoud van functie, met een maximum van 67 vliegers
Bij tekort vrijwilligers wordt er volgens omgekeerde senioriteit aangewezen. Dit betreft dus de 67 minst seniore vliegers van alle divisies!!! (de totlae senioriteitslijst) Op een corps van cia 350 vliegers betreft dit dus allemaal FO's!! Geen bazen dus.
Enkele bazen zullen wel tijdelijk CO 74F of CO M1F worden. Maar alleen binnen de MP vrachtdivisie en een label rood meekrijgen.
Mocht iemand het ringvaartakkoord niet hebben, dan wil ik dat best even online plaatsen.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Niet gedwongen, wel vrijwilligmac wrote:Ik had begrepen dat vanaf onderop de lijst mensen Coco werden bij kl en meest seniore mensen van de Mac bij de Mac bleven. Maar kan het dan in theorie zo zijn dat de nummerlaatst bij jullie op de lijst bij de Mac blijft en een seniore baas gedwongen naar de KLM gaat?
Gedwongen alleen bij tekort vrijwilligers en op basis van aanwijzing op omgekeerde senioroteit. Dus alleen FO's, geen bazen.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Er gaan er 8 naar HV, de rest naar KLM als 2e officier.Gonzo wrote:Was dat maar zo, het grootste gedeelte gaat naar Cargo, de KLM'ers die daar zaten gaan terug naar KLM.mac wrote:Gonzo, is die bewuste baas vrijwillig overgestapt naar de co-co functie of gedwongen? Het lijkt mij dat een baas genoeg senioriteit heeft tov een f/o om binnen de Mac te kunnen blijven.
De mensen die dan overblijven worden verspreid over HV en KL, geloof maar een paar naar HV gaan rest naar KL.
KL heeft /wil niks te maken hebben met de senioriteit, ze beginnen dus gewoon onder aan.
Dit is ook de hele discussie ondertussen met de vakbond. Je gaat nu bij KL co-co's krijgen die meer ervaring hebben dan misschien wel de captain en fo bij elkaar. Hoe bedoel je kennis weggooien terwijl het je gewoon aangeboden wordt.
Het enige plus punt voor de vliegers die naar KL gaan ze behouden hun salaris ook al zijn ze co-co. Maar echt vliegen mogen ze even niet meer. En captain worden ze al zeker niet meer. Je ziet dan ook dat bij MP dat vele vliegers het al helemaal gehad hebben met MP. Er is gewoon niks voor ze gedaan om nog een beetje lol in het werk te hebben.
Er zijn 3 groepen vliegers te onderscheiden:
1) Vrijwilligers die vrijwillig overstappen naar een KLM-Functie worden 2e officier en krijgen een KLM sen. datum mee van 1 jan 2011
2) Bij tekort vrijwilligers worden er mensen aangewezen , dit betreft de minst seniore FO's en krijgen een KLM sen. datum mee van 1 jan 2012.
3) De derde groep die de FF operatie gaat vliegen krijgt een KLM sen. datum mee van 2 jan 2012.
Alle MP vliegers krijgen dus een senioriteistdatum mee kunnen met deze KLM sen. datum bieden op KLM vliegersfuncties. tezamen met de KLM vliegers.
De derde groep krijgt als extra daarbij een zogenaamd rood label. Dat betekend dat deze voorang krijgen op functies die vrijkomen in de FF operatie. Pas als deze derde groep geheel baas is, mogen KLMers pas gaan bieden op de functie baas FF. Op 2014 wordt er gevraagd een keuze te maken tussen FF of KLM functies. Kies je voor KLM functies, dan mag je enkelt nog maar boeden op KLM functies en vervalt je rode label. Kies je voor FF, dan behoud je je rode label maar kan je niet meer bieden op andere KLM functies. De minst seniore vlieger zal waarschijnlijk voor de eerste optie kiezen.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
B767-300ER,
Helaas was het toch afgelopen weekend duidelijk dat er captains 767 co-co gaan worden op de B747 bij KL.
Wat er aan de hand is weet ik niet maar er zijn een paar mensen die op functie een behoorlijke stap terug doen en alleen salaris goed zitten. Vanavond spreek ik een van die captains en ga dan eens vragen wat er exact is gebeurd.
Ik heb vrij lang braaf mijn mond gehouden maar het ringvaartakkoord sucks.............en binnen MP is daar een grote groep vliegers mee eens. Er wordt ergens een spelletje gespeeld en daar zijn een paar mensen goed ziek van. Het leukste gaat nog de cabinecrew "integratie" worden, ook hier mensen die 20 jaar purser zijn worden gewoon 1 banders. Moet ik nog een paar dingen opnoemen die het vliegend personeel de laatste tijd moeten verdragen?
Als je eerste rang zit bij MP dan doen dit soort zaken verdomd pijn.
Helaas was het toch afgelopen weekend duidelijk dat er captains 767 co-co gaan worden op de B747 bij KL.
Wat er aan de hand is weet ik niet maar er zijn een paar mensen die op functie een behoorlijke stap terug doen en alleen salaris goed zitten. Vanavond spreek ik een van die captains en ga dan eens vragen wat er exact is gebeurd.
Ik heb vrij lang braaf mijn mond gehouden maar het ringvaartakkoord sucks.............en binnen MP is daar een grote groep vliegers mee eens. Er wordt ergens een spelletje gespeeld en daar zijn een paar mensen goed ziek van. Het leukste gaat nog de cabinecrew "integratie" worden, ook hier mensen die 20 jaar purser zijn worden gewoon 1 banders. Moet ik nog een paar dingen opnoemen die het vliegend personeel de laatste tijd moeten verdragen?
Als je eerste rang zit bij MP dan doen dit soort zaken verdomd pijn.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Gonzo,
Relax.... Zo bedoel ik het niet.
Ik vind het alleen vreemd omdat dat zou betekenen dat dit anders is als in het ringvaartakkoord staat. Mijn mening over het ringvaartakkoord is jouw ook reeds bekend.
Daarin staat duidelijk dat het om de 67 minst seniore vliegers gaat (binnen ALLE divisies) en op een corps van ca 350 kunnen dat simpelweg geen bazen zijn.
Relax.... Zo bedoel ik het niet.
Ik vind het alleen vreemd omdat dat zou betekenen dat dit anders is als in het ringvaartakkoord staat. Mijn mening over het ringvaartakkoord is jouw ook reeds bekend.
Daarin staat duidelijk dat het om de 67 minst seniore vliegers gaat (binnen ALLE divisies) en op een corps van ca 350 kunnen dat simpelweg geen bazen zijn.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Is niet persoonlijk bedoeld B767-300ER. Sorry als ahet zo overkwam, het ringvaartakkoord is mij ook bekend en dat bij iedereen die daar mee te maken heeft bij MP. Echter op één of andere manier is het toch weer de KL gelukt om daar een bepaalde draai aan te geven. Het frusteert mij gewoon dat mensen op één of andere manier het lijdende voorwerp zijn terwijl dat helemaal niet nodig is. Maar goed waarschijnlijk heb ik vanavond een beeld wat er precies gebeurd is waarom hij co-co wordt en nog een paar en de rst FO voor hun leven.B767-300ER wrote:Gonzo,
Relax.... Zo bedoel ik het niet.
Ik vind het alleen vreemd omdat dat zou betekenen dat dit anders is als in het ringvaartakkoord staat. Mijn mening over het ringvaartakkoord is jouw ook reeds bekend.
Daarin staat duidelijk dat het om de 67 minst seniore vliegers gaat (binnen ALLE divisies) en op een corps van ca 350 kunnen dat simpelweg geen bazen zijn.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ik ben zeer benieuwd naar dit verhaal dan idd.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
En toch ben ik benieuwd, als het ooit eens voor zou komen, welke rechter deze data niet van tafel zal vegen en gewoon de MP dienstverbanden mee gaat tellen. Of er nu accoorden zijn gesloten of niet, je hebt te maken met wetgeving die boven dat soort afspraken gaat.B767-300ER wrote:Er gaan er 8 naar HV, de rest naar KLM als 2e officier.
Er zijn 3 groepen vliegers te onderscheiden:
1) Vrijwilligers die vrijwillig overstappen naar een KLM-Functie worden 2e officier en krijgen een KLM sen. datum mee van 1 jan 2011
2) Bij tekort vrijwilligers worden er mensen aangewezen , dit betreft de minst seniore FO's en krijgen een KLM sen. datum mee van 1 jan 2012.
3) De derde groep die de FF operatie gaat vliegen krijgt een KLM sen. datum mee van 2 jan 2012.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
B767-300ER, de 8 mensen die naar HV gaan, dat is maar tijdelijk deze gaan op den duur blijkbaar naar de KL.
De persoon waar ik vanavond was, gaat naar de KL omdat hij niks meer met MP wil te maken hebben. (zoverw as ik ook al, echter na vanavond iets meer nog)
Er blijken twee captains MD11 en 1 B767 co-co te worden op de B747 bij KL, echter ik weet ondertussen dat er meerdere vliegers co-co gaan worden bij de KL. Namen zijn bekend ondertussen bij de vliegers, daarnaast heeft nog een groep ervoor gekozen om niks meer met KL en MP te maken te hebben. Begrijp dat er een paar vertrokken zijn naar andere toko's. (Ik hoorde Arkefly, Easyjet en Emirates, echter dit kan ik nog de persoon waar ik vanavond was bevestigen. Laat ik het zo zeggen, ik ben voor het eerst blij dat ik geen piloot ben bij MP op dit moment.....de sfeer en werkverhouding werkgever - werknemen zijn om te snijden.)
Echter een 2de officier wordt blijkbaar bij de KL anders omschreven dan bij MP, hier draait het hele verhaal om, ondertussen is er het één en ander voorgelegd bij de bond. Het draait allemaal om een groep mensen die op één of andere manier precies tussen wal en het schip vallen. Maar dat KL zaken heeft beloofd en niet nakomen is niet helemaal waar. Het is de vakbond die de ex MP'ers een oor hebben aangenaaid + een paar mensen bij MP.
Ik ga de laatste week van MP pax in en dan sluit er een hoofdstuk met vele hoogtepunten en enkele dieptepunten.
De persoon waar ik vanavond was, gaat naar de KL omdat hij niks meer met MP wil te maken hebben. (zoverw as ik ook al, echter na vanavond iets meer nog)
Er blijken twee captains MD11 en 1 B767 co-co te worden op de B747 bij KL, echter ik weet ondertussen dat er meerdere vliegers co-co gaan worden bij de KL. Namen zijn bekend ondertussen bij de vliegers, daarnaast heeft nog een groep ervoor gekozen om niks meer met KL en MP te maken te hebben. Begrijp dat er een paar vertrokken zijn naar andere toko's. (Ik hoorde Arkefly, Easyjet en Emirates, echter dit kan ik nog de persoon waar ik vanavond was bevestigen. Laat ik het zo zeggen, ik ben voor het eerst blij dat ik geen piloot ben bij MP op dit moment.....de sfeer en werkverhouding werkgever - werknemen zijn om te snijden.)
Echter een 2de officier wordt blijkbaar bij de KL anders omschreven dan bij MP, hier draait het hele verhaal om, ondertussen is er het één en ander voorgelegd bij de bond. Het draait allemaal om een groep mensen die op één of andere manier precies tussen wal en het schip vallen. Maar dat KL zaken heeft beloofd en niet nakomen is niet helemaal waar. Het is de vakbond die de ex MP'ers een oor hebben aangenaaid + een paar mensen bij MP.
Ik ga de laatste week van MP pax in en dan sluit er een hoofdstuk met vele hoogtepunten en enkele dieptepunten.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
er is een deal gesloten en die is akkoord, ondertekend door de bonden en voorgelegd bij de vliegers....geen rechtelijkemacht die dit tegen kan houden. Als het zo was dan was het al gebeurd.aviodromefriend wrote:En toch ben ik benieuwd, als het ooit eens voor zou komen, welke rechter deze data niet van tafel zal vegen en gewoon de MP dienstverbanden mee gaat tellen. Of er nu accoorden zijn gesloten of niet, je hebt te maken met wetgeving die boven dat soort afspraken gaat.B767-300ER wrote:Er gaan er 8 naar HV, de rest naar KLM als 2e officier.
Er zijn 3 groepen vliegers te onderscheiden:
1) Vrijwilligers die vrijwillig overstappen naar een KLM-Functie worden 2e officier en krijgen een KLM sen. datum mee van 1 jan 2011
2) Bij tekort vrijwilligers worden er mensen aangewezen , dit betreft de minst seniore FO's en krijgen een KLM sen. datum mee van 1 jan 2012.
3) De derde groep die de FF operatie gaat vliegen krijgt een KLM sen. datum mee van 2 jan 2012.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Onzin. Deals die worden gesloten en die in strijd zijn met de wet (en daar LIJKT het wel op, als ik dit hier lees) kunnen/moeten/zullen door de rechter indien zoiets aan hem wordt voorgelegd worden vernietigd. Dat is het handelen in de geest van de Grondwet (art. ligt in de buurt van de 50 IIRC van toen ik die eens in de bibliotheek heb gelezen) en dat gebeurd in de praktijk ook regelmatig. Maar als dit al wel is goedgekeurd door een rechter en er is geen beroep ingesteld of dit is ook al afgerond zie ik graag en met interesse een link naar deze uitspraak.Gonzo wrote:er is een deal gesloten en die is akkoord, ondertekend door de bonden en voorgelegd bij de vliegers....geen rechtelijkemacht die dit tegen kan houden. Als het zo was dan was het al gebeurd.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009