NH90.
Forum rules
Re: NH90.
Oh Menno,
volgens http://www.defensie.nl/onderwerpen/mate ... pters/nh90
zijn dit de gegevens:
Rotordiameter 16,30 m Rompgrootte (LxH) 19,56m x 5,30 m Gewicht 10.000 kg Vliegbereik 800 km Kruissnelheid 215 km/u Maximum snelheid 260 km/u Motoren 2 RTM-322 Bewapening 2 torpedo's, 1 machinegeweer 7,62 mm Sensoren HELRAS-sonar; ISAR radar; FLIR (Forward Looking Infra-Red) Bemanning 3
dat is net te dik voor de helidekken offshore.
volgens http://www.defensie.nl/onderwerpen/mate ... pters/nh90
zijn dit de gegevens:
Rotordiameter 16,30 m Rompgrootte (LxH) 19,56m x 5,30 m Gewicht 10.000 kg Vliegbereik 800 km Kruissnelheid 215 km/u Maximum snelheid 260 km/u Motoren 2 RTM-322 Bewapening 2 torpedo's, 1 machinegeweer 7,62 mm Sensoren HELRAS-sonar; ISAR radar; FLIR (Forward Looking Infra-Red) Bemanning 3
dat is net te dik voor de helidekken offshore.
- Ghanz
- Scramble Die-Hard
- Posts: 649
- Joined: 15 Feb 2008, 21:36
- Type of spotter: F5
- Subscriber Scramble: Ghanz
- Contact:
Re: NH90.
Pete,
Als je de massa's die Menno geeft: empty + usefull opteld krijg je een All Up Weight van 10600 kg, oftewel het maximale wat een NH90 mag wegen om veilig te vliegen. Je mag er denk ik dan ook vanuit gaan dat de 10000 kg op de defensie website het gewicht is in de configuratie die er bij staat. Je hebt geen torpedo's, machinegeweer en sonar nodig voor SAR op de Noordzee.
Wat Menno zegt klopt.
Greetz,
Hans.
[ Post made via Mobile Device ]
Als je de massa's die Menno geeft: empty + usefull opteld krijg je een All Up Weight van 10600 kg, oftewel het maximale wat een NH90 mag wegen om veilig te vliegen. Je mag er denk ik dan ook vanuit gaan dat de 10000 kg op de defensie website het gewicht is in de configuratie die er bij staat. Je hebt geen torpedo's, machinegeweer en sonar nodig voor SAR op de Noordzee.
Wat Menno zegt klopt.
Greetz,
Hans.
[ Post made via Mobile Device ]
Re: NH90.
De volgende aflevering van NH-90NFH N 102 is zoals het er nu uitziet 11 november.
Re: NH90.
Herstel laatste bericht, de N 102 wordt nu in de middag van 10 november verwacht.Otto wrote:De volgende aflevering van NH-90NFH N 102 is zoals het er nu uitziet 11 november.
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16539
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: NH90.
Nice calculation Menno! I think the chance that an NH90 will land on an oil rig with full tanks is zero percent... How does it get there without burning off fuelJutter wrote:The empty weight of the NH90 is 6.400kg
The usefull load is 4.200kg
Internall fuel capacity 2.035kg
If the maximum weight on a oil platform is 9.600kg the usefull load, landing on the platform will be 3.200kg.
So a crew of 5 (5x100kg incl equipment)
3.200 - 2.035 - 500 = 665kg
Average weight of a wet saved person 100kg. 6 up to 7 can be saved
And during the rescue mission the weight gets less and less.
6 or 7 souls saved is always more than a Lynx can carry.
Menno
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: NH90.
How about an aborted take-off after refueling?Bennie wrote:Nice calculation Menno! I think the chance that an NH90 will land on an oil rig with full tanks is zero percent... How does it get there without burning off fuel
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Re: NH90.
Refueling an aircraft on a rig to above its max ramp weight is a bit of a no-no! So even that shouldn't pose a problem.aviodromefriend wrote:How about an aborted take-off after refueling?
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: NH90.
Once again, the empty weight is 6400 kg
The maximum landing weight on a platform is 9600 kg
So, there is 3200 kg left for fuel, crew and load.
The internal fuel capacity is 2035 kg.
When using the maximum internal fuel capacity there is 1165kg for crew and load.
I didn't write anything about a need of using external fuel tanks
Read better before responding.
All information obtained from NH Industries website.
Menno
The maximum landing weight on a platform is 9600 kg
So, there is 3200 kg left for fuel, crew and load.
The internal fuel capacity is 2035 kg.
When using the maximum internal fuel capacity there is 1165kg for crew and load.
I didn't write anything about a need of using external fuel tanks
Read better before responding.
All information obtained from NH Industries website.
Menno
Re: NH90.
Otto wrote:Herstel laatste bericht, de N 102 wordt nu in de middag van 10 november verwacht.Otto wrote:De volgende aflevering van NH-90NFH N 102 is zoals het er nu uitziet 11 november.
De N 102 staat nu gepland om afgeleverd te worden op de 29 of 30 november a.s.
Re: NH90.
Als het goed is eergisteren!wonju666 wrote:Is de N 102 intussen gearriveerd?
Re: NH90.
Als alles goed gaat wordt er eind maart weer een NH-90 afgeleverd. Als hij blijft staan is dit nr.6.
- DJdeRidder
- Scramble Addict
- Posts: 1831
- Joined: 12 Mar 2004, 15:24
- Type of spotter: F4 Mil
- Subscriber Scramble: DJdeRidder
- Location: Maarssen
- Contact:
Re: NH90.
Wat is de status van de N-088? Deze fladderde als eerste in Nederland rond, maar is al sinds eind 2010 niet meer gezien..
Check Out My New FLIGHT Coffee Table Book
Re: NH90.
Eind vorig jaar opereerde deze in ieder geval als testheli vanuit Frankrijk.DJdeRidder wrote:Wat is de status van de N-088? Deze fladderde als eerste in Nederland rond, maar is al sinds eind 2010 niet meer gezien..