romp Oud Valkenveen (Naarden)

ImageImageForum for all "old aircraft" related news, background, discussions and research.

Forum rules
ImageImageForum for all news, background, discussions and research on vintage aircraft, warbirds and wrecks & relics (stored, preserved, dumped etc). Actual logs -especially those of active airfields- are preferred to be posted in the appropriate Spotters forums.
Post Reply
leonard van T
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 757
Joined: 18 Jun 2010, 17:58
Type of spotter: nummers (soms ook foto)
Subscriber Scramble: leonard van T
Location: Huizen

romp Oud Valkenveen (Naarden)

Post by leonard van T »

Ik kan me herinneren dat er in de jaren ,80 van de vorige eeuw een vliegtuigromp op pretpark c.q. speeltuin Oud Valkenveen lag.
Mogelijk was het een C-47/DC-3. hij lag bij het strand, volgens mij kon je er ook in klimmen.

Iemand enig idee wat er met deze kist is gebeurt, en wat het was.....en het nummertje :?:

Leonard
User avatar
Spitfire
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 78
Joined: 29 Apr 2004, 11:24
Location: Tiel Holland
Contact:

Re: romp Oud Valkenveen (Naarden)

Post by Spitfire »

Vind dit op deze website http://www.oud16hoven.nl/page19.php
De naam Polaris bleef daarna achter op de Convair 240 LN-KLT. Geparkeerd op Woendrecht werd geen nieuwe gebruiker gevonden en na enige jaren van opslag werden de vleugels en romp gedemonteerd en vertrok in augustus 1975 op diepladers over de weg naar Valkeveen. Daar zou deze CV-240 een onderdeel van een pretpark gaan vormen. Deze plannen gingen echter niet door en deze CV-240 werd begin jaren tachtig op Valkeveen gesloopt.
My first love was a spitfire
leonard van T
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 757
Joined: 18 Jun 2010, 17:58
Type of spotter: nummers (soms ook foto)
Subscriber Scramble: leonard van T
Location: Huizen

Re: romp Oud Valkenveen (Naarden)

Post by leonard van T »

Leuk, ik heb me altijd afgevraagd wat het was en wat er mee gebeurt is

bedankt voor de info !

Leonard
Post Reply

Return to “Vintage, warbirds and wrecks & relics”