Er staan ook maar 2 van de 3 77Ws in 2012 gepland. Dan had hij er daar 2 moeten noemen.Starbucks wrote:Als je naar het stukje korte termijn kijkt zijn het er drie aangezien de 4e A333 pas in 2013 komt.Coati wrote:De 737 werd ook ooit aangeschaft als tijdelijke oplossing. Dingen kunnen veranderen.Ricardo 767-200ER wrote:De A330 was ook maar een tijdelijke oplossing is dat nu veranderd ofniet?Greetz ricardo
Correctie: 4x A333Ricardo 767-200ER wrote:Er staan nu 3x A333's op bestelling
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- Coati
- Scramble Addict
- Posts: 1561
- Joined: 25 Jun 2005, 19:53
- Type of spotter: S5
- Subscriber Scramble: No
- Location: Meppel, Netherlands
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
create your own database with www.spottingmode.com
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En dat zou weer passen in de omvangrijke herstructurering die Air France moet gaan doormaken in 2012...nemaco wrote:Er wordt nu binnen AF-KLM gepraat over de mogelijkheid dat KLM (een gedeelte van de 15 oudere) A330-200's van Air France gaat overnemen totdat in 2015 de Boeing 787-900's geleverd gaan worden.
== All is well, as long as we keep spinning ==
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dan zou het aantal producerende klm eenheden gelijk blijven maar het barandstofverbruik enorm afnemen. Het is geen geheim dat de 11 kerosine slurpt.pjotrtje wrote:En dat zou weer passen in de omvangrijke herstructurering die Air France moet gaan doormaken in 2012...nemaco wrote:Er wordt nu binnen AF-KLM gepraat over de mogelijkheid dat KLM (een gedeelte van de 15 oudere) A330-200's van Air France gaat overnemen totdat in 2015 de Boeing 787-900's geleverd gaan worden.
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Voor diegenen die het interesseert, vanaf 25 maart (zomerdienstregeling) wordt Bangkok/Taipei na ongeveer 40 jaar door de 777 aangevlogen ipv dor de 747.
Manilla rechtsteeks gaat stoppen en zal als staartstuk worden gevlogen vanuit Hong Kong. Ook dit traject wordt 777 ipv 747 dus ook geen Hong Kong meer voor de 747.
Manilla rechtsteeks gaat stoppen en zal als staartstuk worden gevlogen vanuit Hong Kong. Ook dit traject wordt 777 ipv 747 dus ook geen Hong Kong meer voor de 747.
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Gaat de 747 nu naar de minder belangrijke bestemmingen tov de T7 ?
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
[quote="..[/quote]
Dan zou het aantal producerende klm eenheden gelijk blijven maar het barandstofverbruik enorm afnemen. Het is geen geheim dat de 11 kerosine slurpt.="..[/quote]
Is dat ook niet inherent aan het type vliegtuig ? Tis algemeen bekend dat de 11 slechte vliegeigenschappen heeft met 2 motoren en dat de 3e motor juist deze eigenschappen verbeterde, hoewel daarmee wel de consumptie toenam.
Dan zou het aantal producerende klm eenheden gelijk blijven maar het barandstofverbruik enorm afnemen. Het is geen geheim dat de 11 kerosine slurpt.="..[/quote]
Is dat ook niet inherent aan het type vliegtuig ? Tis algemeen bekend dat de 11 slechte vliegeigenschappen heeft met 2 motoren en dat de 3e motor juist deze eigenschappen verbeterde, hoewel daarmee wel de consumptie toenam.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Minder belangrijke?ErikFB wrote:Gaat de 747 nu naar de minder belangrijke bestemmingen tov de T7 ?
Die link vat ik niet. Waarom zou een T7 een "belangrijkere" bestemming aandoen?
Wat is een belangrijke en wat is minder belangrijke bestemming?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Derice
- Scramble Addict
- Posts: 1703
- Joined: 24 Dec 2007, 14:12
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: Derice
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Weet iemand hier toevallig of er vaste routes zijn waarop de nog resterende F100's worden ingezet?
Zo ja, welke zijn dat?
Zo ja, welke zijn dat?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Eeeh.... wat?ErikFB wrote:Tis algemeen bekend dat de 11 slechte vliegeigenschappen heeft met 2 motoren en dat de 3e motor juist deze eigenschappen verbeterde, hoewel daarmee wel de consumptie toenam.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wat Erik waarschijnlijk bedoelt is dat de MD11 geen gezeur heeft met ETOPS en daardoor in mindere mate hoeft om te vliegen om in de buurt van velden te blijven. Je vliegt dus minder om, maar verbruikt wel meer.
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
B767-300ER wrote:Minder belangrijke?ErikFB wrote:Gaat de 747 nu naar de minder belangrijke bestemmingen tov de T7 ?
Die link vat ik niet. Waarom zou een T7 een "belangrijkere" bestemming aandoen?
Wat is een belangrijke en wat is minder belangrijke bestemming?
Waar ik meer op doelde is het feit dat de T7 zo langzamerhand de typische 744 vluchten overneemt, waarschijnlijk ook door de betere performances van het toestel. Gevolg is dus wel dat de 744 ergens anders in het routenetwerk ingezet zal dienen te worden. En of dat nu wel of geen belangrijke bestemming is deed mij even niet terzake
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Komt het wel ongeveer op neer.Diarto wrote:Wat Erik waarschijnlijk bedoelt is dat de MD11 geen gezeur heeft met ETOPS en daardoor in mindere mate hoeft om te vliegen om in de buurt van velden te blijven. Je vliegt dus minder om, maar verbruikt wel meer.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
GErikFB wrote:Gaat de 747 nu naar de minder belangrijke bestemmingen tov de T7?
??ErikFB wrote:
En of dat nu wel of geen belangrijke bestemming is deed mij even niet terzake
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Diarto wrote:Wat Erik waarschijnlijk bedoelt is dat de MD11 geen gezeur heeft met ETOPS en daardoor in mindere mate hoeft om te vliegen om in de buurt van velden te blijven. Je vliegt dus minder om, maar verbruikt wel meer.
Sinds de invoering van 180 minuten ETOPS kunnen alle bestemmingen vanuit AMS bereikt worden zonder omvliegen, dus die vlieger gaat niet op. Denk eerder dat MDD geen geld had voor een compleet nieuw ontwerp en daarom met de 'DC11' op de proppen kwam.
- MAS017
- Scramble Master
- Posts: 3068
- Joined: 30 Sep 2005, 09:18
- Subscriber Scramble: yes
- Location: 10 NM East of PAM VOR
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Niet geheel correctnemaco wrote:Voor diegenen die het interesseert, vanaf 25 maart (zomerdienstregeling) wordt Bangkok/Taipei na ongeveer 40 jaar door de 777 aangevlogen ipv dor de 747.
Manilla rechtsteeks gaat stoppen en zal als staartstuk worden gevlogen vanuit Hong Kong. Ook dit traject wordt 777 ipv 747 dus ook geen Hong Kong meer voor de 747.
KL0803/4 MNL gaat een dagelijkse KL0807/8 worden via TPE met een 772; schema in UTC:
AMS 1850 TPE 0640/0750 MNL 0955
MNL 1140 TPE 1345/1500 AMS 0400
HKG staat vooralsnog in de systemen als dagelijkse dienst met een 744-Combi als KL0889/0890:
AMS 1925 HKG 0640/1520 AMS 0335