Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Goh Gonzo, verandering van mening opeens?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ja, en een dagje ouder en "wijzer" geworden.B767-300ER wrote:Goh Gonzo, verandering van mening opeens?
[ Post made via Mobile Device ]
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Misschien oud nieuws maar MP Cargo hoeft zicht niet meer te houden aan een X aantal vliegtuigen. Dit betekent dat de 9,3 vliegtuigen voor vracht zijn vervallen. Echter de markt is slecht dus ziet MP het vetrek van één MD11 komend jaar niet als een probleem. De voorspelling en doelstelling zijn zwarte cijfers schrijven in 2012 en dat wordt nog hard aanpoten, maar is zeker haalbaar. De twee kisten die in Duitsland vliegen blijven daar nog even, mits de betaling niet stopgezet wordt.
Daarnaast wordt er zeker wel gedacht over vloot "vernieuwing", de MD11 vloot zal in de toekomst zeker verdwijnen. KL/AF en MP zijn er overeens dat de toekomstige MP Cargo vloot alleen nog maar uit B747-400F's zal bestaan. aangezien er nu geen aanleiding is om te kijken naar opvolgers van de MD11 zijn er ook nog geen activiteiten gestart om te kijken naar B747-400F's op de tweedehandse markt.
Voor mensen die vragen hebben over deze info, sorry ik noem geen namen van oud-collega's die mij nog steeds zeer dierbaar zijn.
Daarnaast wordt er zeker wel gedacht over vloot "vernieuwing", de MD11 vloot zal in de toekomst zeker verdwijnen. KL/AF en MP zijn er overeens dat de toekomstige MP Cargo vloot alleen nog maar uit B747-400F's zal bestaan. aangezien er nu geen aanleiding is om te kijken naar opvolgers van de MD11 zijn er ook nog geen activiteiten gestart om te kijken naar B747-400F's op de tweedehandse markt.
Voor mensen die vragen hebben over deze info, sorry ik noem geen namen van oud-collega's die mij nog steeds zeer dierbaar zijn.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
De aanleiding om te kijken naar opvolgers is er niet. Heeft dat te maken dat de 11 en niet in de de nabije toekomst uitgaat en het dus zorgen voor morgen zijn om met het feit dat de er geen opvolging voor de md11 komt? Dit over verdere speculatie direct de kop in te drukken. Wil overigens niet over aantallen speculeren etc.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Over aantallen wordt nu niet gesproken zover ik het heb begrepen, echter een 1 op 1 vervanging is niet uitgesloten maar ook niet haalbaar op dit moment. 1 Type kist is de wens van iederen binnen AF/KL en ook bij MP en dat is mij afgelopen week wel duidelijk geworden.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ga je mij nu vertellen dat de Franse bonden "om" zijn?Gonzo wrote:Misschien oud nieuws maar MP Cargo hoeft zicht niet meer te houden aan een X aantal vliegtuigen. Dit betekent dat de 9,3 vliegtuigen voor vracht zijn vervallen. ,
Wel makkelijk natuurlijk, eerst de overtollige vloot weg laten zetten in dry leases voor langere periode en dan opeens die betreffende regel laten vervallen.
VWB b74F's op de 2e hands markt, in Parijs hebben ze er nog wel een paar
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ja, inderdaad zijn de Fransen om. Wat betreft de dry lease MP verdient daar wel goed aan dus zo erg is het nu ook weer niet. Gezien de huidige situatie op de vrachtmarkt is het nu ook niet echt erg dat deze twee kisten niet voor MP vliegen.B767-300ER wrote:Ga je mij nu vertellen dat de Franse bonden "om" zijn?Gonzo wrote:Misschien oud nieuws maar MP Cargo hoeft zicht niet meer te houden aan een X aantal vliegtuigen. Dit betekent dat de 9,3 vliegtuigen voor vracht zijn vervallen. ,
Wel makkelijk natuurlijk, eerst de overtollige vloot weg laten zetten in dry leases voor langere periode en dan opeens die betreffende regel laten vervallen.
VWB b74F's op de 2e hands markt, in Parijs hebben ze er nog wel een paar
[ Post made via Mobile Device ]
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
B767-300ER wrote:Ga je mij nu vertellen dat de Franse bonden "om" zijn?
Zóveel hebben de bonden daar nou ook weer niet te vertellen.
De bedoeling is "6+6", nog altijd een netto krimp van 3 freighters ("7+4+4") voor de Nederlandse tak.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Maar als MP met die 12 kisten wel mag gaan ondernemen dan vind ik dat positiever dan met 15 kisten vliegen en gebonden zijn aan afspraken waardoor het potentieel niet benut kan worden. Volgens mij verliest elke luchtvaartmaatschappij het als ondernemen politiek geworden is.
Het was natuurlijk een doorn in het oog dat het aantal vrachtmaatschappijen welke schiphol hebben gevonden enorm gegroeid is terwijl mp/klm achter bleven.
Het was natuurlijk een doorn in het oog dat het aantal vrachtmaatschappijen welke schiphol hebben gevonden enorm gegroeid is terwijl mp/klm achter bleven.
- MAS017
- Scramble Master
- Posts: 3068
- Joined: 30 Sep 2005, 09:18
- Subscriber Scramble: yes
- Location: 10 NM East of PAM VOR
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Er blijft weinig over van de voorheen aangevlogen MP bestemmingen:
AF heeft aangekondigd te stoppen met de CDG-MCO-CDG verbinding per Zomer2012...
Na PUJ en MIA is dit al #3 die verdwijnd...
AF heeft aangekondigd te stoppen met de CDG-MCO-CDG verbinding per Zomer2012...
Na PUJ en MIA is dit al #3 die verdwijnd...
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ook CUN mag je aan dat lijstje toevoegen..
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Wat wordt de volgende bestemming?76-er wrote:Ook CUN mag je aan dat lijstje toevoegen..
[ Post made via Mobile Device ]
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Havana? Begin steeds meer het idee te krijgen dat mp het op schaalgrote verloren heeft. En dat het product binnen de KLM groep een mooie aanvulling was geweest. Ik begrijp ook dat met de KLM kisten het op vakantie bestemmingen moeilijk overleven is aangezien je massa moet vervoeren en je het niet moet hebben van de business pax. Maar met een paar high density kisten voor deze bestemmingen had het als KLM leisure ofzoiets misschien toch gelukt.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Mwah...er moet toch meer aan de hand zijn. We zien nu een aantal bestemmingen sneuvelen die MP tot aan het stoppen nog wel bediende, maar daarvoor sneuvelden er toch ook een aantal routes - en niet doordat ze succesvol gevlogen werden.
MP is zelf gestopt met MIA en weer naar MCO gaan vliegen omdat MIA onvoldoende interessant was voor leisureklanten. Ook PBM leek een gat in de markt, maar moest gestaakt worden.
Denk wel dat er ook een scenario mogelijk zou zijn geweest om MP te continueren binnen de AF/KL-groep, maar dat is er helaas niet uitgerold...
MP is zelf gestopt met MIA en weer naar MCO gaan vliegen omdat MIA onvoldoende interessant was voor leisureklanten. Ook PBM leek een gat in de markt, maar moest gestaakt worden.
Denk wel dat er ook een scenario mogelijk zou zijn geweest om MP te continueren binnen de AF/KL-groep, maar dat is er helaas niet uitgerold...
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ik denk dat het probleem hem zit in de concurrentie....
TFL heeft het laatste jaar de freqeunties naar CUN, PUJ, AUA, CUR en VRA opgehoogd en voor sommige zelfs verdubbeld...
Ze zijn van 3x 767 naar 5x 767 gegaan en de 6e is onderweg. De 767's wordne ook nagenoeg niet meer ingezet naar de Middelandse Zee bestemmingen. Ze vervoeren 283 pax in een 763, tegenover 285 in een M11 van KLM. Echter het brandstofverbruik van een M11 ligt toch wel iets hoger......
TUI bied dezelfde hotels/pakketreizen aan in de caribs als bv een Oad en Thomas Cook (Neckermann) (Enkele hotels uitgezonderd). Echter omdat laatsgenoemden met KLM/AF vliegen zijn hun stoelprijzen een stukkie hoger dan die van een TUI klant bij ArkeFly. Dat zie je terug in de prijs van een pakketreis. Zelfde hotel, lagere prijs. We blijven Nederlanders, dus kiezen de goedkoopste optie. Neckermann en Oad dus minder klanten naar het caribisch gebied, dus minder stoelen nodig in de KLM/AF kisten, die dan vervolgens zeggen we stoppen er helemaal maar mee.....
Van het hele MP gebeuren binnen AF KLM is er maar 1 grote winnaar en dat is TUI/ArkeFly.
Zijn er nu nog steeds mensen die het raar vinden dat de CEO van TUI Nederland het geen enkel probleem vond in 2007 (?) dat KLM MP volledig overnam en daardoor meer macht kreeg op die routes? Stevie lacht zich rot nu.
TFL heeft het laatste jaar de freqeunties naar CUN, PUJ, AUA, CUR en VRA opgehoogd en voor sommige zelfs verdubbeld...
Ze zijn van 3x 767 naar 5x 767 gegaan en de 6e is onderweg. De 767's wordne ook nagenoeg niet meer ingezet naar de Middelandse Zee bestemmingen. Ze vervoeren 283 pax in een 763, tegenover 285 in een M11 van KLM. Echter het brandstofverbruik van een M11 ligt toch wel iets hoger......
TUI bied dezelfde hotels/pakketreizen aan in de caribs als bv een Oad en Thomas Cook (Neckermann) (Enkele hotels uitgezonderd). Echter omdat laatsgenoemden met KLM/AF vliegen zijn hun stoelprijzen een stukkie hoger dan die van een TUI klant bij ArkeFly. Dat zie je terug in de prijs van een pakketreis. Zelfde hotel, lagere prijs. We blijven Nederlanders, dus kiezen de goedkoopste optie. Neckermann en Oad dus minder klanten naar het caribisch gebied, dus minder stoelen nodig in de KLM/AF kisten, die dan vervolgens zeggen we stoppen er helemaal maar mee.....
Van het hele MP gebeuren binnen AF KLM is er maar 1 grote winnaar en dat is TUI/ArkeFly.
Zijn er nu nog steeds mensen die het raar vinden dat de CEO van TUI Nederland het geen enkel probleem vond in 2007 (?) dat KLM MP volledig overnam en daardoor meer macht kreeg op die routes? Stevie lacht zich rot nu.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.