Op dpreview komt ie er anders best heel erg okée uit .... dus waarom ..."niet tippen"?phantomphreak wrote:Hallo Fulcrum,
.................Verder is de K5 beter qua ruisprestaties dan de voorganger K7, maar toch denk ik dat de Pentax body's wat dat betreft niet kunnen tippen aan CaNikon.
.............................
Groetjes,
Gerben
en oke, misschien niet aan de high end (pro) nik-canons, maar in die klasse maakt pentax (nu) geen dslr's. In een van mijn eerdere post staan een paar prijzen. De boekhouders van Canon rekenen voor de 60D een fors hogere prijs. Neem neem dan de testresultaten van de gunstig geprijsde pentax K-5.
dus, Objectief bekeken.....
Het liefst zette ik er een A*300mm 2.8 voor, maar daar wordt €1.800, €1.900 voor gevraagd en dat vind ik voor een tweedehands MF 300mm toch wel gortig.
Lijkt er wel op he? Dat bedoelde ik dus ook, al is het maar om toch eens uit te proberen hoe goed/slecht die oudere lenzen precies warenBegrijp ik je nou goed? Stel je nu serieus voor om een hedendaagse camera te combineren met een manual focus lens?!?
Ik ken de occasionprijzen niet, maar heb je de compacte A* 300 4.0 wel eens overwogen?Gerbrand wrote:Het liefst zette ik er een A*300mm 2.8 voor, maar daar wordt €1.800, €1.900 voor gevraagd en dat vind ik voor een tweedehands MF 300mm toch wel gortig.