Ah ok, ik bedoelde dus de Schiphol kaart(maar voor allen geld denk ik dezelfde vraag). Maar duidelijk zo, thnx.Key wrote:Je verwijst naar de complete Airfield Guides. Uiteraard wordt daarin ge-update, maar uiteraard stukje bij beetje. Deze kaart en de rest van de guide is redelijk bij volgens mij. Maar als je aanvullingen hebt: speciaal daarvoor is er de sectie "Send Updates !"
Edit: en ik zag dat de GA Terminal-info nog ff bijgewerkt moet worden. Gedaan.
Erik
Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Moderator: gatso76
Forum rules
- Snipes
- Scramble Die-Hard
- Posts: 538
- Joined: 31 Jul 2010, 07:47
- Type of spotter: Photographer
- Subscriber Scramble: Snipes
- Location: IJsselstein(UT)
- Contact:
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Greetz Wesly
- Key
- Site Admin
- Posts: 11254
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Recentste bijdrage toch maar hier.
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
-
- Scramble Junior
- Posts: 197
- Joined: 10 Feb 2008, 22:16
- Type of spotter: F2 civil
- Location: Amersfoort, Netherlands
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Vanmiddag tegen zonsondergang even kwartiertje foto staan maken op de kop van de Toekanweg, van de landingen op de 06.
(bedrijfs)auto uiteraad netjes geparkeerd in een parkeervak van een expditiebedrijf daarnaast.
Na 10 minuten kwamen 3 jongelui van de marechaussee me leterlijk weggjagen. ik mocht daar geen foto's nemen, dat moest ik op de offciiele spottersplek doen.
Dus ik zei dat ik overal foto's mag maken waar ik dat wil, zolang ik maar niet op onbevoegd terrein kwam en mijn auto netjes parkeerde.
Werden ze nog boos ook (en ik dus ook bijna) .
Heb het niet laten escaleren; ben weggereden (ze kwamen achter me aan tot voorbij het A4-viaduct) en na 10min weer gewoon teruggegaan en heb de kisten alsnog gepakt die ik hebben wilde
Mijn vraag; stonden deze jochies in hun recht of niet?
Ik ben ten zeerste van mening van niet, maar ik weet ook niet alles.
Wat zeggen jullie?
Freek
(bedrijfs)auto uiteraad netjes geparkeerd in een parkeervak van een expditiebedrijf daarnaast.
Na 10 minuten kwamen 3 jongelui van de marechaussee me leterlijk weggjagen. ik mocht daar geen foto's nemen, dat moest ik op de offciiele spottersplek doen.
Dus ik zei dat ik overal foto's mag maken waar ik dat wil, zolang ik maar niet op onbevoegd terrein kwam en mijn auto netjes parkeerde.
Werden ze nog boos ook (en ik dus ook bijna) .
Heb het niet laten escaleren; ben weggereden (ze kwamen achter me aan tot voorbij het A4-viaduct) en na 10min weer gewoon teruggegaan en heb de kisten alsnog gepakt die ik hebben wilde
Mijn vraag; stonden deze jochies in hun recht of niet?
Ik ben ten zeerste van mening van niet, maar ik weet ook niet alles.
Wat zeggen jullie?
Freek
Flown in 733,738,A319,A320,A330,MD-11,763,772,742,744
- frank kramer
- Scramble Master
- Posts: 4659
- Joined: 28 Jun 2003, 21:58
- Subscriber Scramble: frank kramer
- Location: het kan in Almere
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Volgens mij heb jij gelijk (maar ja, krijg dat maar eens in zo'n situatie). Voor de duidelijkheid: de Toekanweg is de weg die eindigt in de crash-gate naast het vrachtplatform Romeo (waar Singapore, LAN en China Cargo staan, zal ik maar zeggen). Ik kan mij niet herinneren dat iemand daar ooit weg is gestuurd of bekeurd om een andere reden dan parkeren waar het niet mocht. Ik ben er iig ook door het Schipholteam van de politie nog nooit weggestuurd. Heeft iemand anders daar ervaring mee?
Frank Kramer
Always going forward... still can't find reverse!
Always going forward... still can't find reverse!
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Laats ben ik daar door de kmar weggestuurd. Ik was toen op de fiets, dus van fout parkeren was geen sprake.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Eric
- phkza
- Scramble Addict
- Posts: 2260
- Joined: 21 Nov 2005, 22:38
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Ben afgelopen weekend zelfs van de Spaarnwouderweg (approach Polderbaan) weggestuurd. Auto stond een eind verderop, stond zelf gewoon in de berm. Weggestuurd door de politie, 'want er is een hele goede spottersplaats langs de IJweg'.
Het lijkt wel of er een heksenjacht is de laatste tijd. Ik bedoel, ik ga niet eens in discussie, pak m'n spullen en ga ergens anders staan, maar zolang je geen regels overtreedt of overlast bezorgt is er toch niets aan de hand lijkt mij? Of zijn er nieuwe beleidsregels binnen de KMar en/of politie ingesteld omtrent het spottersbeleid?
Het lijkt wel of er een heksenjacht is de laatste tijd. Ik bedoel, ik ga niet eens in discussie, pak m'n spullen en ga ergens anders staan, maar zolang je geen regels overtreedt of overlast bezorgt is er toch niets aan de hand lijkt mij? Of zijn er nieuwe beleidsregels binnen de KMar en/of politie ingesteld omtrent het spottersbeleid?
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Het probleem is dat je je op het terrein van de N.V. Luchthaven Schiphol bevindt. Wanneer je dat betreedt ga je akkoord met de gebruiksregels van dat terrein. Ze zijn te lezen op http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchi ... regels.htm.wrxflyer wrote:Mijn vraag; stonden deze jochies in hun recht of niet?
Daarin staat o.a., in artikel 7 lid 1:
En in artikel 7 lid 2:Het is binnen het luchthavengebied niet toegestaan:
e. zich zonder noodzaak buiten de gebaande wegen of paden te bevinden;
<knip>
h. overlast en/of een gevaarlijke situatie te veroorzaken;
E.e.a. staat of valt met de definitie van 'luchthavengebied'. En die is, zoals je ziet op http://video.schiphol.nl/intranet/handb ... ge-XVI.pdf (zie de rode stippellijn), ruim.Het is binnen het luchthavengebied, zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van de exploitant, niet toegestaan:
<knip>
e. foto-, video- en filmopnamen te maken, anders dan voor eigen gebruik, dan wel op enige wijze beschikbaar te stellen aan derden.
Maar je zou dus kunnen stellen dat er een echte grond is om je weg te sturen dan wel om je aanwijzingen te geven die je op dient te volgen...
== All is well, as long as we keep spinning ==
-
- Scramble Junior
- Posts: 197
- Joined: 10 Feb 2008, 22:16
- Type of spotter: F2 civil
- Location: Amersfoort, Netherlands
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Jouw uitleg over "Luchthavengebied" doet verder niets af aan mijn verhaal
-Ik bevond me niet buiten de gebaande paden (stond op het trottoir van een doodlopende weg)
-Ik veroorzaakte geen overlast en/of een gevaarlijke situatie
-ik maakte geen foto's voor derden.
Dus hoe je het ook went of keert, ik deed geen onwettige dingen in mijn ogen.
Freek
-Ik bevond me niet buiten de gebaande paden (stond op het trottoir van een doodlopende weg)
-Ik veroorzaakte geen overlast en/of een gevaarlijke situatie
-ik maakte geen foto's voor derden.
Dus hoe je het ook went of keert, ik deed geen onwettige dingen in mijn ogen.
Freek
Flown in 733,738,A319,A320,A330,MD-11,763,772,742,744
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Overlast - formeel is dat ter beoordeling aan de handhaver, niet aan jou...wrxflyer wrote:-Ik bevond me niet buiten de gebaande paden (stond op het trottoir van een doodlopende weg)
-Ik veroorzaakte geen overlast en/of een gevaarlijke situatie
-ik maakte geen foto's voor derden.
Foto's voor derden - publicatie op internet is al 'derden'.
Maar, nogmaals, de handhavers mogen ons binnen het luchthavengebied aanwijzigingen geven die wij gewoon dienen op te volgen... En de redenen kunnen zeer zeker arbitrair zijn, dat ontken ik niet.
== All is well, as long as we keep spinning ==
- Key
- Site Admin
- Posts: 11254
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Eens met Pjotrtje over de willekeur waaraan we legaal ten prooi kunnen vallen. Maar dat wil niet zeggen dat echte willekeur geoorloofd is, of gewenst wordt door de luchthavenbeheerdert zelf. Ik denk dat het toch nut heeft dit soort uitwassen een staartje te laten krijgen. Ik zou aanraden met details van het gebeuren naar bv. een KMar-baas te stappen en om uitleg te vragen. Argumenten als "u mag hier geen foto's maken" zijn echt stierenpoep. Het is veel reëler als je weg moet 'omdat de veiligheidssituatie daar op dat moment om vraagt'.
Dat verhaal van de Spaarnwouderweg is helemaal waanzinnig, pure willekeur en niet te onderbouwen. Ik zou echt een klacht indienen bij de leiding van het betreffende korps. Niet dat ik voor onruststoken ben, maar waar politiemensen het soms echt zwaar hebben om burgers te beschermen ga ik niet accepteren dat een paar van hun collega's onschuldige hobbyisten het leven zuur maken, omdat ze zo graag baasje spelen.
Erik
N.B. deze post hoort deels onder 'meningen' maar mijn boodschap is: jullie zijn bij mijn weten met nonsens weggestuurd. Als ze echt een reden hebben moeten ze geen kul verkopen.
Dat verhaal van de Spaarnwouderweg is helemaal waanzinnig, pure willekeur en niet te onderbouwen. Ik zou echt een klacht indienen bij de leiding van het betreffende korps. Niet dat ik voor onruststoken ben, maar waar politiemensen het soms echt zwaar hebben om burgers te beschermen ga ik niet accepteren dat een paar van hun collega's onschuldige hobbyisten het leven zuur maken, omdat ze zo graag baasje spelen.
Erik
N.B. deze post hoort deels onder 'meningen' maar mijn boodschap is: jullie zijn bij mijn weten met nonsens weggestuurd. Als ze echt een reden hebben moeten ze geen kul verkopen.
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
Volgens mij zitten hier mensen van de KMAR /BBS op dit forum en is dit niet de eerste keer dat we problemen hebben met overijverige dienders. Verhaal Toekanweg is zelfs zo dat je in het weekeinde je auto mag parkeren bij de buren op het erf ( vlgs. de Toureq-boys and girls) en dat je dan rustig foto's kan en mag maken. Hun enigste bezwaar is dat de crashgate vrij dienst te bljven. Parkeren kan en mag omdat er in het weekeinde geen of nauwelijks activiteiten plaatsvinden bij de expediteur.Key wrote:Eens met Pjotrtje over de willekeur waaraan we legaal ten prooi kunnen vallen.
(...)
Dat verhaal van de Spaarnwouderweg is helemaal waanzinnig
Andere genoemde plek is je reinste kul. Vermoedelijk is er dus weer een klasje jonge honden losgelaten die even moeten late zien dat zij macht hebben en daardoor de extra ogen van de spotter rondom SPL dus letterlijk dichtslaan.
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
KMar telefoonnummer voor dit soort gevallen: 020-6038222.Key wrote:Eens met Pjotrtje over de willekeur waaraan we legaal ten prooi kunnen vallen. Maar dat wil niet zeggen dat echte willekeur geoorloofd is, of gewenst wordt door de luchthavenbeheerdert zelf. Ik denk dat het toch nut heeft dit soort uitwassen een staartje te laten krijgen. Ik zou aanraden met details van het gebeuren naar bv. een KMar-baas te stappen en om uitleg te vragen.
== All is well, as long as we keep spinning ==
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
pjotrtje wrote:KMar telefoonnummer voor dit soort gevallen: 020-6038222.Key wrote:Eens met Pjotrtje over de willekeur waaraan we legaal ten prooi kunnen vallen. Maar dat wil niet zeggen dat echte willekeur geoorloofd is, of gewenst wordt door de luchthavenbeheerdert zelf. Ik denk dat het toch nut heeft dit soort uitwassen een staartje te laten krijgen. Ik zou aanraden met details van het gebeuren naar bv. een KMar-baas te stappen en om uitleg te vragen.
Is dat ook niet het nummer wat op de bordjes staat ???
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
dat was / is het nummer van de meldkamer. Het hierbovengenoemde nummer is dus van de KMARDerice wrote:Dat is toch 020-6012796?
Althans, dat zeg je zelf.
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?p=270888#p270888