Bedrijfstechnisch hebben ze het goed aangepakt, een opkomende cargo-stroom tussen Kenya en China begeleiden, via Schiphol en met kennis en toestel voorzien. Die externe wervelwind aan stickers ga je op een gegeven moment niet meer zien (gewenning en de elementen die hun ding doen)B767-300ER wrote:En daar ben ik het dan ook roerend mee eens.Silvester wrote: Wel even een persoonlijke noot, zie de MPS liever zo dan in full Martinair colours en onder een laag woestijnstof.
Maar als AF/KLM zo graag MP Cargo als hun Cargo vervoerder wil hebben, is dit wel weer het bewijs van wat ze eigenlijk willen
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5416
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Groeten,
Ron
Ron
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Kan ook apart zijn die vergaande stickers, het lijkt trouwens wel een kist die als support toestel gaat functioneren voor Parijs - Dakar.Hurricane wrote:Bedrijfstechnisch hebben ze het goed aangepakt, een opkomende cargo-stroom tussen Kenya en China begeleiden, via Schiphol en met kennis en toestel voorzien. Die externe wervelwind aan stickers ga je op een gegeven moment niet meer zien (gewenning en de elementen die hun ding doen)B767-300ER wrote:En daar ben ik het dan ook roerend mee eens.Silvester wrote: Wel even een persoonlijke noot, zie de MPS liever zo dan in full Martinair colours en onder een laag woestijnstof.
Maar als AF/KLM zo graag MP Cargo als hun Cargo vervoerder wil hebben, is dit wel weer het bewijs van wat ze eigenlijk willen
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
B767-300ER wrote:En daar ben ik het dan ook roerend mee eens.Silvester wrote:
Wel even een persoonlijke noot, zie de MPS liever zo dan in full Martinair colours en onder een laag woestijnstof.
Maar als AF/KLM zo graag MP Cargo als hun Cargo vervoerder wil hebben, is dit wel weer het bewijs van wat ze eigenlijk willen
Ze zeggen dat ze dat willen ja maar het klopt dat ze dat niet echt laten blijken. Inkrimping van de 11 vloot (MCY) is al een teken natuurlijk....
MPS was/is geen volledige unit meer in de MP vloot en de afspraak met Kenya & AF/KLM was een mooie gelegenheid om de MPS iig weer volledig te laten vliegen.
Nou maar hopen dat ze de concurrentie aankunnen met een oude BCF.....
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
ErwinS, de MCY stond voor de overname al in de planning om de MP vloot te verlaten. Dus het vertek van deze MD11 heeft niks te maken met de overname door KLM. De beperking aan kost is juist soepeler geworden sinds een paar maanden. Vergeet niet dat de Cargo markt slecht is.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En in die contekst snap jij denk ik maar al te goed mijn gevoel beschreven in eerdere posts vandaagErwinS wrote:
Ze zeggen dat ze dat willen ja maar het klopt dat ze dat niet echt laten blijken. .
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Gonzo wrote:ErwinS, de MCY stond voor de overname al in de planning om de MP vloot te verlaten. Dus het vertek van deze MD11 heeft niks te maken met de overname door KLM. De beperking aan kost is juist soepeler geworden sinds een paar maanden. Vergeet niet dat de Cargo markt slecht is.
[ Post made via Mobile Device ]
Daar weet ik niks van. Ik weet juist dat MP ooit de planning en toestemming had voor een extra 11(Voor de overname). Dat van de Y de lease niet verlengd word was naar mijn weten pas een jaar geleden voor het eerst aan de orde.
AF bepaalt het aantal units voor MP cargo en de Y was overtollig.
Maar goed kan het altijd mis hebben;-)
Feit blijft dat het een droeve ontwikkeling is.
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Kan ook apart zijn die vergaande stickers, het lijkt trouwens wel een kist die als support toestel gaat functioneren voor Parijs - Dakar.[/quote]
Ach dan hebben we een nieuwe bron van inkomsten nietwaar. KL/AF/MP vliegen al op Zuid-Amerika dus misschien is daar wel een dealtje te behalen voor het komende jaar
Ach dan hebben we een nieuwe bron van inkomsten nietwaar. KL/AF/MP vliegen al op Zuid-Amerika dus misschien is daar wel een dealtje te behalen voor het komende jaar
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is het niet AF/KLM die bepaald hoeveel units MP mag opereren iso AF.ErwinS wrote:Gonzo wrote:ErwinS, de MCY stond voor de overname al in de planning om de MP vloot te verlaten. Dus het vertek van deze MD11 heeft niks te maken met de overname door KLM. De beperking aan kost is juist soepeler geworden sinds een paar maanden. Vergeet niet dat de Cargo markt slecht is.
[ Post made via Mobile Device ]
Daar weet ik niks van. Ik weet juist dat MP ooit de planning en toestemming had voor een extra 11(Voor de overname). Dat van de Y de lease niet verlengd word was naar mijn weten pas een jaar geleden voor het eerst aan de orde.
AF bepaalt het aantal units voor MP cargo en de Y was overtollig.
Maar goed kan het altijd mis hebben;-)
Feit blijft dat het een droeve ontwikkeling is.
Volgens mij heeft dat met productieafspraken binnen de gehele holding te maken.
Alleen is het nu zo dat door deze productieafspraken van de gehele AF/KLM holding AF niet van dezeafspraken af wil wijken en zo verdere groei van MP units tegenhoudt. Het is echter niet AF die bepaalt hoe die verhouding in de holding is afgesproken. AF houdt nu echter zijn poot stijf.
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het aantal units wordt idd bepaald door AF/KLM. Echter de strenge regels die ooit golden zijn een stuk soepeler geworden voor MP. Niet dat MP daar meteen gebruik van kan maken gezien de huidige crisis op de vrachtmarkt. Er is hierover al eens over gediscussieerd in de Martinair topic zover ik mij kan herinneren.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Met AF bedoel ik natuurlijk AF/KLM...
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
ErwinS wrote:Ik weet juist dat MP ooit de planning en toestemming had voor een extra 11(Voor de overname).
Oef, dat voelt alweer als een eeuwigheid geleden. Planning, ja. Toestemming, nee. (Dank u, LvW) Hetzelfde liedje. Het ging trouwens om een zusje van MCY, ook een ex SR-bak die op zeer korte termijn beschikbaar was. Een gemiste kans, net als die 6 nieuwe 744F, 6 332's, etc etc..
laat ook maar...
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
76-er wrote:ErwinS wrote:Ik weet juist dat MP ooit de planning en toestemming had voor een extra 11(Voor de overname).
Oef, dat voelt alweer als een eeuwigheid geleden. Planning, ja. Toestemming, nee. (Dank u, LvW) Hetzelfde liedje. Het ging trouwens om een zusje van MCY, ook een ex SR-bak die op zeer korte termijn beschikbaar was. Een gemiste kans, net als die 6 nieuwe 744F, 6 332's, etc etc..
laat ook maar...
Klopt het zou een ex SR bak worden. Naar mijn weten was er van de directie teostemming voor de investering voo deze extra 11. De LvW kant heb ik niet meegekregen.
En het zouden toch 10 A330's worden Ach mooie beloftes toendertijd.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
ErwinS wrote:En het zouden toch 10 A330's worden Ach mooie beloftes toendertijd.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Waarom lees ik 2 pagina's >>MP in het KLM topic?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Tsja. Het betreft een klmDiarto wrote:Waarom lees ik 2 pagina's >>MP in het KLM topic?
Cargo bak
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.