Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
-
- Scramble Junior
- Posts: 244
- Joined: 09 Apr 2009, 16:18
- Type of spotter: f4 civille luchtvaart
- Subscriber Scramble: jet380
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Of het verstandig is om als passagier zomaar voor or te kiezen weet ik niet.
Or mag dan goedkoper zijn, maar je betaalt extra voor eten je player en je stoelreservering.
Ook moet je eigenlijk comfort boeken bij or dan heb je dezelfde beennruimte wat ook weer meer kost.
Als ik dan kijk bij oad en arke en ik tel alles erbij op ben ik bij oad goedkoper uit en vlieg ik met kl.
Or mag dan goedkoper zijn, maar je betaalt extra voor eten je player en je stoelreservering.
Ook moet je eigenlijk comfort boeken bij or dan heb je dezelfde beennruimte wat ook weer meer kost.
Als ik dan kijk bij oad en arke en ik tel alles erbij op ben ik bij oad goedkoper uit en vlieg ik met kl.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
2 Correcties
1) dan vlieg je met AF, met een overstap.
2) Comfort bij TFL zelfde beenruimte als KLM economy? Nee hoor.
TFL Eco 30 inch
KLM Eco 31 inch (all inclusive)
TFL Comf 33 inch toeslag 15-35 euro long-haul
KLM Comf 34 inch toeslag circa 130 euro long-haul (all inclusive)
TFL prem comf 37 inch toeslag 130 euro long-haul (Alles all inclusive)
Even een voorbeeldje: Vloog afgelopen week naar CUN met ArkeFly. 130 euro toeslag voor 94 cm beenruimte (KLM eco=78 cm) en alles all inclusive. (player, eten en drinken etc etc) Wil je bij KLM (KLM comfort) meer beenruimte kom je tot 87CM ook voor 130 euro. Ook daar verder alles inclusive. Zie het verschil dan dus ook niet, behalve dat de totale pakketreis bij TFL goedkoper is als bij KLM. Maak ik een misrekening ergens?
Eten wat je moet betalen bij TFL is alleen je ontbijt.
Ik heb even goed gekeken op zowel de heenreis als terugreis. IEDEREEN krijgt aan boord een welkomst drankje als men in de lucht is.
Vervolgens krijgt iedereen een maaltijd met een (alcoholisch) drankje.
Vervolgens komen ze nog 2x langs met water. (Heen zelfs 3x)
Dus het bijkopen van dingen valt op zich wel mee.
Als je economy KLM en Economy TFL vergelijkt:
Als je al een tostie en zeg 2x drinken koopt, ben je een 10 euro kwijt per enkele reis, plus 10 voor je digiplayer. Is 20 euro, Retour dus 40 euro pp. Verschil in hotelpakketreizen lopen rustig op tot boven de 200 euro per persoon met OAD/Neckermann... Bij KLM heb je dan wel 1inch meer beenruimte.
Prettige bijkomstigheid, de TFL dames zijn een stuk aangenamer om naar te kijken.
Maar goed, ieder zijn keuze. Feit blijft dat TFL mega profiteerd van het wegvallen van MP.
1) dan vlieg je met AF, met een overstap.
2) Comfort bij TFL zelfde beenruimte als KLM economy? Nee hoor.
TFL Eco 30 inch
KLM Eco 31 inch (all inclusive)
TFL Comf 33 inch toeslag 15-35 euro long-haul
KLM Comf 34 inch toeslag circa 130 euro long-haul (all inclusive)
TFL prem comf 37 inch toeslag 130 euro long-haul (Alles all inclusive)
Even een voorbeeldje: Vloog afgelopen week naar CUN met ArkeFly. 130 euro toeslag voor 94 cm beenruimte (KLM eco=78 cm) en alles all inclusive. (player, eten en drinken etc etc) Wil je bij KLM (KLM comfort) meer beenruimte kom je tot 87CM ook voor 130 euro. Ook daar verder alles inclusive. Zie het verschil dan dus ook niet, behalve dat de totale pakketreis bij TFL goedkoper is als bij KLM. Maak ik een misrekening ergens?
Eten wat je moet betalen bij TFL is alleen je ontbijt.
Ik heb even goed gekeken op zowel de heenreis als terugreis. IEDEREEN krijgt aan boord een welkomst drankje als men in de lucht is.
Vervolgens krijgt iedereen een maaltijd met een (alcoholisch) drankje.
Vervolgens komen ze nog 2x langs met water. (Heen zelfs 3x)
Dus het bijkopen van dingen valt op zich wel mee.
Als je economy KLM en Economy TFL vergelijkt:
Als je al een tostie en zeg 2x drinken koopt, ben je een 10 euro kwijt per enkele reis, plus 10 voor je digiplayer. Is 20 euro, Retour dus 40 euro pp. Verschil in hotelpakketreizen lopen rustig op tot boven de 200 euro per persoon met OAD/Neckermann... Bij KLM heb je dan wel 1inch meer beenruimte.
Prettige bijkomstigheid, de TFL dames zijn een stuk aangenamer om naar te kijken.
Maar goed, ieder zijn keuze. Feit blijft dat TFL mega profiteerd van het wegvallen van MP.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: EHAM 29-02-2012
New "Paint-job" ?ErwinS wrote:Will go to the hangar for an update on her exteriorB767-300ER wrote:Nu op de Sierra's de PH-MPS "Safari Connection"
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: EHAM 29-02-2012
New "Sticker job"B767-300ER wrote:New "Paint-job" ?ErwinS wrote:Will go to the hangar for an update on her exteriorB767-300ER wrote:Nu op de Sierra's de PH-MPS "Safari Connection"
Re: EHAM 29-02-2012
Funny flightnumber..SPL wrote: KL7472 18:30 TLS PH-AKA 333.
ErwinS wrote:Will go to the hangar for an update on her exteriorB767-300ER wrote:Nu op de Sierra's de PH-MPS "Safari Connection"
WTF? Not ugly enough? Complaints from the Chinese authorities?
Re: EHAM 29-02-2012
No, complaint from MP;-)76-er wrote:SPL wrote: KL7472 18:30 TLS PH-AKA 333.ErwinS wrote:Will go to the hangar for an update on her exteriorB767-300ER wrote:Nu op de Sierra's de PH-MPS "Safari Connection"
WTF? Not ugly enough? Complaints from the Chinese authorities?
[ Post made via Mobile Device ]
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
SPL wrote: KL7472 18:30 TLS PH-AKA 333.
B767-300ER wrote:Nu op de Sierra's de PH-MPS "Safari Connection"
ErwinS wrote: Will go to the hangar for an update on her exterior
76-er wrote: WTF? Not ugly enough? Complaints from the Chinese authorities?
Je maakt mij erg nieuwsgierig. Wat gaat er gebeuren?ErwinS wrote: No, complaint from MP;-)
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: EHAM 29-02-2012
Aangezien we erg off topic gaan en ik hierover een vraag wil stellen, heb ik dat hierrr gedaan....ErwinS wrote:
No, complaint from MP;-)
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Wat groter MP op de kist.B767-300ER wrote:SPL wrote: KL7472 18:30 TLS PH-AKA 333.B767-300ER wrote:Nu op de Sierra's de PH-MPS "Safari Connection"ErwinS wrote: Will go to the hangar for an update on her exterior76-er wrote: WTF? Not ugly enough? Complaints from the Chinese authorities?Je maakt mij erg nieuwsgierig. Wat gaat er gebeuren?ErwinS wrote: No, complaint from MP;-)
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
KLC E190 PH-EZT t/m PH-EZX zullen qua maintenance onder MP gaan vallen i.p.v. Nayak.
Op termijn zullen alle E190 naar MP gaan.
Op termijn zullen alle E190 naar MP gaan.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
MD-11 wrote:KLC E190 PH-EZT t/m PH-EZX zullen qua maintenance onder MP gaan vallen i.p.v. Nayak.
Op termijn zullen alle E190 naar MP gaan.
Oud nieuws maar idd. EZT/U worden nu al afgehandeld door MP TD.
Plan is de hele KLC fleet incl de 70's.
- tonjochems
- Scramble Master
- Posts: 2566
- Joined: 06 Apr 2005, 12:34
- Type of spotter: civil
- Subscriber Scramble: tonjochems
- Location: Voorhout
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
En nog een leuke de EZX wordt afgeleverd in Skyteam kleuren..
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
EZX
Eerst zien, dan geloven. KLM zit met 2 kisten al ver boven de verplichte 1 procent skyteam kleuren.
Dit werd over de EZO ook al beweerd..
Eerst zien, dan geloven. KLM zit met 2 kisten al ver boven de verplichte 1 procent skyteam kleuren.
Dit werd over de EZO ook al beweerd..
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Hebben de heren van MP, na het wegvallen van de 767s, weer werkErwinS wrote:MD-11 wrote:KLC E190 PH-EZT t/m PH-EZX zullen qua maintenance onder MP gaan vallen i.p.v. Nayak.
Op termijn zullen alle E190 naar MP gaan.
Oud nieuws maar idd. EZT/U worden nu al afgehandeld door MP TD.
Plan is de hele KLC fleet incl de 70's.
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Wat slechter nieuws over de resterende ex MP 767's.
MCL is/wordt gescrapped.
en ex MCM staat te koop.
De deal met de Canadese airline is niet door gegaan.....
MCL is/wordt gescrapped.
en ex MCM staat te koop.
De deal met de Canadese airline is niet door gegaan.....