Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ErikFB »

Kans dat de MCM nog naar een pakjesboer gaat ????
( na conversie natuurlijk)
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2147
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

ErikFB wrote:Kans dat de MCM nog naar een pakjesboer gaat ????
( na conversie natuurlijk)
Nihil. Ze heeft meer dan 100000 uurtjes op de klok staan.
ze wordt aangeboden als full pax.

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Volgens mij gingen ze uiteindelijk alle 3 door de schredder?
Had niet begrepen dat de MCM alsnog te koop zou staan.
Daarbij blijft het raar. Waarom de MCI en MCL wel door de schredder en de MCM niet. Zoveel scheelden de uurtjes niet.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2147
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

B767-300ER wrote:Volgens mij gingen ze uiteindelijk alle 3 door de schredder?
Had niet begrepen dat de MCM alsnog te koop zou staan.
Daarbij blijft het raar. Waarom de MCI en MCL wel door de schredder en de MCM niet. Zoveel scheelden de uurtjes niet.

MCL en MCM zouden naar een toko in Canada gaan. Hadden beide een C-check nodig plus de MCL nog een pylon modificatie.

MCI was al vanaf het begin bestemd voor scrap.

En de markt is aardig voorzien van oude 767's. Dus in onderdelen zijn ze meer waard.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Dat begrijp ik. Snap alleen het verschil tussen die 3 kisten niet. Waarom de een wel en de ander niet. Dat bedoelde ik.
Wat de oorspronkelijke bedoeling was was me duidelijk. Ook toen snapte ik het niet
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2147
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

B767-300ER wrote:Dat begrijp ik. Snap alleen het verschil tussen die 3 kisten niet. Waarom de een wel en de ander niet. Dat bedoelde ik.
Wat de oorspronkelijke bedoeling was was me duidelijk. Ook toen snapte ik het niet
Ze bovenstaande text. De lease maatschappij (eigenaar) zag er geen brood meer in om de MCL een C-check plus Mod te geven. MCI heeft nooit intresse gehad van een klant. Serieuze dan....

De MCM was/is relatief gezien de jongste. Als er niet snel een airline voor is zal ze ook wel verdwijnen...
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Volgens mij moet de afleverende Airline de C Check betalen. Vergis ik me nu?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2147
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

De deal is niet doorgegaan dus ook geen C check.
Mischien staat de Mike wel in de etalage met erbij vermeldt; C check due.

Meer weet ik ook niet. Ben (helaas) niet meer zo close met de 767 en.

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ErwinS wrote:De deal is niet doorgegaan dus ook geen C check.
Mischien staat de Mike wel in de etalage met erbij vermeldt; C check due.

Meer weet ik ook niet. Ben (helaas) niet meer zo close met de 767 en.

[ Post made via Mobile Device ]
Ik bedoel dat een maatschappij verplicht is een C check uit te voeren voordat ze hem overdraagt aan de lessor. Wat die daarna ermee doet is het prebleem van de lessor. Doet me denken aan de MCG. Nieuw landingsgestel eronder en zo door naar de schroothoop.

Kennlijk is c check dus niet verplicht

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2147
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

Ze moesten allemaal nog een A chck en hebben die ook gehad. MP was niet meer verantwoordelijk voor de C checks. Afspraken met de lease maatschappij. Wat hun daarna met de kisten doen is natuurlijk hun zaak.
Wellicht dat de Canadezen de C checks moesten betalen maar dat niet wilden/konden.

MP heeft ze afgelerverd zoals afgesproken.

MCG is een ander verhaal. Gear was niet van MP.
En dat gear fladdert rustig door onder een andere kist.

[ Post made via Mobile Device ]
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

:wink:

Zeg ehm Erwin, was is dat met die BCF'n op Pprune?
d-17spotter
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 126
Joined: 08 Sep 2011, 00:38
Subscriber Scramble: nee

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by d-17spotter »

Beste leden,

Ik ben bij mij op school bezig met een "cabineproject", waar het een en ander nog aan moet gebeuren (onderdelen zijn van de MD-11 PH-MCT in pax-time). Ik ben nu bezig met de stoelnummering, want die moeten anders... Ik moet thuis de nieuwe nummers maken en ben benieuwd naar de kleurcode (kleur = Donkerblauw op het oog) en de lettertype van de nummerplaatjes. Weet iemand dat toevallig?? Ik heb zo'n nummerplaat meegenomen naar huis om hem in te laten scannen, want ik moet hem bewerken op de computer ;) als je een andere website weet waar ik mijn vraag kwijt kan, dan lees ik dat graag :D ;)
Last edited by d-17spotter on 12 Apr 2012, 22:47, edited 1 time in total.
Met Vriendelijke groet,
Kind Regards,
Danny

Spotting at: EHAM. Also been at: EDDF, EDDL, EGCC
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

achtergrond doorzichtig, de nummers en afbeeldingen in grijs.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by Diarto »

Probeer het hier eens. Er zijn ook websites waar mensen een gokje kunnen wagen op welke font het is.
vrieswj
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 29 Apr 2011, 19:50

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by vrieswj »

Ik heb gehoord mat MP misschien wel China Southern Cargo op Schiphol gaat afhandelen.
Weet iemand hier meer van?

Wouter
Post Reply

Return to “'t Praethuys”