Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Kans dat de MCM nog naar een pakjesboer gaat ????
( na conversie natuurlijk)
( na conversie natuurlijk)
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Nihil. Ze heeft meer dan 100000 uurtjes op de klok staan.ErikFB wrote:Kans dat de MCM nog naar een pakjesboer gaat ????
( na conversie natuurlijk)
ze wordt aangeboden als full pax.
[ Post made via Mobile Device ]
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Volgens mij gingen ze uiteindelijk alle 3 door de schredder?
Had niet begrepen dat de MCM alsnog te koop zou staan.
Daarbij blijft het raar. Waarom de MCI en MCL wel door de schredder en de MCM niet. Zoveel scheelden de uurtjes niet.
Had niet begrepen dat de MCM alsnog te koop zou staan.
Daarbij blijft het raar. Waarom de MCI en MCL wel door de schredder en de MCM niet. Zoveel scheelden de uurtjes niet.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
B767-300ER wrote:Volgens mij gingen ze uiteindelijk alle 3 door de schredder?
Had niet begrepen dat de MCM alsnog te koop zou staan.
Daarbij blijft het raar. Waarom de MCI en MCL wel door de schredder en de MCM niet. Zoveel scheelden de uurtjes niet.
MCL en MCM zouden naar een toko in Canada gaan. Hadden beide een C-check nodig plus de MCL nog een pylon modificatie.
MCI was al vanaf het begin bestemd voor scrap.
En de markt is aardig voorzien van oude 767's. Dus in onderdelen zijn ze meer waard.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Dat begrijp ik. Snap alleen het verschil tussen die 3 kisten niet. Waarom de een wel en de ander niet. Dat bedoelde ik.
Wat de oorspronkelijke bedoeling was was me duidelijk. Ook toen snapte ik het niet
Wat de oorspronkelijke bedoeling was was me duidelijk. Ook toen snapte ik het niet
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ze bovenstaande text. De lease maatschappij (eigenaar) zag er geen brood meer in om de MCL een C-check plus Mod te geven. MCI heeft nooit intresse gehad van een klant. Serieuze dan....B767-300ER wrote:Dat begrijp ik. Snap alleen het verschil tussen die 3 kisten niet. Waarom de een wel en de ander niet. Dat bedoelde ik.
Wat de oorspronkelijke bedoeling was was me duidelijk. Ook toen snapte ik het niet
De MCM was/is relatief gezien de jongste. Als er niet snel een airline voor is zal ze ook wel verdwijnen...
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Volgens mij moet de afleverende Airline de C Check betalen. Vergis ik me nu?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
De deal is niet doorgegaan dus ook geen C check.
Mischien staat de Mike wel in de etalage met erbij vermeldt; C check due.
Meer weet ik ook niet. Ben (helaas) niet meer zo close met de 767 en.
[ Post made via Mobile Device ]
Mischien staat de Mike wel in de etalage met erbij vermeldt; C check due.
Meer weet ik ook niet. Ben (helaas) niet meer zo close met de 767 en.
[ Post made via Mobile Device ]
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ik bedoel dat een maatschappij verplicht is een C check uit te voeren voordat ze hem overdraagt aan de lessor. Wat die daarna ermee doet is het prebleem van de lessor. Doet me denken aan de MCG. Nieuw landingsgestel eronder en zo door naar de schroothoop.ErwinS wrote:De deal is niet doorgegaan dus ook geen C check.
Mischien staat de Mike wel in de etalage met erbij vermeldt; C check due.
Meer weet ik ook niet. Ben (helaas) niet meer zo close met de 767 en.
[ Post made via Mobile Device ]
Kennlijk is c check dus niet verplicht
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ze moesten allemaal nog een A chck en hebben die ook gehad. MP was niet meer verantwoordelijk voor de C checks. Afspraken met de lease maatschappij. Wat hun daarna met de kisten doen is natuurlijk hun zaak.
Wellicht dat de Canadezen de C checks moesten betalen maar dat niet wilden/konden.
MP heeft ze afgelerverd zoals afgesproken.
MCG is een ander verhaal. Gear was niet van MP.
En dat gear fladdert rustig door onder een andere kist.
[ Post made via Mobile Device ]
Wellicht dat de Canadezen de C checks moesten betalen maar dat niet wilden/konden.
MP heeft ze afgelerverd zoals afgesproken.
MCG is een ander verhaal. Gear was niet van MP.
En dat gear fladdert rustig door onder een andere kist.
[ Post made via Mobile Device ]
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Zeg ehm Erwin, was is dat met die BCF'n op Pprune?
-
- Scramble Junior
- Posts: 126
- Joined: 08 Sep 2011, 00:38
- Subscriber Scramble: nee
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Beste leden,
Ik ben bij mij op school bezig met een "cabineproject", waar het een en ander nog aan moet gebeuren (onderdelen zijn van de MD-11 PH-MCT in pax-time). Ik ben nu bezig met de stoelnummering, want die moeten anders... Ik moet thuis de nieuwe nummers maken en ben benieuwd naar de kleurcode (kleur = Donkerblauw op het oog) en de lettertype van de nummerplaatjes. Weet iemand dat toevallig?? Ik heb zo'n nummerplaat meegenomen naar huis om hem in te laten scannen, want ik moet hem bewerken op de computer als je een andere website weet waar ik mijn vraag kwijt kan, dan lees ik dat graag
Ik ben bij mij op school bezig met een "cabineproject", waar het een en ander nog aan moet gebeuren (onderdelen zijn van de MD-11 PH-MCT in pax-time). Ik ben nu bezig met de stoelnummering, want die moeten anders... Ik moet thuis de nieuwe nummers maken en ben benieuwd naar de kleurcode (kleur = Donkerblauw op het oog) en de lettertype van de nummerplaatjes. Weet iemand dat toevallig?? Ik heb zo'n nummerplaat meegenomen naar huis om hem in te laten scannen, want ik moet hem bewerken op de computer als je een andere website weet waar ik mijn vraag kwijt kan, dan lees ik dat graag
Last edited by d-17spotter on 12 Apr 2012, 22:47, edited 1 time in total.
Met Vriendelijke groet,
Kind Regards,
Danny
Spotting at: EHAM. Also been at: EDDF, EDDL, EGCC
Kind Regards,
Danny
Spotting at: EHAM. Also been at: EDDF, EDDL, EGCC
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
achtergrond doorzichtig, de nummers en afbeeldingen in grijs.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Probeer het hier eens. Er zijn ook websites waar mensen een gokje kunnen wagen op welke font het is.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ik heb gehoord mat MP misschien wel China Southern Cargo op Schiphol gaat afhandelen.
Weet iemand hier meer van?
Wouter
Weet iemand hier meer van?
Wouter