Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Moderator: gatso76
Forum rules
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
Er is nu wel meer ruimte gekomen om een grote altrax-ladder of steiger neer te zetten
Dat was me al opgevallen op de foto's
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
- Derice
- Scramble Addict
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: Derice
Past je lens nog wel door het toegangshek wat zo beetje onder de lampen staat/stond?
Niet dat je daar nou veel aan had de laatste tijd gezien het hoge gras, maar voor in de winter kan het wel handig zijn.
Toch maar eens een ladder ergens vandaan toveren t.z.t.
Niet dat je daar nou veel aan had de laatste tijd gezien het hoge gras, maar voor in de winter kan het wel handig zijn.
Toch maar eens een ladder ergens vandaan toveren t.z.t.
- Cloudhopper
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Cloudhopper
Ik zag dit weekend dat op Oost een deel van het platform uitgebreid is ten koste van het parkeerterrein. De hekken zijn daar (voor dit nieuwe deel) voorzien van een groen doek waardoor er niet te fotograferen is. Weet iemand of de rest van het hek ook deze behandeling krijgt? Zou erg jammer zijn...
Verder is er op het platform een bewakingshokje neer gezet, maar nog niet in gebruik. Komt er soms een bewaakte uitrit?
Verder is er op het platform een bewakingshokje neer gezet, maar nog niet in gebruik. Komt er soms een bewaakte uitrit?
-
- Scramble Die-Hard
- Subscriber Scramble: DG AIR
Dat is voor werkzaamheden aan het platform vandaar dat bewakingshokje
gr.
Ger
gr.
Ger
- EHAM
- Scramble Master
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Joost de Wit
Weet iemand wanneer de werkzaamheden op het Oost-platform klaar zijn?
-
- Scramble Newbie
- Type of spotter: zowel civiel als militair
Hallo ,
Nu ben ik al vaker op schiphol geweest, alleen nog nooit bij de kop van de 36R en de vorige keer toen ik van de kop van de 06 naar Schiphol oost ging zag ik dat de rotonde hierheen er niet was, is het toch nog mogelijk om hier te komen met de auto, of is hier alleen lopend te komen.
Roel
Nu ben ik al vaker op schiphol geweest, alleen nog nooit bij de kop van de 36R en de vorige keer toen ik van de kop van de 06 naar Schiphol oost ging zag ik dat de rotonde hierheen er niet was, is het toch nog mogelijk om hier te komen met de auto, of is hier alleen lopend te komen.
Roel
- T7
- Scramble Master
- Type of spotter: S5/SBS
Roel,Roel Air wrote:Hallo ,
Roel
Rotonde is inderdaad kortgeleden verwijderd. Je moet nu ca. 500m ervoor linksaf, die nieuwe weg op richting de vracht. Daar kan je weer rechtsaf richting de 'oude' weg.
- Hurricane
- Scramble Master
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
In verband met een nieuwe rondweg (N201) is de rotonde opgeheven, via de Fokkerweg / Melbourneweg kan je richting de kop van 36R. Andere optie is de Aalsmeerderdijk, dit is het verlengde van de runway approach lichten.Roel Air wrote:Hallo ,
Roel
Groeten,
Ron
Ron
- MAS017
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: yes
In de week 43 (22okt – 28okt) staat wederom onderhoud aan taxibaan Q (brug over rijksweg A4) gepland.
- phkza
- Scramble Addict
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Een simpel bordje 'verboden voor onbevoegden' heeft niet echt juridische waarde, maargoed.Michel wrote:Op zich niet zo heel erg vreemd, aangezien je daar officieel toch al niet mocht staan.kafmees wrote:Ik weet niet of dit al bekend is bij de spotters,maar heden ochtend wilde ik naar de Toekanweg om aldaar de auto in parkeervak te plaatsen.
Helaas kwam ik niet verder omdat ze voor de parkeerplaats een slagboom hebben geplaatst.
Dit zou betekenen dat er weer een plek verdwenen is waar je leuk kon staan.
Was er gisteren nog even en je ziet direct wat zo'n slagboom (inclusief paaltjes ernaast, want stél je voor!) voor effect heeft. Waar je voorheen je auto netjes in een parkeervak kon zetten (waar niemand last van heeft, gezien het bedrijf daar dicht is) werk je nu in de hand dat iedereen daar op de stoep moet staan of erger nog: voor het hek. Gelukkig zijn de heren in de Touaregs vergevingsgezind, maar op deze manier wordt parkeeroverlast wel in de hand gewerkt. Eerst onze geliefde plek aan de goede kant van de Kaagbaan dichtdoen (wat achteraf onnodig was, aangezien niemand daar voorlopig wil gaan bouwen) en nu ook de andere kant onbereikbaar maken. Hulde voor Schiphol...
-
- Scramble Master
- Type of spotter: Civil/Mlitary Transport
- Subscriber Scramble: cyclingdutchman
Hello all,EHAM wrote:Weet iemand wanneer de werkzaamheden op het Oost-platform klaar zijn?
Ja deze week 3 december is alles weer van ouds op schiphol oost
Gr Adriaan.
- AviaView
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: Jeroen
Ik zag dat ze vandaag alle bomen en struiken bij de Aalsmeerderweg hadden gekapt en weggehaald. Geeft bij het spotten bij 06-24 toch een vrijer uitzicht over Schiphol. Just for your information.
- phkza
- Scramble Addict
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Of het is een voorbode van nieuwe bebouwing... laten we hopen van niet.Jeroentjuh wrote:Ik zag dat ze vandaag alle bomen en struiken bij de Aalsmeerderweg hadden gekapt en weggehaald. Geeft bij het spotten bij 06-24 toch een vrijer uitzicht over Schiphol. Just for your information.
- m.j.hiddingh
- Subscriber Scramble: yes
phkza wrote:Of het is een voorbode van nieuwe bebouwing... laten we hopen van niet.Jeroentjuh wrote:Ik zag dat ze vandaag alle bomen en struiken bij de Aalsmeerderweg hadden gekapt en weggehaald. Geeft bij het spotten bij 06-24 toch een vrijer uitzicht over Schiphol. Just for your information.
Nieuwe KLM Loods???
gr. Johan