Runway 10 werkzaamheden
Moderator: SWAT 11
Forum rules
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too. |
- Redskin301
- Scramble Addict
- Type of spotter: Graphical
- Subscriber Scramble: nee
Runway 10 werkzaamheden
Vandaag zag ik bij de runway 10 op Gilze dat er een enorme grote hoeveelheid bomen worden verwijderd.
Nu hoorde ik dat de startbaan aan deze kant verlengd wordt. Weet iemand of dit waar is en zo ja hoeveel
meter wordt er toegevoegd? Ik zie wel dat het fantastische fotografeermogelijkheden gaat bieden, want
je kunt het hele 298 sqn platform zien met daarbij ook nog eens de baan zelf!
Nu hoorde ik dat de startbaan aan deze kant verlengd wordt. Weet iemand of dit waar is en zo ja hoeveel
meter wordt er toegevoegd? Ik zie wel dat het fantastische fotografeermogelijkheden gaat bieden, want
je kunt het hele 298 sqn platform zien met daarbij ook nog eens de baan zelf!
Re: Runway 10 werkzaamheden
Binnenkort www.runway10.nl ?
Ik heb navraag gedaan; géén baanverlenging, maar er worden momenteel kapwerkzaamheden aan de baankop 10 uitgevoerd in het kader van funnelbeheer. Dit heeft te maken met de luchtverkeersveiligheid (zicht etc).
Vorig jaar zijn er volgens mij ook aan de baankop 28 zulke werkzaamheden uitgevoerd.
Groeten,
Edwin
Vorig jaar zijn er volgens mij ook aan de baankop 28 zulke werkzaamheden uitgevoerd.
Groeten,
Edwin
- jimmy van drunen
- Scramble Master
- Type of spotter: Photographer
Naast de ''Redskins'' hangaar zijn ook een hele hoop bomen neergehaald!, en heel andere kijk op het veld in één keer!Edwin wrote:Ik heb navraag gedaan; géén baanverlenging, maar er worden momenteel kapwerkzaamheden aan de baankop 10 uitgevoerd in het kader van funnelbeheer. Dit heeft te maken met de luchtverkeersveiligheid (zicht etc).
Groeten,
Edwin
Vaak is het zo dat jonge boompjes terug worden geplant. Niet nu maar in het voorjaar. En na x-jaar kan dit zich herhalen (planten - groeiperiode - kappen). Ecologisch beheer heet dit.
Oh ik dacht verkapte werkeloosheidHornet69 wrote:Vaak is het zo dat jonge boompjes terug worden geplant. Niet nu maar in het voorjaar. En na x-jaar kan dit zich herhalen (planten - groeiperiode - kappen). Ecologisch beheer heet dit.
Op YouTube stond de basis commandant zelf te vermelde dat de baan 200 m werd verlengt. Aan de kant van de 10 ivb met meer grootte kiste kunne lande met spullen uit Afghanistan
dat zei hij in een filmpje uit 2008 ja ...Martin41 wrote:Op YouTube stond de basis commandant zelf te vermelde dat de baan 200 m werd verlengt. Aan de kant van de 10 ivb met meer grootte kiste kunne lande met spullen uit Afghanistan
Ja en is de baan toen verlengt ???
- jimmy van drunen
- Scramble Master
- Type of spotter: Photographer
Ja!, een heel stuk!Martin41 wrote:Ja en is de baan toen verlengt ???
- Stafhunter
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: Stafhunter
Of die bomen bij de spottersplaats groeien erg snel of ze zijn deze vergeten te verwijderenEdwin wrote: Vorig jaar zijn er volgens mij ook aan de baankop 28 zulke werkzaamheden uitgevoerd.
Groeten,
Edwin
[ Post made via Mobile Device ]
F-104 Starfighter patch website http://threshold.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
flown in:
F27-300M C-5
better a spotter with stepladder behind me than a spotter with 50mm in front off me
flown in:
F27-300M C-5
better a spotter with stepladder behind me than a spotter with 50mm in front off me
- Redskin
- Scramble Addict
- Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
- Subscriber Scramble: Digitaal
Komt omdat die bomen niet zijn gekapt, een stuk verderop is een deel van de bossen weggekapt.Stafhunter wrote: Of die bomen bij de spottersplaats groeien erg snel of ze zijn deze vergeten te verwijderen