Maastricht Airlines: faillissement (en verder?)...

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Maastricht Airlines...

Post by B767-300ER »

phkza wrote:
B767-300ER wrote:
Aircolours wrote:Twee ex-Air Baltic slagroomkloppers dus....

Grt, Peter
Van 25 jaar oud....

[ Post made via Mobile Device ]
Scheelt dus maar 3 jaar met de oudste B767-300ER's van Arkefly ;)
Klopt. En als je het luchtvaartnieuws een beetje volgt weet je dat dat niet uit luxe is maar uit noodzaak ;-)
(Worden overigens in 2014 uitgefaseerd)

Een Airline beginnen met machines van 25 jaar oud vind ik echter vrij opmerkelijk.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Maastricht Airlines...

Post by 76-er »

Ach, leeftijd is relatief. Hoeveel uren/cycles staan er op de frames? Wat is de staat van onderhoud? Dat zegt allemaal veel meer dan leeftijd alleen. Kijk maar naar de DC-9's fuel-to-noise converters van Delta/Northwest. Die hebben volgens mij de 40 allang aangetikt en kunnen nog jaaaren mee.
LJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 150
Joined: 29 Oct 2003, 19:22
Location: Heiloo, The Netherlands

Re: Maastricht Airlines...

Post by LJ »

B767-300ER wrote:Een Airline beginnen met machines van 25 jaar oud vind ik echter vrij opmerkelijk.
Ze hebben weinig keus als ze weinig willen/kunnen betalen. Beter goedkope vliegtuigen dan over een maand alweer failliet omdat men een te duur vliegtuig heeft gehuurd/gekocht (alhoewel ik niet verwacht dat ze het alsnog lang uithouden, maar hopelijk krijg ik ongelijk).
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5529
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: Maastricht Airlines...

Post by cHabu »

LJ wrote:
cHabu wrote:Maart nadert snel.

Zijn er al wandelgang geruchten over de kisten die gebruikt gaan worden ?
Dat is al lang bekend. Het worden de PH-KVA en PH-KVB
Heb ik die mededeling vast ergens gemist in dit topic ;)
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
Key
Site Admin
Site Admin
Posts: 11236
Joined: 06 Dec 2002, 09:21
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: U bet
Location: ex EHAM

Re: Maastricht Airlines...

Post by Key »

Off-topic deel naar archief verplaatst. Tip: i.p.v. 'off-topic' erbij zetten gewoon in het juiste topic posten... 8)

Erik
What four words, Jimmy!?!
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22098
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: Maastricht Airlines...

Post by Stratofreighter »

http://www.dichtbij.nl/maastricht/onder ... lines.aspx
München en Berlijn populair bij Maastricht Airlines

REGIO | 16 maart 2013


MAASTRICHT - Maastricht Airlines lijkt een goede start te maken.

Het aantal boekingen loopt volgens de maatschappij goed. Vooral München en Berlijn zijn favoriet bij de reizigers. Maastricht Airlines gaat vanaf 25 maart vliegen naar de twee Duitse steden en Amsterdam.

Ook de vluchten naar Amsterdam ontwikkelen zich positief.

Hier verwacht Maastricht een forse groei als met grote maatschappijen 'interline agreements' zijn afgesloten. Dat betekent dat reizigers vanuit Maastricht meteen kunnen overstappen op intercontinentale vluchten. Maastricht Airlines probeert met zo veel mogelijk maatschappijen overeenkomsten te sluiten. Meer dan de helft van de boekingen komt via het wereldwijde GDS-reserveringssysteem. Dit wordt wereldwijd gebruikt door reisagenten.

De nieuwe maatschappij biedt all-in tickets aan. Voor één voordelige totaalprijs worden korte inchecktijden geboden, waarbij bagage en kwalitatieve hapjes en drankjes aan boord inbegrepen zijn.

Er kan al vanaf € 79,- retour tussen Maastricht en Amsterdam gevlogen worden. Voor de verbindingen tussen Maastricht en München/Berlijn ligt het starttarief op € 149,-.

Op de foto het personeel van Maastricht Airlines. Alle stewards en stewardessen wonen in Limburg.
16-3-2013, 16:59 uur

Nieuwkomer Maastricht Airlines bijna klaar voor de start

DRIEBERGEN - Maastricht Airlines is er bijna klaar voor om met de vluchtuitvoering van start te gaan. Het personeel is in dienst genomen en getraind en de boekingen voor de vluchten komen naar eigen zeggen op gang.

Komende week arriveren de beide Fokker 50's op thuisbasis Maastricht Aachen Airport, waarna ook de eigen AOC kan worden verkregen.
September 2024 update at FokkerNews.nl....
User avatar
Rockville
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1648
Joined: 24 Nov 2007, 00:38

Re: Maastricht Airlines...

Post by Rockville »

User avatar
AviaView
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2594
Joined: 21 Sep 2008, 16:10
Subscriber Scramble: Jeroen
Contact:

Re: Maastricht Airlines...

Post by AviaView »

Corrosie houdt Maastricht Airlines aan grond

Maastricht Airlines (MA) stelt de lancering van de lijndienst Maastricht-Amsterdam met ruim een maand uit omdat bij een van de vliegtuigen van de nieuwe luchtvaartmaatschappij corrosie is geconstateerd.

Door Marcel de Veen
MA zou komende maandag de eerste vluchten vanaf Maastricht Aachen Airport naar Amsterdam en ook München en Berlijn uitvoeren, maar stelt dat uit tot 1 mei. MA-initiatiefnemer Hamid Kerboua heeft het besluit met pijn in het hart genomen. “Het is een tegenvaller dat we de lancering moeten uitstellen. Maar veiligheid gaat voor alles en die konden we niet voor de volle honderd procent garanderen.”

De corrosie werd geconstateerd tijdens een veiligheidsinspectie in Italië van de twee Fokker 50 toestellen die MA gaat inzetten. Bij een toilet van een van de vliegtuigen uit 1994 is de bodemconstructie aangetast. De reparatie is inmiddels begonnen. Kerboua: “Het gaat om één toestel. Bij het andere zijn bij de inspectie tot heden geen gebreken geconstateerd.”

Het uitstellen van de vluchten kost MA veel geld, legt Kerboua uit. “We hebben sinds 1 maart zestig mensen in dienst en die moeten gewoon doorbetaald worden, ook nu we niet vliegen . Verder hebben we geen inkomsten tot 1 mei.”

Het aantal klanten voor Maastricht Airlines valt tot nog toe niet mee, bekent de MA-topman. Voor de periode tussen 25 maart en 1 mei waren 260 reserveringen geboekt. “Deze reizigers krijgen hun geld terug en hun volgende boeking is gratis.” Kerboua zegt dat er voor sommige vluchten tot 1 mei geen enkele boeking was binnengekomen. “Mensen willen schijnbaar eerst de kat uit de boom kijken.”

Ondanks het uitstel van de luchtdoop van MA is Kerboua niet bang voor imagoschade. “De mensen zullen misschien teleurgesteld zijn, maar op 1 mei stáán we er.”

Bron: http://www.limburger.nl/article/2013031 ... 18812/1056
260 boekingen is niet echt veel voor ruim vijf weken, of ligt dat aan mij?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Maastricht Airlines...

Post by B767-300ER »

Das niets. Net meer dan 1 persoon per vlucht.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Maastricht Airlines...

Post by aviodromefriend »

Corrosie in een toilet. [sarcasm] Dat komt in de luchtvaart echt zo weinig voor, daar kan je vooraf natuurlijk ook geen rekening mee houden. [/sarcasm]
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Michel
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6962
Joined: 05 Oct 2002, 16:09

Re: Maastricht Airlines...

Post by Michel »

Benieuwd of er ooit een vlucht van deze toko gaat plaatsvinden.....
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2260
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Re: Maastricht Airlines...

Post by phkza »

Michel wrote:Benieuwd of er ooit een vlucht van deze toko gaat plaatsvinden.....
Ik krijg er ook niet zo'n goed gevoel bij. Toestellen eerst 'te laat', daarna 'corrosie', i.c.m. slechts 260 boekingen... Ik gun het ze van harte maar ik weet 't niet...
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: Maastricht Airlines...

Post by Diarto »

Corrosie in de toiletten is altijd een probleem van 'onze' Fokkertjes geweest, niks bijzonders. Behalve dan dat het nu toevallig een deadline verschuift.
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: Maastricht Airlines...

Post by aviodromefriend »

Diarto wrote:Corrosie in de toiletten is altijd een probleem van 'onze' Fokkertjes geweest,
Niks probleem van Fokkers, Corrosie is een probleem bij alle vliegtuigen die een toilet aan boord hebben.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22098
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

Re: Maastricht Airlines...

Post by Stratofreighter »

Zou de schrijver van
http://www.dichtbij.nl/maastricht/regio ... vaart.aspx
dan toch gelijk krijgen :?:
Het bericht is alweer van 20 december, maar toch...
September 2024 update at FokkerNews.nl....
Post Reply

Return to “'t Praethuys”