Hallo allemaal,
In mijn vorige bericht probeerde ik de periode vast te stellen waarin de "nieuwe" NF-5 kleurenschema's zijn ingevoerd, met als achterliggend doel om de datum van een foto nader te kunnen bepalen. Het was natuurlijk veel handiger geweest als ik de link naar de foto had gedeeld en rechtstreeks over het incident had nagevraagd.... ZUCHT
Daarom nu wél de volgende info:
Op de Facebook pagina van Jan Klijs (http://www.facebook.com/#!/jan.klijs.5) zag ik een foto van een extreem laag vliegende NF-5A boven de Langenbergseweg bij Gilze-Rijen. Deze kist vloog zo laag dat hij onmogelijk over het hek is gevlogen. Sterker nog, in de begeleidende opmerkingen staat te lezen dat de kist zijn wielen op het fietspad heeft neergezet en vervolgens de heg en het hekje heeft meegesleurd toen hij doorhobbelde naar de baan. Een zéér illustratieve foto voor de bijzondere situatie op Gilze-Rijen.
De foto is te zien als profielfoto van Jan Klijs, en als je erop klikt zie je 'm in het groot met begeleidende opmerkingen. Het betreft een all-grey NF-5A met een 316 sqn badge in de staart. Helaas is de registratie in de staart niet duidelijk leesbaar. Wel is overduidelijk dat de foto in de winter is genomen, want er ligt flink wat sneeuw.
Weet iemand op welke datum deze foto is genomen, en welke NF-5A betrokken was bij dit incident ?
Benieuwde groet,
Iwan
PS: Het is niet mijn foto, dus ik wil hem ook niet zonder toestemming gebruiken door hem hier te publiceren.
NF-5A Mishap date - with photo
Forum rules
- Iwan Bogels
- Scramble Addict
- Posts: 2385
- Joined: 06 Sep 2002, 06:59
- Subscriber Scramble: Iwan Bogels
- Location: N 52°13"31.2 E 4°29"57.5
- Contact:
-
- Scramble Senior
- Posts: 465
- Joined: 01 Mar 2009, 19:25
- Type of spotter: Military
- Subscriber Scramble: Ranger
Re: NF-5A Mishap date - with photo
Iwan,
In de tijd dat de NF-5's vlogen vanaf Gilze Rijen had het scheidingshek ter hoogte van de baandrempel 28 weinig om het lijf. Was een rubberafscheiding van misschien 40/50cm hoogte met wat struikjes erlangs dat was alles, dus bij een te vroege touchdown was er weinig of geen schade aan het vliegtuig. Dit kan ik me nog herinneren uit die tijd.
Gr,
Fred
In de tijd dat de NF-5's vlogen vanaf Gilze Rijen had het scheidingshek ter hoogte van de baandrempel 28 weinig om het lijf. Was een rubberafscheiding van misschien 40/50cm hoogte met wat struikjes erlangs dat was alles, dus bij een te vroege touchdown was er weinig of geen schade aan het vliegtuig. Dit kan ik me nog herinneren uit die tijd.
Gr,
Fred
-
- Scramble Junior
- Posts: 134
- Joined: 20 Apr 2012, 16:03
- Type of spotter: F3, mainly military
- Subscriber Scramble: joan le poole
- Contact:
Re: NF-5A Mishap date - with photo
Goedenavond,
Ik heb net contact gehad met Jan Klijs. Hij gaf mij de volgende info: het was winter 1987, (exacte datum moest hij terugzoeken), en het ging om de K-3052.
Ik heb net contact gehad met Jan Klijs. Hij gaf mij de volgende info: het was winter 1987, (exacte datum moest hij terugzoeken), en het ging om de K-3052.
-
- Scramble Addict
- Posts: 1636
- Joined: 16 Feb 2006, 12:19
- Type of spotter: Die Hard Military and GRAS REIZEN
- Subscriber Scramble: GIPS
Re: NF-5A Mishap date - with photo
Ik heb geen facebook.......maar ben toch erg benieuwd naar deze foto....
"GIPS"
GIJS TEN VELDE
GRAS REIZEN
GRAS TRAVEL DEPARTEMENT
GIJS TEN VELDE
GRAS REIZEN
GRAS TRAVEL DEPARTEMENT
- Iwan Bogels
- Scramble Addict
- Posts: 2385
- Joined: 06 Sep 2002, 06:59
- Subscriber Scramble: Iwan Bogels
- Location: N 52°13"31.2 E 4°29"57.5
- Contact:
Re: NF-5A Mishap date - with photo
Bedankt Joan !joan le poole wrote:Goedenavond,
Ik heb net contact gehad met Jan Klijs. Hij gaf mij de volgende info: het was winter 1987, (exacte datum moest hij terugzoeken), en het ging om de K-3052.
Winter 1987 kan natuurlijk januari of februari zijn, maar ook december. Maar toevallig zat ik begin 1987 op Gilze in dienst en herinner ik me duidelijk de grote hoeveelheid sneeuw die er in de eerste drie maanden viel. Zal dus wel januari, februari of maart 1987 zijn geweest.
Nu het serial bekend is wordt het ook ietsje makkelijker, want de K-3052 is op 20 mei 1986 grijs gespoten, op 13 januari 1988 naar 313 sqn gegaan (nieuwe badge?) en in april 1988 van TD-badge voorzien.
We komen steeds dichter bij de exacte datum...
Nogmaals dank,
Iwan
-
- Scramble Junior
- Posts: 134
- Joined: 20 Apr 2012, 16:03
- Type of spotter: F3, mainly military
- Subscriber Scramble: joan le poole
- Contact:
Re: NF-5A Mishap date - with photo
Geen dank Iwan.
@ Gijs: Hier de betreffende plaat.
P.s. Ik heb toestemming.
@ Gijs: Hier de betreffende plaat.
P.s. Ik heb toestemming.