Ik meen dat TUI haar longhaul door Condor liet doen, maar dat dat contract stopt. Daarnaast zouden er 787's moeten komen, wellicht dat de 76'en van Arke daarvoor invallen?Bank_angle wrote:Zo flink wat vluchten uit Duitsland. Wie doet deze vluchten nu dan vanuit Hamburg? En gaan deze gecombineerd worden met Amsterdam zoals met Basel het geval is.
TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- phkza
- Scramble Addict
- Posts: 2260
- Joined: 21 Nov 2005, 22:38
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Voor welke 787's (van welke maatschappij) moeten de 767's van Arke invallen? Die kan ik niet volgen.
TUI liet inderdaad haar long-haul door zowel Condor als AirBerlin doen.
Zover ik weet vetrok Condor niet vanaf Hamburg, enkel Frankfurt.
Het contract met Condor is inderdaad opgezegd. TUI gaat het zelf doen.
De vrijgekomen ruimte bij Condor word weer opgevangen door de Nederlandse Thomas Cook passagiers.
TUI liet inderdaad haar long-haul door zowel Condor als AirBerlin doen.
Zover ik weet vetrok Condor niet vanaf Hamburg, enkel Frankfurt.
Het contract met Condor is inderdaad opgezegd. TUI gaat het zelf doen.
De vrijgekomen ruimte bij Condor word weer opgevangen door de Nederlandse Thomas Cook passagiers.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Ik denk dat de 767's AHX en AHQ de duitse vluchten gaan uitvoeren??? Omdat ze eigenlijk beton staan happen ?? Correct my als niet klopt!
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Dat klopt niet. Dat is slechts een aanname van jouw kant.theowal wrote:Ik denk dat de 767's AHX en AHQ de duitse vluchten gaan uitvoeren??? Omdat ze eigenlijk beton staan happen ?? Correct my als niet klopt!
[ Post made via Mobile Device ]
De keuze dat die nu beton staan te happen en enkel ingezte worden voor ACMI's is puur omdat ze duurder in verbruik zijn en dat de AHX aan het maximale aantal vlieguren cq starts/landingen begint te komen en dat deze nog een jaartje mee moet. Voor de eigen vluchten kan het in de winter prima af met de 3 76W's. Dit wordt straks weer anders als het drukker wordt, plus dat de 3 OY kisten allemaal dit voorjaar nog een C Check krijgen.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Maximale start/landingen en vlieguren.. Hoeveelheid bepaalt wanneer een 767 of andere toestel uitgefaseerd wordt? Of minder ingezet?
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Nee hoor. De uitfaseringsdatum ligt vast in combinatie met de komst van de 787's.theowal wrote:Maximale start/landingen en vlieguren.. Hoeveelheid bepaalt wanneer een 767 of andere toestel uitgefaseerd wordt? Of minder ingezet?
[ Post made via Mobile Device ]
Uitfaseren doe je als maatschappij in primcipe aan het einde van een leaseovereenkomst van bepaalde tijd. Je kan dan kiezen om een nieuwe leasecontract aan te gaan of afscheid te nemen van het toestel.
Verder heel Zwart/wit gezien is een vliegtuig gecertificeerd voor zoveel starts/landingen en vlieguren. Als die aantallen bereikt zijn mag je er niet meer mee vliegen. Je hebt er dan geen geldig certificaat meervoor Ook zijn er dan geen onderhoudsprogramma's meer. Zie het als een soort van houdbaarheidsdatum van een vliegtuig. Geloof dat dat voor een 767 op 110000 uren ligt. (Voor een 747 ligt dat geloof ik op 140000 uren) Dat punt komt voor de AHX aardig in de buurt. Als ze hem nu dag in dag uit gaan inzetten red ie het niet tot en met mei 2014. De AHQ ligt wat dat betreft nog een stuk gunstiger die heeft veel meer speelruimte. Voor de OY serie speelt dit verder helemaal niet. Die zijn nog een heel stuk jonger met een stuk minder vlieguren en starts/landingen.
De AHX gaat eruit met de komst van de eerste 787 in mei 2014. De AHQ met de komst van de 2e 787 in Oktober 2014. De 3e 787 komt in mei 2015. De OY serie blijven gewoon voor Arkefly vliegen, ook na de komst van de 787's. De AHX en de AHQ zullen hoogst waarschijnlijk naar de sloop gaan daarna.
De reden voor de inzet van de OY kisten en het beperkt inzetten van de AH serie ligt hem ook in het brandstofverbruik. Daarbij kan je als met 1 type 767 vliegt makkelijker swappen in geval van problemen.
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Wordt het nog gesproken over meer Boeing 787's in lease vorm, dacht ik al. We hebben een tijdje er van gehoord via een forum.... maar ik kan het niet zeker weten of dat waar is. Ik geloof dat er geruchten waren verspreid door luchtvaartliefhebbers dat ArkeFly meer 787's zou kunnen krijgen. En ja, komt de PH-OYD vierde 767W de vloot versterken?
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5535
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Op het web zojuist de PH-TFF in het nieuwe TUI-jasje...
CLICK PHOTO FOR LARGER
(Posted with permission.)
CLICK PHOTO FOR LARGER
(Posted with permission.)
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Als de 3 76W's de C Check in gaan, krijgen deze dan ook het nieuwe kleurenschema?B767-300ER wrote:Dat klopt niet. Dat is slechts een aanname van jouw kant.theowal wrote:Ik denk dat de 767's AHX en AHQ de duitse vluchten gaan uitvoeren??? Omdat ze eigenlijk beton staan happen ?? Correct my als niet klopt!
[ Post made via Mobile Device ]
De keuze dat die nu beton staan te happen en enkel ingezte worden voor ACMI's is puur omdat ze duurder in verbruik zijn en dat de AHX aan het maximale aantal vlieguren cq starts/landingen begint te komen en dat deze nog een jaartje mee moet. Voor de eigen vluchten kan het in de winter prima af met de 3 76W's. Dit wordt straks weer anders als het drukker wordt, plus dat de 3 OY kisten allemaal dit voorjaar nog een C Check krijgen.
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Volgens mij hoort een repaint pas bij een D check.Jwal1996 wrote:Als de 3 76W's de C Check in gaan, krijgen deze dan ook het nieuwe kleurenschema?
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- Ricardo 767-200ER
- Scramble Addict
- Posts: 1387
- Joined: 25 Jul 2008, 23:01
- Type of spotter: Civil and Military
- Subscriber Scramble: Ricardo 767-200ER
- Location: EHAM/AMS
- Contact:
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Het gebeurt meestal wel maar het hoeft niet perse het kan ook los staan van een onderhoudsprogramma zie de bezoekers bij de KLM E&M (iberia, saudia, alitalia etc.) Corsair in dat geval komt hier dan ook voor een cabin upgrade, toch hoop ik de laatste nederlandse 767's en een nieuw jasje te zien.aviodromefriend wrote:Volgens mij hoort een repaint pas bij een D check.Jwal1996 wrote:Als de 3 76W's de C Check in gaan, krijgen deze dan ook het nieuwe kleurenschema?
Best regards,
Ricardo de vries
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5535
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Ik ga er vanuit dat dit budget gerelateerd is ("zodra er geld voor is").Jwal1996 wrote:Als de 3 76W's de C Check in gaan, krijgen deze dan ook het nieuwe kleurenschema?
Uiterlijk bepaald tenslotte een groot deel van je imago.
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Je bent zowiezo verplicht eens in de zoveel jaar je kist helemaal kaal te krabben en opnieuw te spuiten. Vaak valt dit gelijk met een D check, maar niet altijd.
Bij de PHAHX is het in december 2011 gebeurd, zonder enige check. Volgens mij is de PHTFA in het najaar aan de beurt. (Dan heeft ie zijn D Check dacht ik)
Overigens blijven de OY zeven-zesjes nog wel even in de vloot, dus die worden tzt ongetwijfeld nog wel in de nieuwe kleuren gespoten...
[ Post made via Mobile Device ]
Bij de PHAHX is het in december 2011 gebeurd, zonder enige check. Volgens mij is de PHTFA in het najaar aan de beurt. (Dan heeft ie zijn D Check dacht ik)
Overigens blijven de OY zeven-zesjes nog wel even in de vloot, dus die worden tzt ongetwijfeld nog wel in de nieuwe kleuren gespoten...
[ Post made via Mobile Device ]
Last edited by B767-300ER on 27 Mar 2013, 07:01, edited 1 time in total.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Ik denk dat de gemiddelde TFL passagier dat echt geen reet interesseert, als ze maar zo goedkoop als mogelijk in de Turkse zon kunnen liggen, liefst 2 weken voor onder de 1000 euro met 6 personencHabu wrote:
Uiterlijk bepaald tenslotte een groot deel van je imago.
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Posts: 12
- Joined: 28 Jun 2011, 20:14
- Subscriber Scramble: nee
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
B767-300ER wrote:Ik denk dat de gemiddelde TFL passagier dat echt geen reet interesseert, als ze maar zo goedkoop als mogelijk in de Turkse zon kunnen liggen, liefst 2 weken voor onder de 1000 euro met 6 personencHabu wrote:
Uiterlijk bepaald tenslotte een groot deel van je imago.
[ Post made via Mobile Device ]
Ho ho ho, Dit is wel heel kort door de bocht.
Wij , als bewuste Arkefly vakantieganger betalen toch graag ietsje meer voor de zelfde Turkse vakantie, om daardoor wel door Arkefly vervoerd te worden. Comfortclass, Meer bagage gewicht, meer beenruimte ( ook in economy) en dit jaar eigen parkeergelegenheid op Schiphol zijn toch net die extra centen waard. Als we echt voor de centen kiezen, gingen we wel met HV of Corendon.
Dat daarbij de kisten er verzorgt uitzien, ondanks dat enkele al behoorlijk oud zijn, is zeker ook een factor.
With regards,
Flightjack
PS Waar heb je die vakantie voor 6 onder de duizend gevonden???