Spottersplekken rond Schiphol, de meningen enz.
Forum rules
Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Danledan,
Ik ben het helemaal met je eens.
(Omdat de eerder gebruikte afkortingen niet relevant waren deze verwijdert.)
Veel spot plezier met hopelijk veel gezellige en blije gezichten langs de banen en hekken.
Gr Ralph
Ik ben het helemaal met je eens.
(Omdat de eerder gebruikte afkortingen niet relevant waren deze verwijdert.)
Veel spot plezier met hopelijk veel gezellige en blije gezichten langs de banen en hekken.
Gr Ralph
Last edited by kmarrie on 30 Mar 2013, 15:23, edited 2 times in total.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
Als je niet alledaagse afkortingen gebruikt zou het fijn zijn ook te weten wat deze betekenen.kmarrie wrote:Danledan,
Ik ben het helemaal met je eens.
Duidelijk verhaal lijkt mij. Jammer dat er toch altijd NUKUBU's zijn die denken dat ze de wet en regelgeving beter kennen. Zeg maar prototype IWAB. Ben benieuwd wat de toekomst ons gaat brengen. Volgens mij hoeft het allemaal niet zo heel lastig te zijn. Een KIKADEWADO.
Veel spot plezier met hopelijk veel gezellige en blije gezichten langs de banen en hekken.
Gr Ralph
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Senior
- Posts: 332
- Joined: 12 Sep 2007, 11:36
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: yes
- Location: Vriescheloo (Oost Groningen)
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
Goedemorgen,
FF (effe) zoeken op internet en je vindt het. Lache man.
NUKUBU=NUtteloze =censored= BUrger
IWAB=Ik Weet Alles Beter..
KIKADEWADO=KInd KAn DE WAs DOen.
Lijkt in deze discussie ook wel te passen.
Opzoeken op internet doe ik altijd als ik iets niet begrijp.
Ik heb het vermoeden dat deze uitdrukkingen door defensiemedewerkers zijn uitgevonden.
Maar niet in mijn diensttijd (1959-1960).
Groeten van Ab Gobets.
[ Post made via Mobile Device ]
FF (effe) zoeken op internet en je vindt het. Lache man.
NUKUBU=NUtteloze =censored= BUrger
IWAB=Ik Weet Alles Beter..
KIKADEWADO=KInd KAn DE WAs DOen.
Lijkt in deze discussie ook wel te passen.
Opzoeken op internet doe ik altijd als ik iets niet begrijp.
Ik heb het vermoeden dat deze uitdrukkingen door defensiemedewerkers zijn uitgevonden.
Maar niet in mijn diensttijd (1959-1960).
Groeten van Ab Gobets.
[ Post made via Mobile Device ]
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
Erg professionioneel dat iemand van de KMAR hier mensen uit maakt voor Nutteloze K*t Burgers. Ben benieuwd wat de toekomst ons gaat brengen.kmarrie wrote:Danledan,
Ik ben het helemaal met je eens.
Duidelijk verhaal lijkt mij. Jammer dat er toch altijd NUKUBU's zijn die denken dat ze de wet en regelgeving beter kennen. Zeg maar prototype IWAB. Ben benieuwd wat de toekomst ons gaat brengen. Volgens mij hoeft het allemaal niet zo heel lastig te zijn. Een KIKADEWADO.
Veel spot plezier met hopelijk veel gezellige en blije gezichten langs de banen en hekken.
Gr Ralph
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
Een dergelijke minachting hoort niet thuis op dit forum, niet van spotter naar spotter en ook niet van overheid naar burger. Zeer onprofessioneel en onwenselijk.
-
- Scramble Senior
- Posts: 332
- Joined: 12 Sep 2007, 11:36
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: yes
- Location: Vriescheloo (Oost Groningen)
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
Had me niet gerealiseerd dat het een KMAR was die het schreef.
Vandaar die afkortingen. Je mocht niet echt weten wat hij bedoelde, kennelijk alleen voor ingewijden bestemd.
Maar los hiervan: vraag niet meteen maar zoek op internet als je iets niet begrijpt.
Een klein stapje, je zit toch al op internet als je het forum leest.
Groeten van Ab Gobets.
Vandaar die afkortingen. Je mocht niet echt weten wat hij bedoelde, kennelijk alleen voor ingewijden bestemd.
Maar los hiervan: vraag niet meteen maar zoek op internet als je iets niet begrijpt.
Een klein stapje, je zit toch al op internet als je het forum leest.
Groeten van Ab Gobets.
- 330/340
- Scramble Master
- Posts: 3445
- Joined: 21 Jan 2004, 16:38
- Type of spotter: S4 Civiel en militair transport
- Location: Uithoorn
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
Ik had gisteravond nog even kort een gesprekje met een man en een vrouw van de KMAR omdat ik even de Fedex stond te lezen waar het eigenlijk niet mocht, en
zij waren vriendelijk en begripvol zoals de meeste KMAR mensen die ik wel eens ontmoet. Wat mij betreft is dat met sommige van de BBS anders.
Nog nooit geen rare dingen van KMAR mensen gehoord over niet mogen spotten of fotograveren, vaak zijn ze nog belangstellend ook.
Lijkt me goed dit even te vermelden, met het DRINGENDE verzoek hier niet beledigend te worden waar het niet nodig is.
Daar gooien we waarschijnlijk alleen de eigen glazen mee in zonder enig positief resultaat.
En allerlei (SMS) afkortingen maken het er niet leesbaarder op.
Iedereen een vrolijk en spotgoed Pasen !
zij waren vriendelijk en begripvol zoals de meeste KMAR mensen die ik wel eens ontmoet. Wat mij betreft is dat met sommige van de BBS anders.
Nog nooit geen rare dingen van KMAR mensen gehoord over niet mogen spotten of fotograveren, vaak zijn ze nog belangstellend ook.
Lijkt me goed dit even te vermelden, met het DRINGENDE verzoek hier niet beledigend te worden waar het niet nodig is.
Daar gooien we waarschijnlijk alleen de eigen glazen mee in zonder enig positief resultaat.
En allerlei (SMS) afkortingen maken het er niet leesbaarder op.
Iedereen een vrolijk en spotgoed Pasen !
Grtz, Jan
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
Heren en dames,
In het kader van de paas gedachten de post aangepast.
Heb mij bewust lange tijd niet in deze discussie gemengd omdat ik mij op zat te vreten over de wijze waarop men over de KMar sprak en alle colega's ( ik zelf dus ook) over 1 kam werden geschoren. Ben dan ook erg blij met de bovenstaande post aangezien het grootste gedeelte van mijn collega s hun uiterste best doen om professioneel te zijn. Dat dit niet altijd in het voordeel van een spotter of fotograaf is zou kunnen maar ze doen het zeker niet om ons als spotters/ fotograven dwars te willen zitten. Vandaar mijn afkortingen welke bij defensie regelmatig gebruikt worden.
Mocht ik hier mensen mee gekwetst hebben dan was dat niet mijn bedoeling maar weet wel dat er ook genoeg KMar mensen als spotter mee kijken op dit forum en deze zich ook aangesproken voelen als er alleen ellende over onze organisatie verkondigd word.
Ik wens eenieder een fijne pasen toe en hoop dat we in de toekomst als spotters en fotograven veel plezier aan onze hobby mogen beleven op schiphol.
Gr ralph
In het kader van de paas gedachten de post aangepast.
Heb mij bewust lange tijd niet in deze discussie gemengd omdat ik mij op zat te vreten over de wijze waarop men over de KMar sprak en alle colega's ( ik zelf dus ook) over 1 kam werden geschoren. Ben dan ook erg blij met de bovenstaande post aangezien het grootste gedeelte van mijn collega s hun uiterste best doen om professioneel te zijn. Dat dit niet altijd in het voordeel van een spotter of fotograaf is zou kunnen maar ze doen het zeker niet om ons als spotters/ fotograven dwars te willen zitten. Vandaar mijn afkortingen welke bij defensie regelmatig gebruikt worden.
Mocht ik hier mensen mee gekwetst hebben dan was dat niet mijn bedoeling maar weet wel dat er ook genoeg KMar mensen als spotter mee kijken op dit forum en deze zich ook aangesproken voelen als er alleen ellende over onze organisatie verkondigd word.
Ik wens eenieder een fijne pasen toe en hoop dat we in de toekomst als spotters en fotograven veel plezier aan onze hobby mogen beleven op schiphol.
Gr ralph
Last edited by kmarrie on 30 Mar 2013, 16:56, edited 1 time in total.
- Key
- Site Admin
- Posts: 11254
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Spottersplekken rond Schiphol, de meningen enz.
Ralph, we zijn allemaal net mensen. Dat houdt ook in dat misnoegen opvalt en gedeeld wordt; het is geen nieuws als alles gewoon gaat zoals het zou moeten gaan. Alles waar we niets over horen is dus OK.
De enorme frustratie die onstaat en het meeste onderwerp van gesprek is, is wanneer bevoegd gezag willekeur aan de dag legt of lijkt te leggen, met name bij mensen die hun best doen hun hobby compleet legaal te beoefenen temidden van soms moeilijk te begrijpen beperkingen. Ik heb jou zelf een keer een beveiliger zijn pareren die onzin beweerde. Jij had gelukkig gelijk en hij droop af, maar jij kon ook aantonen wat je werkgever is. Ik kan gezien mijn werkgever op die manier misschien nog een heel klein beetje een dialoog openen; de meest hobbyisten hier helemaal niet. Wat dan overblijft is het delen met lotgenoten.
Daarmee wil ik niet zeggen dat de hele KMar niet deugt, met klem het tegendeel. Ik heb aardig wat van je collega's gesproken in divers verband en ben vaak onder de indruk van bv. hun zelfbeheersing.
Maar omgekeerd kunnen veel van hen nog wat doen om hun geloofwaardigheid te vergroten. Kort geleden reed ik bv. over de dienstweg, netjes 70 (pfff... ) en werd op twee plaatsen voorbijgescheurd door Marechaussee-voertuigen, zonder wat voor bijzondere signalen dan ook. Vervolgens stond ik ca. 30 sec. stil op een plek waar dat beslist niet verboden is, richtte mijn kijker op een vliegtuig en kreeg per megafoon vanuit de volgende KMar-bus die voorbij reed te horen 'mag niet! - mag niet!'. Die combinatie van acties zorgt er bij nou niet voor dat ik volgende keer denk 'Laat ik maar meteen doen wat die mensen zeggen, want ze zijn uiterst serieus bezig'.
Kortom: net als andere mensen zijn we geen van allen onfeilbaar, en is goede wil 90% van de oplossing in alle gevallen. Wat i.i.g. niet werkt is altijd maar zoeken naar wat de ander te verwijten zou kunnen zijn. Dat moet geen doel zijn, hooguit een middel als het niet anders kan.
Erik
De enorme frustratie die onstaat en het meeste onderwerp van gesprek is, is wanneer bevoegd gezag willekeur aan de dag legt of lijkt te leggen, met name bij mensen die hun best doen hun hobby compleet legaal te beoefenen temidden van soms moeilijk te begrijpen beperkingen. Ik heb jou zelf een keer een beveiliger zijn pareren die onzin beweerde. Jij had gelukkig gelijk en hij droop af, maar jij kon ook aantonen wat je werkgever is. Ik kan gezien mijn werkgever op die manier misschien nog een heel klein beetje een dialoog openen; de meest hobbyisten hier helemaal niet. Wat dan overblijft is het delen met lotgenoten.
Daarmee wil ik niet zeggen dat de hele KMar niet deugt, met klem het tegendeel. Ik heb aardig wat van je collega's gesproken in divers verband en ben vaak onder de indruk van bv. hun zelfbeheersing.
Maar omgekeerd kunnen veel van hen nog wat doen om hun geloofwaardigheid te vergroten. Kort geleden reed ik bv. over de dienstweg, netjes 70 (pfff... ) en werd op twee plaatsen voorbijgescheurd door Marechaussee-voertuigen, zonder wat voor bijzondere signalen dan ook. Vervolgens stond ik ca. 30 sec. stil op een plek waar dat beslist niet verboden is, richtte mijn kijker op een vliegtuig en kreeg per megafoon vanuit de volgende KMar-bus die voorbij reed te horen 'mag niet! - mag niet!'. Die combinatie van acties zorgt er bij nou niet voor dat ik volgende keer denk 'Laat ik maar meteen doen wat die mensen zeggen, want ze zijn uiterst serieus bezig'.
Kortom: net als andere mensen zijn we geen van allen onfeilbaar, en is goede wil 90% van de oplossing in alle gevallen. Wat i.i.g. niet werkt is altijd maar zoeken naar wat de ander te verwijten zou kunnen zijn. Dat moet geen doel zijn, hooguit een middel als het niet anders kan.
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
kmarrie wrote:Heren en dames,
In het kader van de paas gedachten de post aangepast.
Heb mij bewust lange tijd niet in deze discussie gemengd omdat ik mij op zat te vreten over de wijze waarop men over de KMar sprak en alle colega's ( ik zelf dus ook) over 1 kamp werden geschoren. Ben dan ook erg blij met de bovenstaande post aangezien het grootste gedeelte van mijn collega s hun uiterste best doen om professioneel te zijn. Dat dit niet altijd in het voordeel van een spotter of fotograaf is zou kunnen maar ze doen het zeker niet om ons als spotters/ fotograven dwars te willen zitten. Vandaar mijn afkortingen welke bij defensie regelmatig gebruikt worden.
Mocht ik hier mensen mee gekwetst hebben dan was dat niet mijn bedoeling maar weet wel dat er ook genoeg KMar mensen als spotter mee kijken op dit forum en deze zich ook aangesproken voelen als er alleen ellende over onze organisatie verkondigd word.
Ik wens eenieder een fijne pasen toe en hoop dat we in de toekomst als spotters en fotograven veel plezier aan onze hobby mogen beleven op schiphol.
Gr ralph
Het is fotografen...... En over een kam geschoren worden is makkelijk maar natuurlijk niet goed. Alleen jammer dat de KMar en Douane de SPL regels zelf niet goed weten. (Uit eigen ervaring)
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
Beste Ab,polderbaan wrote:Had me niet gerealiseerd dat het een KMAR was die het schreef.
Vandaar die afkortingen. Je mocht niet echt weten wat hij bedoelde, kennelijk alleen voor ingewijden bestemd.
Maar los hiervan: vraag niet meteen maar zoek op internet als je iets niet begrijpt.
Een klein stapje, je zit toch al op internet als je het forum leest.
Groeten van Ab Gobets.
Dat begrijp ik. En als ik iets niet begrijp ben ik altijd bereid iets op te zoeken.
Echter als iemand hier 5 afkortingen plaatst waar ik echt nog nooit van heb gehoord (en ik zal niet de enige geweest zijn), zou het de plaatser sieren voortaan even gewoon even voluit te schrijven.
Maar goed, ik zal de volgende keer alle 5 de afkortingen even opzoeken.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Nilson
- Scramble Master
- Posts: 4425
- Joined: 06 Sep 2002, 13:08
- Type of spotter: gooseproof
- Subscriber Scramble: Nilson
Re: Spottersplekken rond Schiphol, de meningen enz.
IIG DWDD
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
life is good, but a good life is better
-
- Scramble Junior
- Posts: 117
- Joined: 10 Dec 2011, 09:53
- Type of spotter: s4
- Subscriber Scramble: forzafil
Re: Spottersplekken rond Schiphol, de meningen enz.
hoi ralph,
laat je niet gek maken, en door je post te veranderen lijkt het daar wel op.
verwenden mensen moet ook wat te klagen hebben!!!!
groeten sander
laat je niet gek maken, en door je post te veranderen lijkt het daar wel op.
verwenden mensen moet ook wat te klagen hebben!!!!
groeten sander
- Key
- Site Admin
- Posts: 11254
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Spottersplekken rond Schiphol, de meningen enz.
Dag Sander,
Erik
Dit is wel in 't Praethuys, maar een serieus topic. Kun je uitleggen waarom bovenstaande meer zou zijn dan een ongefundeerde kat naar mensen waar je het kennelijk niet mee eens bent?forzafil wrote:verwenden mensen moet ook wat te klagen hebben!!!!
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom
En als ik terugdenk aan mijn schooltijd, is dat zelfs iets dat is voorgeschreven binnen de Nederlandse taal. (eerste keer gebruik van een niet gangbare afkorting: eerste keer zowel de afkorting schrijven, onmiddellijk gevolgd met de volledig uitgeschreven betekenis, welke tussen haakjes geplaatst dient te worden, tweede keer kan dan worden volstaan met alleen de afkorting.)B767-300ER wrote:Echter als iemand hier 5 afkortingen plaatst waar ik echt nog nooit van heb gehoord (en ik zal niet de enige geweest zijn), zou het de plaatser sieren voortaan even gewoon even voluit te schrijven.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009