TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Nee. Niet op SFB

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
Davy1981
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 76
Joined: 21 Aug 2011, 17:56
Type of spotter: read it of

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Davy1981 »

B767-300ER wrote:Nee. Niet op SFB

[ Post made via Mobile Device ]
excuus ik bedoelde eigenlijk de vlucht naar SFB omdat AHX ook later was
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Davy1981 wrote:
B767-300ER wrote:Nee. Niet op SFB

[ Post made via Mobile Device ]
excuus ik bedoelde eigenlijk de vlucht naar SFB omdat AHX ook later was
Geen problemen.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
Quincy
Posts: 20
Joined: 17 Jan 2013, 01:04

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Quincy »

Iemand enig idee waarom de OOJBV de Izmir rotatie vliegt ?

Quincy
737-767
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 85
Joined: 02 Sep 2011, 15:25
Subscriber Scramble: 737-767

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by 737-767 »

De TFF staat vast op AOK, volgens mij heeft het te maken met de openingstijden van het vliegveld..
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

is die overdag dicht dan?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Roel
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 967
Joined: 09 Nov 2005, 17:08
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: Nee
Location: 's-Hertogenbosch

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Roel »

PHTFF still TEC @ AOK, subcharter from Samair on behalf of Arkefly:

OR 175P BTS 02:20 04:10 AMS
OR 175 AMS 05:00 07:40 OHD
OR 176 OHD 08:30 10:10 BTS
Times UTC.
Krgds,
Roel
Davy1981
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 76
Joined: 21 Aug 2011, 17:56
Type of spotter: read it of

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Davy1981 »

Roel wrote:PHTFF still TEC @ AOK, subcharter from Samair on behalf of Arkefly:

OR 175P BTS 02:20 04:10 AMS
OR 175 AMS 05:00 07:40 OHD
OR 176 OHD 08:30 10:10 BTS
Times UTC.
Waar staat TEC voor als ik mag vragen?
Hij is nog niet terug gezien de nieuwe wijzigingen van vandaag.

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
SkyPlane
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 743
Joined: 03 Jun 2006, 12:33

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by SkyPlane »

Davy1981 wrote:
Roel wrote:PHTFF still TEC @ AOK, subcharter from Samair on behalf of Arkefly:

OR 175P BTS 02:20 04:10 AMS
OR 175 AMS 05:00 07:40 OHD
OR 176 OHD 08:30 10:10 BTS
Times UTC.
Waar staat TEC voor als ik mag vragen?
Hij is nog niet terug gezien de nieuwe wijzigingen van vandaag.

[ Post made via Mobile Device ]
Technisch

[ Post made via Mobile Device ]
Davy1981
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 76
Joined: 21 Aug 2011, 17:56
Type of spotter: read it of

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Davy1981 »

SkyPlane wrote:
Davy1981 wrote:
Roel wrote:PHTFF still TEC @ AOK, subcharter from Samair on behalf of Arkefly:

OR 175P BTS 02:20 04:10 AMS
OR 175 AMS 05:00 07:40 OHD
OR 176 OHD 08:30 10:10 BTS
Times UTC.
Waar staat TEC voor als ik mag vragen?
Hij is nog niet terug gezien de nieuwe wijzigingen van vandaag.

[ Post made via Mobile Device ]
Technisch

[ Post made via Mobile Device ]
Ok, dacht dat dat AOG was :s, wel lullig gelijk op de "1e" dag

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
Nlspot2003
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3054
Joined: 06 Sep 2003, 23:06
Location: Haarlem,Eham
Contact:

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Nlspot2003 »

Ik heb de PH-TFF vanmiddag op Schiphol gezien aan de D Pier dus is weer terug.
LJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 150
Joined: 29 Oct 2003, 19:22
Location: Heiloo, The Netherlands

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by LJ »

SPL wrote:Little help for OR:
25-04-2013
Arrival: OR090P 13:15 STN GPOWD
OR267/268P 14:30/22:30 KGS vv GPOWD

26-04-2013
OR757/758 06:00/14:50 AYT vv GPOWD
OR849/850 16:30/01:10 AYT vv GPOWD

27-04-2013
OR701/702 06:45/15:10 BJV vv GPOWD
OR869/870 18:05/02:45 AYT vv GPOWD

28-04-2013
Departure: OR091P 03:45 STN GPOWD
Groeten Martijn
Het ziet er naaruit de de G-POWD op 29-4 ook nog een retourtje TFS gaat doen (vertrek AMS om 15:30).
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Dat is correct. De PH-OYE komt namelijk pas op 1 mei terug vanuit AUH.
All times are local times!

Regards, N.
Davy1981
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 76
Joined: 21 Aug 2011, 17:56
Type of spotter: read it of

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Davy1981 »

B767-300ER wrote:Dat is correct. De PH-OYE komt namelijk pas op 1 mei terug vanuit AUH.
En is er nog sprake van dat de andere OY s ook nog check krijgen dit (voor)jaar?

[ Post made via Mobile Device ]
Backtrack
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 203
Joined: 10 Jan 2006, 11:59
Subscriber Scramble: Backtrack
Location: Schiedam

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Backtrack »

rkeFly vreest gedwongen verhuizing naar Lelystad Airport
ArkeFly vreest gedwongen verhuizing naar Lelystad Airport

SCHIPHOL - Luchtvaartmaatschappij ArkeFly vreest een deel van de activiteiten gedwongen van Schiphol naar Lelystad Airport te moeten verplaatsen. Dat meldt directeur Steven van der Heijden van de luchtvaartmaatschappij in het Haarlems Dagblad. Hans Alders stelt in recent gepubliceerd werkprogramma voor om Lelystad Airport als 'twin-airport' van Schiphol te ontwikkelen.

De ontwikkeling van Schiphol en Lelystad als twinairport moet volgens Alders plaatsvinden op het moment dat de vraagontwikkeling op Schiphol de negentig procent van het plafond van 510.000 vliegtuigbewegingen bereikt. Er moeten wel ‘stimuleringsmaatregelen’ worden genomen om te komen tot ‘een gewenste verdeling van verkeer over de luchthavens’, zo staat te lezen in het Werkprogramma Uitvoering Aldersadvies Lelystad.

Steven van der Heijden ziet niets in de ontwikkeling van Lelystad Airport als ‘zevende baan’ van Schiphol. “Met die truc willen ze ons binnen enkele jaren dwingen toch naar Lelystad te verhuizen”, zegt hij in het Haarlems Dagblad. “Dan wordt gewoon bepaald dat wij daar moeten landen, alleen is er geen taxibaan naar de terminal van Schiphol.”

Van der Heijden hekelt de slechte bereikbaarheid per openbaar vervoer, het ontbreken van opstelplaatsen voor toestellen, de nachtelijke sluiting en de te korte startbaan, ook na de baanverlenging. Het vliegveld zal alleen geschikt zijn voor vluchten met Boeing 737’s binnen Europa. De widebodyvloot van ArkeFly (nu nog Boeing 767's, vanaf 2014 ook 787's) moet op Schiphol blijven.

Unieke bestemmingen
“We worden op enorme kosten gejaagd wanneer een deel van de vliegtuigen op Schiphol staat en de rest op Lelystad”, zegt hij. “We mogen dan een vakantievervoerder zijn, we hebben wel vijftien unieke bestemmingen. Daarmee dragen we toch bij aan het netwerk dat zo belangrijk is voor Schiphol.”

Om de toekomstige groei van het vliegverkeer in Nederland op te vangen, zijn Lelystad Airport en Eindhoven Airport enkele jaren geleden in het Aldersadvies aangewezen als luchthavens waarop naast Schiphol een deel van de groei zal plaatsvinden. Daarbij zou het vooral moeten gaan om vakantievluchten, terwijl op Schiphol vooral plaats is voor bestemmingen die bijdragen aan het netwerk. Tot nu toe zijn echter weinig maatschappijen te porren voor een overstap naar Lelystad.
Terecht van Atrkefly. Lelystad ontwikkelen is een complet imbeciel plan. Airlines willen de luchthaven niet. De Commisie Alders zou zich meer moeten richten op de ontwikkeling van zwaar onderbenutte regionale luchthavens als Rotterdam en Eindhoven ipv weer een luchthaven creeren die nauwelijks wordt gebruikt. Daarbij hebben RTM en EIN 100 keer meer potentie dan een Luchthaven in "the middle of nowhere" als Lelystad.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”