EHAM 30-4-2013 MIL
Moderator: gatso76
Forum rules
Re: EHAM 30-4-2013 MIL
Joost bedankt, goed mee kunnen luisteren!
Krijgen net de complimenten van colby ops
Krijgen net de complimenten van colby ops
- Stafhunter
- Scramble Addict
- Posts: 1563
- Joined: 28 Apr 2006, 13:49
- Subscriber Scramble: Stafhunter
- Location: Tilburg
- Contact:
Re: EHAM 30-4-2013 MIL
[ Post made via Mobile Device ]330/340 wrote:Als je nu gewoon de frequntie geeft.[/quotejoost wrote:check radio topicHopla wrote:toevallig ook air to air freq?joost wrote:VIPER 1-4 : 123.175 -> 125.925 -> 120.830 / <363.200>
METAL 1-2 : 123.175 -> 125.925 -> 120.830 / <363.200>
KING 1-4 : 120.830 / <328.375>
DIANA 1-2 : 120.830 / <328.375>
Joined :
KING/VIPER/METAL/DIANA : 120.830 -> 126.675
F-104 Starfighter patch website http://threshold.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
flown in:
F27-300M C-5
better a spotter with stepladder behind me than a spotter with 50mm in front off me
flown in:
F27-300M C-5
better a spotter with stepladder behind me than a spotter with 50mm in front off me
- frank kramer
- Scramble Master
- Posts: 4658
- Joined: 28 Jun 2003, 21:58
- Subscriber Scramble: frank kramer
- Location: het kan in Almere
Re: EHAM 30-4-2013 MIL
Volkel formatie kwam hoog over Almere op weg naar de holding; de J-015 vloog voorop (makkelijk, zo'n oranje F-16; je kunt de rest er dan omheen zoeken...). Dat was eerst een blokje van 4 en 30 sec erachter nog 1 (2?)
Daarna (na de flyby) zag ik ze richting IJmeer gaan in losse formaties: 1x4, 1x2, 1x4, 1x2; tenminste twee F-16's met smokewinders. Het zou mooi zijn als iemand de kisten bij start of landing heeft gelogd... ik houd me aanbevolen!
Daarna (na de flyby) zag ik ze richting IJmeer gaan in losse formaties: 1x4, 1x2, 1x4, 1x2; tenminste twee F-16's met smokewinders. Het zou mooi zijn als iemand de kisten bij start of landing heeft gelogd... ik houd me aanbevolen!
Last edited by frank kramer on 30 Apr 2013, 21:38, edited 2 times in total.
Frank Kramer
Always going forward... still can't find reverse!
Always going forward... still can't find reverse!
Re: EHAM 30-4-2013 MIL
ze zijn al bijna geland op volkel en leeuwarden, luisteren heeft geen zin meer
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: EHAM 30-4-2013 MIL
Had de formatie net strak over mn hoofd over het IJ. De orange lion vloog in het midden van de arrow formation, deze kist +2 hadden smokewinders actief om de rood-wit-blauw te vormen (door de wind niet goed zichtbaar). Leuk gezicht maar te laat qua timing als je mij vraagt.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Groeten,
Ron
Ron
Re: EHAM 30-4-2013 MIL
Op tv zag het er wel heel mooi uit
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
- Redskin
- Scramble Addict
- Posts: 1277
- Joined: 01 Jul 2003, 16:22
- Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
- Subscriber Scramble: Digitaal
- Location: 10 miles from Gilze Rijen
- Contact:
Re: EHAM 30-4-2013 MIL
En rood wit blauwe rook is volgens mij een luchtmacht primeur (met F-16's)
Re: EHAM 30-4-2013 MIL
kloptRedskin wrote:En rood wit blauwe rook is volgens mij een luchtmacht primeur (met F-16's)
- frank kramer
- Scramble Master
- Posts: 4658
- Joined: 28 Jun 2003, 21:58
- Subscriber Scramble: frank kramer
- Location: het kan in Almere
Re: EHAM 30-4-2013 MIL
Volgens de collega-spotters van Volkel (Mickey 312) bestond hun -gewaardeerde- bijdrage uit de J-015, 021, 062, 616, 642 en 884. Nu Leeuwarden nog
Edit: met dank aan cruisecontrol op het SGV-forum ook de -eveneens gewaardeerde- bijdrage van Leeuwarden: J-006, 061, 362, 512, 624, 879.
Edit: met dank aan cruisecontrol op het SGV-forum ook de -eveneens gewaardeerde- bijdrage van Leeuwarden: J-006, 061, 362, 512, 624, 879.
Frank Kramer
Always going forward... still can't find reverse!
Always going forward... still can't find reverse!
- EHAM
- Scramble Master
- Posts: 3415
- Joined: 30 Apr 2005, 21:32
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Joost de Wit
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: EHAM 30-4-2013 MIL
For the record, this one left an hour earlier (around 1630) from runway 36L. Too bad nobody was able to post an update about this one .EHAM wrote:Departure now 1730 in FIRDA.tonjochems wrote:Departures
1755 ZE-701 BAE 146 RAF
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: EHAM 30-4-2013 MIL
Gjeh, dan komt nu toch de hussle van welke nummer er over het IJ gingen want dat waren er toch echt 10 (en deze nummers tonen 12 dus twee spares zijn halverwege blijven hangen). Van mijn foto's kan ik naast de J-015, J-884 (enigste dual, achterste lijn midden positie + smoke pods) en J-062 (enigste QRA config, voorste lijn, 3e van rechts), J-616 (achterste lijn, rechter positie + smokepods) herkennen.frank kramer wrote:Volgens de collega-spotters van Volkel (Mickey 312) bestond hun -gewaardeerde- bijdrage uit de J-015, 021, 062, 616, 642 en 884. Nu Leeuwarden nog
Edit: met dank aan cruisecontrol op het SGV-forum ook de -eveneens gewaardeerde- bijdrage van Leeuwarden: J-006, 061, 362, 512, 624, 879.
Edit: De QRA-config kist is de J-879, aldus te zien op de foto & FB foto's van de KL, niet de J-062.
Last edited by Hurricane on 01 May 2013, 13:12, edited 2 times in total.
Groeten,
Ron
Ron
- frank kramer
- Scramble Master
- Posts: 4658
- Joined: 28 Jun 2003, 21:58
- Subscriber Scramble: frank kramer
- Location: het kan in Almere
Re: EHAM 30-4-2013 MIL
Tja. Dat weet ik ook niet, maar het is zoals hiervoor gepost: een formatie van tien boven het IJ en de twee spares die via een andere route ten zuiden van het IJ langsgingen. Onmiddellijk na de passage splitste de formatie van 10 zich in drie secties (1x4, 1x2, 1x4) die boven het IJmeer werden ingehaald door de twee spares. En zo zag ik ze vanuit Almere. Er staat overigens een korte video op de website van de Telegraaf, die uit de cockpit van 1 van de F-16's is gemaakt. Misschien levert dat nog wat op?
Frank Kramer
Always going forward... still can't find reverse!
Always going forward... still can't find reverse!
-
- Scramble Master
- Posts: 3073
- Joined: 20 May 2003, 18:46
- Subscriber Scramble: Kleintje Pils
- Location: Leusden
- Contact:
Re: EHAM 30-4-2013 MIL
Deze foto op Geenstijl (geen idee van wie die is...) laat er 7 zien, de dual weten we en J-062 dus blijft er nog 1! over...
http://www.geenstijl.nl/archives/images ... 6605gr.jpg
http://www.geenstijl.nl/archives/images ... 6605gr.jpg
Remco Donselaar
- Slijfie
- Scramble Die-Hard
- Posts: 782
- Joined: 23 Sep 2002, 13:14
- Subscriber Scramble: Slijfie
- Location: Hillegom
- Contact:
Re: EHAM 30-4-2013 MIL
Wie niet gezien wil worden op de site van de Telegraaf, kan hier kijken:frank kramer wrote: Er staat overigens een korte video op de website van de Telegraaf, die uit de cockpit van 1 van de F-16's is gemaakt. Misschien levert dat nog wat op?
http://www.zie.nl/video/algemeen/Defens ... nze8cfv7r5
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: EHAM 30-4-2013 MIL
De J-062 is een negative, de foto laat duidelijk J-879 zien (verbaasde mij ook maar dat terzijde) & dat was de enigste QRA-config kist die mee ging in de formation.Kleintje Pils wrote:Deze foto op Geenstijl (geen idee van wie die is...) laat er 7 zien, de dual weten we en J-062 dus blijft er nog 1! over...
Na even brainstormen op SGV is de huidige versie gekortwiekt naar ->
Welke gesteund word door de foto's & op het moment 99.9% sluitend isJoost de Raaf wrote:Mijn theorie over de formatie : voor van links naar rechts : 642(VIPER4) 061(KING4) 512(KING3) 624(KING1) 879(KING2) 006(DIANA1) 362 (DIANA2) / Achter 884(VIPER3) 015(VIPER1) 616(VIPER2)
Groeten,
Ron
Ron