Dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is. Vooral in onze vakantieperiodes, die niet synchroon lopen met Duitsland en België, zijn er over de grens leuke aanbiedingen te vinden. Check maar eens Alltours of Rewe, of Thomas Cook Belgium.B767-300ER wrote:Ik bedoel als vakantieganger (het ging hier om ArkeFly toch?)
Als ik een vakantie boek naar weet ik veel wat voor bestemming als pakketreis ben ik met een vertrek vanaf een andere luchthaven dan AMS nooit goedkoper uitgeweest.
Ook niet op de websites van de buitenlandse aanbieders.
TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- phkza
- Scramble Addict
- Posts: 2260
- Joined: 21 Nov 2005, 22:38
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, ik zei dat ik mijn reizen nooit goedkoper ben tegengekomen (behalve als je een week voor vertrek boekt)phkza wrote:Dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is. Vooral in onze vakantieperiodes, die niet synchroon lopen met Duitsland en België, zijn er over de grens leuke aanbiedingen te vinden. Check maar eens Alltours of Rewe, of Thomas Cook Belgium.B767-300ER wrote:Ik bedoel als vakantieganger (het ging hier om ArkeFly toch?)
Als ik een vakantie boek naar weet ik veel wat voor bestemming als pakketreis ben ik met een vertrek vanaf een andere luchthaven dan AMS nooit goedkoper uitgeweest.
Ook niet op de websites van de buitenlandse aanbieders.
Ik kijk altijd buiten de schoolvakanties. Neckermann.be en de Duitse variant ervan waren altijd duurder dan Neckermann Nederland (Caribisch gebied)
Thomas Cook Belgium vond ik schreeuwend duur. .Ik boek tegenwoordig niet meer bij Neckermann door het wegvallen van MArtinair en de ongelovelijk slechte service (les:afwezigheid) van de reisleiding ter plaatse. TUI duitsland en JetAir in Belgie hebben mij ook nooit over kunnen halen daar te boeken, daar de Arkeprijzen tot nu toe bij mij altijd nog lager zijn geweest. Daarbij vind ik de premiumclasse van Arkefly ideaal voor niet teveel geld.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Junior
- Posts: 203
- Joined: 10 Jan 2006, 11:59
- Subscriber Scramble: Backtrack
- Location: Schiedam
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Ik zou zeggen, Benut voior de Noordelijke provincies die prachtige en zojuist verlengde startbaan van GroningenLJ wrote:Niet voor degene die in Noord-Nederland wonen. Ik zal eerlijk zeggen dat als ik voor een vakantievlucht naar Rotterdam of Eindhoven moet gaan, ik waarschijnlijk niet ga of serieus ga kijken of Duitsland geen optie is. Als ik toch 100km of 160km moet rijden dan kan ik net genoeg kijken of ik goedkoper over de grens kan. Daarnaast, probeer maar eens om 07:00 op RTM of EIN te komen met OV. Het is al een uitdaging om dit met AMS te doen, laat staan met deze luchthavens. Echter, ik denk dat EIN en RTM niet gebruikt gaan worden om de simpele reden dat AMS niets voor niets aandeelhouder in Lelystad is. Daarbij komt dat de openingstijden van RTM (05:00 - 21:00) en EIN (05:00/06:00 - 22:00) funest is voor vakantievluchten. Ook de overige restricties zullen een rendabele exploitatie van vakantievluchten op deze luchthavens niet mogelijk maken (Lelystad zou zeer ruime openingstijden krijgen voor zover ik het begrepen heb).Backtrack wrote:cHabu wrote: Daarbij liggen de bestaande luchtavens van Rotterdam en Eindhoven midden in de bevolkingsas van Nederland en zijn daardoor het meest effectief om vluchten voor de verschillende doelgroepen af te handelen.
Tenslotte, de ligging van Lelystad is nog niet zo gek. Vanuit Noord-Nederland is er nu eer rechtstreekse trein naar Lelystad en het ligtb lekker dicht bij Almere, Utrecht en Amsterdam. Ik geef toe, dat voor mij persoonlijk ook beter (ik woon in Noord-Holland), maar eerlijk gezegd, liever AMS.
nogmaals, er is niks wat een uitbreiding/investeringen in lelystad kan rechtvaardigen. Zelfs met ruime openingstijden zal er nog maar mondjesmaat gebruik ervan worden gemaakt. Niemand wil die luchthaven. En als hij er evt toch komt krijg je misschien wel weer restricties ivm de relatieve nabijheid van Oostvaardersplassen. ... hoe zit het dan met de veiligheid met al die vogels die ze hebben in dat gebied?
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
OAK ingevoerd i.p.v. AOK, kroketvingers of gewoon niet goed opgelet.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Nu woon ik in 1 van die Noordelijke Provincies, maar Groningen is toch al snel een kilometertje of 200 met de auto...Backtrack wrote: Ik zou zeggen, Benut voior de Noordelijke provincies die prachtige en zojuist verlengde startbaan van Groningen
nogmaals, er is niks wat een uitbreiding/investeringen in lelystad kan rechtvaardigen. Zelfs met ruime openingstijden zal er nog maar mondjesmaat gebruik ervan worden gemaakt. Niemand wil die luchthaven. En als hij er evt toch komt krijg je misschien wel weer restricties ivm de relatieve nabijheid van Oostvaardersplassen. ... hoe zit het dan met de veiligheid met al die vogels die ze hebben in dat gebied?
Als Noord Hollander heb je eigenlijk weinig tot niets aan de regionale luchthavens, en al helemaal niet aan buitenlandse...
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
We zijn hier thuis wel gebonden aan schoolvakanties en merken een duidelijk prijsverschil in die periodes tussen NL en D. We zaten een paar jaar geleden niet voor niets met 90%+ Nederlanders in een 330 van AirBerlin naar MIA.
Btw, vorig jaar zag ik bij de incheckbalie van DL te CUN wel degelijk een TC hostess staan om het handje van de pakketreiziger vast te houden.
Btw, vorig jaar zag ik bij de incheckbalie van DL te CUN wel degelijk een TC hostess staan om het handje van de pakketreiziger vast te houden.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Zoals gezegd, ik ga altijd buiten de schoolvakanties.76-er wrote:We zijn hier thuis wel gebonden aan schoolvakanties en merken een duidelijk prijsverschil in die periodes tussen NL en D. We zaten een paar jaar geleden niet voor niets met 90%+ Nederlanders in een 330 van AirBerlin naar MIA.
Btw, vorig jaar zag ik bij de incheckbalie van DL te CUN wel degelijk een TC hostess staan om het handje van de pakketreiziger vast te houden.
Voor wat betreft het handje vasthouden, totaal geen behoefte aan. Echter als je in de verkeerde terminal wordt afgezet met een bus, er is in geen velden of wegen iemand te bekennen en als je dan eindelijk je weg hebt gevonden en je ben tbij de juiste terminal en balie en hebt ook niemand gezien, vind ik dat toch wel schandalig. Aangevuld met het feit dat we over onze kamer totaal niet tevreden waren, de hoteleigenaar niet -thuis gaf en op de afgesproken bezoektijden de hostess ook wegbleef, was ik er al klaar mee, opgeteld met het feit dat we op pad werden gestuurd met een prive taxi die niet eens wist waar de plaats lag waar ons hotel zich bevond. Nee, Neckermann heeft afgedaan voor ons.
Maar goed, we dwalen af
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Iemand al een idee wanneer de Air Explore kisten naar Nederland komen ?
Gr,
Quincy
Gr,
Quincy
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
De eerste was reeds al door mij aangekondigd, de 2e komt eind mei en de 3e komt eind juni.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
De Schiphol Group heeft aangegeven wat zij voor ogen hebben met zowel Lelystad als RTM. Alleen al om deze reden hoef je niet veel te verwachten van Rotterdam als overloopluchthaven van AMS. Dat de directeur van ArkeFly zich druk maakt is begrijpelijk, maar veel keus heeft hij straks niet (tenzij hij Noord-Nederland en de Randstad niet wil bedienen).Backtrack wrote:LJ wrote:Niemand wil die luchthaven.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Want?
Ze gaan hem weren van schiphol? Dat wordt nog een lastige.
[ Post made via Mobile Device ]
Ze gaan hem weren van schiphol? Dat wordt nog een lastige.
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Laten we nou eerst maar eens zien wat er met LEY gaat gebeuren voordat we met z'n allen gebakken lucht gaan opblazen.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Je zal zien dat wanneer van de lokale clubs niemand wil en RYR staat te popelen de plannen voor Lelystad ineens supersnel in de ijskast verdwijnen.
- Roel
- Scramble Die-Hard
- Posts: 967
- Joined: 09 Nov 2005, 17:08
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: Nee
- Location: 's-Hertogenbosch
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
09-05-2013B767-300ER wrote:Datum en tijd bekend:B767-300ER wrote:Als het goed is wel....
Komt overigens al een paar dagen eerder....
TBA.
09-05-13 14.34 OR091P BTS BTS 734 OM-DEX
STA 14:35 OR090 BTS BTS 734 OM-DEX
STD 16:35 OR091 ORK ORK 734 OM-DEX
Toestel gaat gelijk door naar Cork.
Krgds,
Roel
Roel