Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Moderator: gatso76
Forum rules
- Martijn...
- Scramble Junior
- Posts: 241
- Joined: 07 Mar 2009, 23:32
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Weet er iemand wat er aan de hand is met de Air France 1640 die terugkeerde naar Schiphol ( 13:00)?
A319,A320,737,777,767,757,747,MD-11,MD-82,F50
- n5205e00421
- Scramble Die-Hard
- Posts: 669
- Joined: 08 Nov 2003, 23:45
- Type of spotter: S3 & Mode-S
- Subscriber Scramble: Y
- Location: n5223e00593
- Contact:
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Hi,Martijn... wrote:Weet er iemand wat er aan de hand is met de Air France 1640 die terugkeerde naar Schiphol ( 13:00)?
Dat was geen terugkerende kist. Het was de CDG-AMS vlucht en hij maakte om 12:49 een go-around vanaf de 06. Om 13:00 alsnog op de 06 geland..
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Vlucht DL239 richting Atlanta, is boven Engeland omgedraaid en vliegt nu ten noorden van London oostwaarts
EHAM 28-08-2013 ret
Delta239 A330 is returning to Schiphol. Nu nog boven London
- 330/340
- Scramble Master
- Posts: 3445
- Joined: 21 Jan 2004, 16:38
- Type of spotter: S4 Civiel en militair transport
- Location: Uithoorn
Re: EHAM 28-08-2013
Final 06 op de SBS (12:52 local), N802NWBulder wrote:Delta239 A330 is returning to Schiphol. Nu nog boven London
Grtz, Jan
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Zojuist geland op de 06
- Roel
- Scramble Die-Hard
- Posts: 967
- Joined: 09 Nov 2005, 17:08
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: Nee
- Location: 's-Hertogenbosch
EHAM 28-08-2013 ret
DAL267 (N855NW) keert terug naar AMS ivm rook in de cockpit. Gaat landen op de 06.
Krgds,
Roel
Roel
- Roel
- Scramble Die-Hard
- Posts: 967
- Joined: 09 Nov 2005, 17:08
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: Nee
- Location: 's-Hertogenbosch
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
DAL267 (N855NW) keert terug naar AMS ivm rook in de cockpit. Gaat landen op de 06.
Krgds,
Roel
Roel
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 916
- Joined: 28 Nov 2004, 11:21
- Type of spotter: civiel
- Subscriber Scramble: patric
- Location: EHEH,EHAM
Re: EHAM 28-08-2013
Dal 267 veilig geland op de kaagbaan
Brandweer begeleid het vleigtuig naar de zijn opstelplaats
Brandweer begeleid het vleigtuig naar de zijn opstelplaats
- Nlspot2003
- Scramble Master
- Posts: 3054
- Joined: 06 Sep 2003, 23:06
- Location: Haarlem,Eham
- Contact:
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Weer wat aan de hand. Nu een Sas A320 OY-KAM op flightradar24 zie je van alles aan auto's ernaar toe gaan op de D buffer.
- Roel
- Scramble Die-Hard
- Posts: 967
- Joined: 09 Nov 2005, 17:08
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: Nee
- Location: 's-Hertogenbosch
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Klopt, parkeren op D88. Cracked windshield.Nlspot2003 wrote:Weer wat aan de hand. Nu een Sas A320 OY-KAM op flightradar24 zie je van alles aan auto's ernaar toe gaan op de D buffer.
Krgds,
Roel
Roel
- geert
- Scramble Addict
- Posts: 1277
- Joined: 05 Oct 2002, 17:27
- Location: IJsselmuiden, booming city near Kampen.
- Contact:
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Deze had ik gepost in 't topic van de 23ste augustus:
Anyone who knows why DL033 (N805NW) stood for half an hour next to the Polderbaan, before leaving? It came on to the runway at 13.30 and left it after about five minutes. Stood waiting at the first intersection for about half an hour, and left at 14.00. There were no cars near the plane while it stood there.
Geert
Anyone who knows why DL033 (N805NW) stood for half an hour next to the Polderbaan, before leaving? It came on to the runway at 13.30 and left it after about five minutes. Stood waiting at the first intersection for about half an hour, and left at 14.00. There were no cars near the plane while it stood there.
Geert
PH-BZF/G, PH-LMR, PH-BXR, PH-KCD, G-EUPR, G-EUUR.
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Weet iemand toevallig wat er aan de hand is geweest met KL1424 / KLM26R PH-BGP die zojuist op de 36C is geland? Tijdens de nadering werd door de Luchtverkeersleiding bijna continu heading instructies gegeven, de positie ten opzicht van de centerline gemeld, gecheckt of de gear down and locked was, de plaats wanneer ze met de daling moesten beginnen op de glideslope en de hoogtes die ze zouden moeten vliegen op de glide op een bepaalde afstand doorgegeven. Dit alles op een aparte frequentie. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er iets behoorlijk mis is geweest.
-
- Scramble Senior
- Posts: 469
- Joined: 01 Mar 2009, 19:25
- Type of spotter: Military
- Subscriber Scramble: Ranger
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Waarschijnlijk heeft het toestel een Surveillance Radar Approach gemaakt. Is een nadering dmv koerscorrecties om op de centreline te komen en met een dalingshoek van 300ft per mile. Dit wordt aangegeven door de radarverkeersleider. Tijdens zo'n nadering mag de verkeersleider geen ander verkeer op zijn frequentie hebben vandaar de discrete frequentie. Vaak wordt zo'n nadering gedaan vanwege een radarverkeersleider in opleiding. Is onderdeel van zijn/haar opleidingsschema.
Cheers,
Ranger
Cheers,
Ranger
Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Duidelijk verhaal! In de 1,5 jaar dat ik die frequentie heb meelopen heb ik het nog nooit eerder gehoord dus vandaarRanger wrote:Waarschijnlijk heeft het toestel een Surveillance Radar Approach gemaakt. Is een nadering dmv koerscorrecties om op de centreline te komen en met een dalingshoek van 300ft per mile. Dit wordt aangegeven door de radarverkeersleider. Tijdens zo'n nadering mag de verkeersleider geen ander verkeer op zijn frequentie hebben vandaar de discrete frequentie. Vaak wordt zo'n nadering gedaan vanwege een radarverkeersleider in opleiding. Is onderdeel van zijn/haar opleidingsschema.
Cheers,
Ranger