Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Post Reply
User avatar
Martijn...
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 241
Joined: 07 Mar 2009, 23:32

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Martijn... »

Weet er iemand wat er aan de hand is met de Air France 1640 die terugkeerde naar Schiphol ( 13:00)?
A319,A320,737,777,767,757,747,MD-11,MD-82,F50
User avatar
n5205e00421
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 669
Joined: 08 Nov 2003, 23:45
Type of spotter: S3 & Mode-S
Subscriber Scramble: Y
Location: n5223e00593
Contact:

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by n5205e00421 »

Martijn... wrote:Weet er iemand wat er aan de hand is met de Air France 1640 die terugkeerde naar Schiphol ( 13:00)?
Hi,

Dat was geen terugkerende kist. Het was de CDG-AMS vlucht en hij maakte om 12:49 een go-around vanaf de 06. Om 13:00 alsnog op de 06 geland..
Bulder
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 200
Joined: 16 Jul 2008, 20:38

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Bulder »

Vlucht DL239 richting Atlanta, is boven Engeland omgedraaid en vliegt nu ten noorden van London oostwaarts
Bulder
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 200
Joined: 16 Jul 2008, 20:38

EHAM 28-08-2013 ret

Post by Bulder »

Delta239 A330 is returning to Schiphol. Nu nog boven London
User avatar
330/340
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3445
Joined: 21 Jan 2004, 16:38
Type of spotter: S4 Civiel en militair transport
Location: Uithoorn

Re: EHAM 28-08-2013

Post by 330/340 »

Bulder wrote:Delta239 A330 is returning to Schiphol. Nu nog boven London
Final 06 op de SBS (12:52 local), N802NW
Grtz, Jan
User avatar
Arjenp
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1679
Joined: 01 Jan 2009, 09:58

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Arjenp »

Zojuist geland op de 06
User avatar
Roel
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 967
Joined: 09 Nov 2005, 17:08
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: Nee
Location: 's-Hertogenbosch

EHAM 28-08-2013 ret

Post by Roel »

DAL267 (N855NW) keert terug naar AMS ivm rook in de cockpit. Gaat landen op de 06.
Krgds,
Roel
User avatar
Roel
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 967
Joined: 09 Nov 2005, 17:08
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: Nee
Location: 's-Hertogenbosch

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Roel »

DAL267 (N855NW) keert terug naar AMS ivm rook in de cockpit. Gaat landen op de 06.
Krgds,
Roel
patric
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 916
Joined: 28 Nov 2004, 11:21
Type of spotter: civiel
Subscriber Scramble: patric
Location: EHEH,EHAM

Re: EHAM 28-08-2013

Post by patric »

Dal 267 veilig geland op de kaagbaan

Brandweer begeleid het vleigtuig naar de zijn opstelplaats
Image
User avatar
Nlspot2003
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3054
Joined: 06 Sep 2003, 23:06
Location: Haarlem,Eham
Contact:

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Nlspot2003 »

Weer wat aan de hand. Nu een Sas A320 OY-KAM op flightradar24 zie je van alles aan auto's ernaar toe gaan op de D buffer.
User avatar
Roel
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 967
Joined: 09 Nov 2005, 17:08
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: Nee
Location: 's-Hertogenbosch

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Roel »

Nlspot2003 wrote:Weer wat aan de hand. Nu een Sas A320 OY-KAM op flightradar24 zie je van alles aan auto's ernaar toe gaan op de D buffer.
Klopt, parkeren op D88. Cracked windshield.
Krgds,
Roel
User avatar
geert
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1277
Joined: 05 Oct 2002, 17:27
Location: IJsselmuiden, booming city near Kampen.
Contact:

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by geert »

Deze had ik gepost in 't topic van de 23ste augustus:

Anyone who knows why DL033 (N805NW) stood for half an hour next to the Polderbaan, before leaving? It came on to the runway at 13.30 and left it after about five minutes. Stood waiting at the first intersection for about half an hour, and left at 14.00. There were no cars near the plane while it stood there.

Geert
PH-BZF/G, PH-LMR, PH-BXR, PH-KCD, G-EUPR, G-EUUR.
User avatar
Arjenp
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1679
Joined: 01 Jan 2009, 09:58

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Arjenp »

Weet iemand toevallig wat er aan de hand is geweest met KL1424 / KLM26R PH-BGP die zojuist op de 36C is geland? Tijdens de nadering werd door de Luchtverkeersleiding bijna continu heading instructies gegeven, de positie ten opzicht van de centerline gemeld, gecheckt of de gear down and locked was, de plaats wanneer ze met de daling moesten beginnen op de glideslope en de hoogtes die ze zouden moeten vliegen op de glide op een bepaalde afstand doorgegeven. Dit alles op een aparte frequentie. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er iets behoorlijk mis is geweest.
Ranger
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 469
Joined: 01 Mar 2009, 19:25
Type of spotter: Military
Subscriber Scramble: Ranger

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Ranger »

Waarschijnlijk heeft het toestel een Surveillance Radar Approach gemaakt. Is een nadering dmv koerscorrecties om op de centreline te komen en met een dalingshoek van 300ft per mile. Dit wordt aangegeven door de radarverkeersleider. Tijdens zo'n nadering mag de verkeersleider geen ander verkeer op zijn frequentie hebben vandaar de discrete frequentie. Vaak wordt zo'n nadering gedaan vanwege een radarverkeersleider in opleiding. Is onderdeel van zijn/haar opleidingsschema.

Cheers,
Ranger
User avatar
Arjenp
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1679
Joined: 01 Jan 2009, 09:58

Re: Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.

Post by Arjenp »

Ranger wrote:Waarschijnlijk heeft het toestel een Surveillance Radar Approach gemaakt. Is een nadering dmv koerscorrecties om op de centreline te komen en met een dalingshoek van 300ft per mile. Dit wordt aangegeven door de radarverkeersleider. Tijdens zo'n nadering mag de verkeersleider geen ander verkeer op zijn frequentie hebben vandaar de discrete frequentie. Vaak wordt zo'n nadering gedaan vanwege een radarverkeersleider in opleiding. Is onderdeel van zijn/haar opleidingsschema.

Cheers,
Ranger
Duidelijk verhaal! In de 1,5 jaar dat ik die frequentie heb meelopen heb ik het nog nooit eerder gehoord dus vandaar :wink:
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”