Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ik las pas geleden ergens (vraag me niet waar) dat de MPP weer bij MP zou komen? Weet iemand hier meer van? Ik dacht dat die naast de MPQ zou komen te staan...
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Daar staat ie ook naast. Gezellig met z'n tweeën onder de Spaanse zon aan het genieten van het pensioen. En laten we eerlijk wezen, zo slecht doen ze het niet. De meeste mensen kunnen daar alleen maar van dromen.
- jeroenvn
- Scramble Die-Hard
- Posts: 774
- Joined: 20 Feb 2007, 22:32
- Type of spotter: Civil spotter
- Subscriber Scramble: Nee
- Location: Papendrecht (EHPD/PPD)
- Contact:
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Nou als je daar jaar in jaar uit moet staan dan verlang je ook naar verkoelingmac wrote:Daar staat ie ook naast. Gezellig met z'n tweeën onder de Spaanse zon aan het genieten van het pensioen. En laten we eerlijk wezen, zo slecht doen ze het niet. De meeste mensen kunnen daar alleen maar van dromen.
Wel zonden zo dat ze op deze manier oud moeten worden
Misschien een rare vraag op deze kisten staan daar de PH- regies nog op? Zo ja, worden over die kisten nog belasting betaald?
Of werkt het anders dan met een auto?
[ Post made via Mobile Device ]
other photos:
http://www.flickr.com/photos/87805620@N08
http://www.flickr.com/photos/87805620@N08
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Zo jong zijn deze beestjes ook niet meer en ik heb nog wel een parasolletje over hoor. Blikje cola vanuit de coolbox. Nou, je kent het wel. Moet toch heerlijk zijn om de temperaturen van -55 niet meer te hoeven doorstaan, het enige ijs wat je nog ziet is Ben & Jerry's ipv al die de-icing trucks.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Dat werkt anders als met een auto.jeroenvn wrote:Nou als je daar jaar in jaar uit moet staan dan verlang je ook naar verkoelingmac wrote:Daar staat ie ook naast. Gezellig met z'n tweeën onder de Spaanse zon aan het genieten van het pensioen. En laten we eerlijk wezen, zo slecht doen ze het niet. De meeste mensen kunnen daar alleen maar van dromen.
Wel zonden zo dat ze op deze manier oud moeten worden
Misschien een rare vraag op deze kisten staan daar de PH- regies nog op? Zo ja, worden over die kisten nog belasting betaald?
Of werkt het anders dan met een auto?
[ Post made via Mobile Device ]
Over een auto betaal je wegenbelasting...
Met een vliegtuig betaal je landingsgeld en parkeergeld. In dit geval dus alleen nog maar het laatste...
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
De 2 B744 zijn weer ingeschreven in het nederlands register maar komen niet meer naar Schiphol.
Laatste plannen zover ik nu weet is als volgt, wat betekent dat dit nog niet uitgevoerd gaat worden maar de wens is van MP:
PH-MPS zal de vloot gaan verlaten
PH-KCD deze probleem bak het liefst ook ivm lease kosten van 1.2 miljoen dollar per maand
1x een MD 11 er uit
2x 747ERF van AF die niet meer gebruikt worden door AF komen de vloot dan versterken.
Let op morgen kan dit evranderen maar gisteren dit nog gehoord op kantoor.
Laatste plannen zover ik nu weet is als volgt, wat betekent dat dit nog niet uitgevoerd gaat worden maar de wens is van MP:
PH-MPS zal de vloot gaan verlaten
PH-KCD deze probleem bak het liefst ook ivm lease kosten van 1.2 miljoen dollar per maand
1x een MD 11 er uit
2x 747ERF van AF die niet meer gebruikt worden door AF komen de vloot dan versterken.
Let op morgen kan dit evranderen maar gisteren dit nog gehoord op kantoor.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
PH-CKD bedoel je vermoedelijk? Zou verwachten dat deze lease naar Etihad toe wel kostendekkend zou zijn maar dat blijkt dus tegen te vallen. En is dit 1 MD11 extra of was dit de MCT?Gonzo wrote: PH-KCD deze probleem bak het liefst ook ivm lease kosten van 1.2 miljoen dollar per maand
1x een MD 11 er uit
Groeten,
Ron
Ron
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ik denk idd extra. Terug naar 5xMD11
Neem idd aan dat Gonzo de CKD bedoeld.
Die lease zou je ook prima met een andere ERF kunnen vliegen. De leasekosten per maand van de CKD schijnen significant hoger te zijn dan de kosten oer mand van de andere machines uit de CK serie
[ Post made via Mobile Device ]
Neem idd aan dat Gonzo de CKD bedoeld.
Die lease zou je ook prima met een andere ERF kunnen vliegen. De leasekosten per maand van de CKD schijnen significant hoger te zijn dan de kosten oer mand van de andere machines uit de CK serie
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Lease Ethiad valt idd niet tegen maar 1,2 milj. dollar lease is echt to much, ze willen zelf een extra kist in de vorm van een B747.Hurricane wrote:PH-CKD bedoel je vermoedelijk? Zou verwachten dat deze lease naar Etihad toe wel kostendekkend zou zijn maar dat blijkt dus tegen te vallen. En is dit 1 MD11 extra of was dit de MCT?Gonzo wrote: PH-KCD deze probleem bak het liefst ook ivm lease kosten van 1.2 miljoen dollar per maand
1x een MD 11 er uit
Bedoel idd CKD typo van mijn kant.
Zie nieuwe bestemming komen voor MP in opdracht van Ethiad o.a. Australië wordt genoemd. Vliegen nu op Bangladesh, eerste vlucht voor Ethiad was 50+ ton vracht, niet slecht maar kan idd beter.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
- m.j.hiddingh
- Posts: 13
- Joined: 26 Dec 2007, 15:28
- Subscriber Scramble: yes
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Martinair-piloten willen bij KLM niet onderaan beginnen
SCHIPHOL – Een twintigtal piloten van Martinair die zijn overgestapt naar KLM eisen maandag via de rechter in Haarlem hun oude rang terug nu zij in dienst komen bij het moederbedrijf. De vliegers maken bezwaar tegen het feit dat ze onderaan de ladder moeten beginnen bij KLM. De driehonderd cabinepersoneelsleden van Martinair maakten na het afstoten van de passagierstak, deze situatie al eerder mee. Deze zaak loopt nog.
Een gezagvoerder op een vrachttoestel van Martinair (Boeing 747-400F of de MD-11F) moet bij KLM weer 'coco' worden op bijvoorbeeld de Boeing 777 of Airbus A330. De piloten die overstappen naar KLM behouden wel hun salaris en opgebouwde secundaire arbeidsvoorwaarden, maar de terugval in rang vinden ze onterecht. Maandag dient hun zaak voor de rechtbank.
Ringvaartakkoord
Tussen KLM, Martinair en de Vereniging van Nederlandse Verkeersvliegers VNV is eerder september 2011 het zogeheten Ringvaartakkoord gesloten. In dit akkoord is opgenomen dat Martinair-vliegers baanzekerheid krijgen en het opgebouwde salaris behouden als ze in dienst komen bij KLM. Eerst stappen mensen over die vrijwillig naar KLM willen, daarna worden de copiloten aangewezen en daarna de captains. Dit laatste heeft weer tot gevolg dat Martinair uiteindelijk vliegt met twee captains op een vlucht, waarvan een van beiden de rol van copiloot op zich neemt.
Martinair-piloten hebben op dit moment de keus: overstappen naar KLM en onder aan de senioriteitsladder instromen, of aan de slag gaan bij andere maatschappijen. Met Etihad zijn volgens ingewijden door Air France-KLM afspraken gemaakt om te kijken of Martinair-piloten in dienst kunnen treden bij deze partnermaatschappij uit Abu Dhabi.
Groepswerk
De vrachtactiviteiten van Air France, KLM en Martinair zijn geïntegreerd in één divisie. Door de ingezakte vraag heeft de luchtvrachtsector het al jaren moeilijk. Martinair houdt momenteel om die reden twee full-freighters aan de grond. Air France doet in Parijs hetzelfde twee vrachttoestellen. Daarnaast staan al langere tijd een MD-11 van Martinair met problemen stil op Puerto Rico, twee Boeing 747- in de opslag op Teruel Airport in Spanje en heeft lange tijd een MD-11F aan de grond gestaan op Schiphol-Oost.
Erik Varwijk, de executive VP van Air France-KLM-Martinair Cargo kondigde afgelopen vrijdag aan dat Air France-KLM de komende twee jaar de vloot vrachtvliegtuigen permanent gaat terugbrengen van veertien naar tien toestellen. Ook het aantal arbeidsplaatsen zal inkrimpen. Air France stoot de komende twee jaar zijn laatste twee Boeing 747F’s af en houdt alleen twee Boeing 777F’s over, terwijl bij Martinair een MD-11 freighter en een van KLM geleasde Boeing 747-400F zullen verdwijnen. Vanaf 2015 zullen van de overgebleven cargovloot van de Frans-Nederlandse onderneming acht toestellen zijn gestationeerd op Schiphol en twee op Parijs Charles de Gaulle.
Groep bepaald
Binnen de Air France-KLM groep wordt bepaald met hoeveel toestellen Martinair vrachtvluchten mag uitvoeren. Per vliegtuig zijn acht tot tien koppels actief van gezagvoerder en copiloot. Varwijk heeft ook al aangegeven dat binnen de groep steeds meer vracht zal verhuizen naar de ‘belly’s’ van bijvoorbeeld de Boeing 777’s en naar de Boeing 747-400 combitoestellen van KLM.
Van onze redactie
(bron Luchtvaartnieuws)
gr
Johan
SCHIPHOL – Een twintigtal piloten van Martinair die zijn overgestapt naar KLM eisen maandag via de rechter in Haarlem hun oude rang terug nu zij in dienst komen bij het moederbedrijf. De vliegers maken bezwaar tegen het feit dat ze onderaan de ladder moeten beginnen bij KLM. De driehonderd cabinepersoneelsleden van Martinair maakten na het afstoten van de passagierstak, deze situatie al eerder mee. Deze zaak loopt nog.
Een gezagvoerder op een vrachttoestel van Martinair (Boeing 747-400F of de MD-11F) moet bij KLM weer 'coco' worden op bijvoorbeeld de Boeing 777 of Airbus A330. De piloten die overstappen naar KLM behouden wel hun salaris en opgebouwde secundaire arbeidsvoorwaarden, maar de terugval in rang vinden ze onterecht. Maandag dient hun zaak voor de rechtbank.
Ringvaartakkoord
Tussen KLM, Martinair en de Vereniging van Nederlandse Verkeersvliegers VNV is eerder september 2011 het zogeheten Ringvaartakkoord gesloten. In dit akkoord is opgenomen dat Martinair-vliegers baanzekerheid krijgen en het opgebouwde salaris behouden als ze in dienst komen bij KLM. Eerst stappen mensen over die vrijwillig naar KLM willen, daarna worden de copiloten aangewezen en daarna de captains. Dit laatste heeft weer tot gevolg dat Martinair uiteindelijk vliegt met twee captains op een vlucht, waarvan een van beiden de rol van copiloot op zich neemt.
Martinair-piloten hebben op dit moment de keus: overstappen naar KLM en onder aan de senioriteitsladder instromen, of aan de slag gaan bij andere maatschappijen. Met Etihad zijn volgens ingewijden door Air France-KLM afspraken gemaakt om te kijken of Martinair-piloten in dienst kunnen treden bij deze partnermaatschappij uit Abu Dhabi.
Groepswerk
De vrachtactiviteiten van Air France, KLM en Martinair zijn geïntegreerd in één divisie. Door de ingezakte vraag heeft de luchtvrachtsector het al jaren moeilijk. Martinair houdt momenteel om die reden twee full-freighters aan de grond. Air France doet in Parijs hetzelfde twee vrachttoestellen. Daarnaast staan al langere tijd een MD-11 van Martinair met problemen stil op Puerto Rico, twee Boeing 747- in de opslag op Teruel Airport in Spanje en heeft lange tijd een MD-11F aan de grond gestaan op Schiphol-Oost.
Erik Varwijk, de executive VP van Air France-KLM-Martinair Cargo kondigde afgelopen vrijdag aan dat Air France-KLM de komende twee jaar de vloot vrachtvliegtuigen permanent gaat terugbrengen van veertien naar tien toestellen. Ook het aantal arbeidsplaatsen zal inkrimpen. Air France stoot de komende twee jaar zijn laatste twee Boeing 747F’s af en houdt alleen twee Boeing 777F’s over, terwijl bij Martinair een MD-11 freighter en een van KLM geleasde Boeing 747-400F zullen verdwijnen. Vanaf 2015 zullen van de overgebleven cargovloot van de Frans-Nederlandse onderneming acht toestellen zijn gestationeerd op Schiphol en twee op Parijs Charles de Gaulle.
Groep bepaald
Binnen de Air France-KLM groep wordt bepaald met hoeveel toestellen Martinair vrachtvluchten mag uitvoeren. Per vliegtuig zijn acht tot tien koppels actief van gezagvoerder en copiloot. Varwijk heeft ook al aangegeven dat binnen de groep steeds meer vracht zal verhuizen naar de ‘belly’s’ van bijvoorbeeld de Boeing 777’s en naar de Boeing 747-400 combitoestellen van KLM.
Van onze redactie
(bron Luchtvaartnieuws)
gr
Johan
gr. Johan
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Iemand al wat nieuws over de MCW? Kist staat er al een week of 8 geloof ik en met schatte het in op 6.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Nog niet alle parts zijn availwingview wrote:Iemand al wat nieuws over de MCW? Kist staat er al een week of 8 geloof ik en met schatte het in op 6.
[ Post made via Mobile Device ]
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Sloop je ze van de KCC af welke werkeloos op Schiphol staatErwinS wrote:Nog niet alle parts zijn availwingview wrote:Iemand al wat nieuws over de MCW? Kist staat er al een week of 8 geloof ik en met schatte het in op 6.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Zal wel iets te maken hebben met die PW motoren die MP gebruikt.. Daar passen die blauwe motoren niet op.B767-300ER wrote:Sloop je ze van de KCC af welke werkeloos op Schiphol staatErwinS wrote:Nog niet alle parts zijn availwingview wrote:Iemand al wat nieuws over de MCW? Kist staat er al een week of 8 geloof ik en met schatte het in op 6.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Hmz, die PW motoren moeten het probleem niet zijn, in de woestijn staan nog een aantal BCF-en van MP met exact dezelfde motoren.....
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.