KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Klopt, en daar komen er in 2014 nog 2 van.
Als dan de 789's komen, kan het uitfaseren van de 744 full pax gaan beginnen....
Als dan de 789's komen, kan het uitfaseren van de 744 full pax gaan beginnen....
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Laten we het bij de feiten houden en niet voorop lopen wat er eventueel aan vervanging kan komen. Ik zie het nog niet zo somber in wat er nu gebeurd. Dat die 2 kisten bij MP weg moesten was allang bekend dus ik hoor echt niets nieuws. Dat van AF was ook al bekend dus wat is nu echt nieuw?
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Gonzo,
We moeten ook ons bij de feiten houden maar ik denk dat het merendeel van de mensen hier het idee heeft dat KLM/AF/MP Cargo onevenredig veel krimpt tov de overige jongens binnen Europa. Tot nu toe is er alleen maar slecht nieuws geweest over de vracht en men heeft niet de indruk dat er nog eens goed nieuws gaat komen en dat er op de lange termijn nog een Martinair Cargo bestaat in de vorm waarin het bedrijf als beste naar voren komt. Dit alles geeft voeding aan de gedachte dat de rol van MP binnen de groep en het bestaan van een FF divisie vrijwillig de nek om wordt gedraaid.
Ik kan niet met exacte cijfers komen maar volgens mij hebben Lufthansa Cargo, Cargolux en misschien nog wel meerdere FF carriers in Europa procentueel niet zoveel hun vloot ingekrompen als hier.
We moeten ook ons bij de feiten houden maar ik denk dat het merendeel van de mensen hier het idee heeft dat KLM/AF/MP Cargo onevenredig veel krimpt tov de overige jongens binnen Europa. Tot nu toe is er alleen maar slecht nieuws geweest over de vracht en men heeft niet de indruk dat er nog eens goed nieuws gaat komen en dat er op de lange termijn nog een Martinair Cargo bestaat in de vorm waarin het bedrijf als beste naar voren komt. Dit alles geeft voeding aan de gedachte dat de rol van MP binnen de groep en het bestaan van een FF divisie vrijwillig de nek om wordt gedraaid.
Ik kan niet met exacte cijfers komen maar volgens mij hebben Lufthansa Cargo, Cargolux en misschien nog wel meerdere FF carriers in Europa procentueel niet zoveel hun vloot ingekrompen als hier.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
MAC ik zie het toch echt anders, maar dat is moeilijk om hier uit te leggen. Mensen die mij kennen weten hoe en waarom ik niet veel kan zeggen. Maar op 13 september heb ik de vertrek van enkele kisten al aangekondigd. En voor de MP vliegers en medewerkers was deze aankondiging geen verassing.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Gonzo, ik weet dat jij het anders ziet en hoop ook nog eens dat je gelijk gaat krijgen in de toekomst maar nieuws dat eerder aangekondigd is maakt het nieuws niet minder slecht. Alleen minder onverwacht. Feit blijft dat de toekomst van MP onzeker is en er geen lange termijn visie danwel doelstellingen bekend zijn. Het wel of niet halen van de doelstellingen is vers twee. Onverwachte omstandigheden kunnen dit beinvloeden. Kijkend naar de vlootvernieuwingen van Lufthansa Cargo en Cargolux geeft mij het idee dat zij wel een toekomst zien voor een FF divisie van respectabele omvang. Bij KL/MP zie je daar weinig van. Daarnaast geeft men aan dat de combi's gaan verdwijnen zonder een oplossing te hebben voor de maindeck vracht welke niet in de bellies vervoerd kunnen worden. Ik ben toch bang dat we de slag in Europa gaan verliezen van de Duitse en Luxemburgse collega's. Geen schande als je een kleine jongen bent tov hun maar met de potentieel wat MP te bieden heeft/had op de vrachtmarkt had er toch meer ingezeten denk ik en lijkt het vrijwllig de strijd op te geven.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
WBC modificatie:
Gereed:
PH-BFB
PH-BFM
PH-BFN
PH-BFA
In uitvoering:
PH-BFF (Kuala Lumpur sinds 2-9-13, gereed 28-10-13)
PH-BFL (Hangar 14, sinds 13-10-13, gereed 27-10-13)
PH-BFY (Hangar 14 sinds 13-10-13, gereed 12-11-13, in combinatie met C-check)
Gereed:
PH-BFB
PH-BFM
PH-BFN
PH-BFA
In uitvoering:
PH-BFF (Kuala Lumpur sinds 2-9-13, gereed 28-10-13)
PH-BFL (Hangar 14, sinds 13-10-13, gereed 27-10-13)
PH-BFY (Hangar 14 sinds 13-10-13, gereed 12-11-13, in combinatie met C-check)
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Poging twee via member van skyscrapercity
Ik had vandaag in het kader van mijn Minor een college van een van de heren van de afdeling Fleet Planning van de KLM.
Hij voorspelde dat KLM behalve de A350-900 ook heel veel interesse had in de A350-1000, want deze zou perfect binnen het netwerk van KLM passen! Tevens zij hij dat er veel interesse was voor de 777-9X, de 8X was echter niet interessant, maar dat ze eerst wilde afwachten hoe dit vliegtuig er uit zou zien.
Wat me wel opviel was dat er geen woord werd gerept over een eventuele 737MAX of A320neo order.
Bron: http://www.skyscrapercity.com
Ik had vandaag in het kader van mijn Minor een college van een van de heren van de afdeling Fleet Planning van de KLM.
Hij voorspelde dat KLM behalve de A350-900 ook heel veel interesse had in de A350-1000, want deze zou perfect binnen het netwerk van KLM passen! Tevens zij hij dat er veel interesse was voor de 777-9X, de 8X was echter niet interessant, maar dat ze eerst wilde afwachten hoe dit vliegtuig er uit zou zien.
Wat me wel opviel was dat er geen woord werd gerept over een eventuele 737MAX of A320neo order.
Bron: http://www.skyscrapercity.com
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Voor de Max en Neo is het nog te vroeg, de -300 en -400 zijn nog maar amper weg.
Vwb AFKLMP-Cargo versus de concurrentie heb ik nog een interessante link:
http://www.aircargonews.net/news/single ... hters.html
Cijfers die er niet om liegen, een quote:
Vwb AFKLMP-Cargo versus de concurrentie heb ik nog een interessante link:
http://www.aircargonews.net/news/single ... hters.html
Cijfers die er niet om liegen, een quote:
En die trend zet zich nog wel even voort, de vraag is tot hoe ver?Since 2005 Air France, KLM and Martinair have seen a combined fall in traffic of 26 per cent - from 14.3 million FTKs to 10.6m in calendar 2012. In the same period Emirates' traffic has doubled to 9.3m FTKs, Cathay has grown 30 per cent to 8.6m FTKs and Lufthansa has seen an 11 per cent rise to 8.7m FTKs.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Die Trent veranderd niet zolang KL en AF hun manier van aanpak niet aanpassen. MP past gewoon niet in de "visie" van KL en AF.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Gut, wat een verrassing..
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat niet maar vraag je dan eens af wat is het voordeel geweest bij de overname van MP voor KL en AF. Ten tweede waarom mag MP geen winst maken van KL en mogen ze niet meer dan quite draaien? Uitspraak is pas geleden gedaan in een meeting.76-er wrote:Gut, wat een verrassing..
[ Post made via Mobile Device ]
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het voordeel is een concurrent minder. Qua passage had ik alleen gedacht dat HV er veel meer mee zou doen, dat is nogal tegen gevallen. Wat ICA betreft al helemaal, Arke zit nu nog aan de champagne Wat vracht betreft is het ook simpel, totaal andere visie die niet past bij KL. Overigens kan MP al vele jaren niet meer zelfstandig opereren en dat is ze beiden niet ten goede gekomen.
Verder doet KL nu niets anders dan ze met andere maatschappijen gedaan hebben, die ze overnamen. Ze halen er de goede delen uit en de rest wordt als vuile was eruit gegooid. Modern management is dat... Overigens een bedrijf wat verliest lijdt kan je vaak voor een prikkie verkopen. KL zal geen seconde twijfelen, wanneer de mogelijkheid zich voordoet, om op die manier van MP af te komen.
Verder doet KL nu niets anders dan ze met andere maatschappijen gedaan hebben, die ze overnamen. Ze halen er de goede delen uit en de rest wordt als vuile was eruit gegooid. Modern management is dat... Overigens een bedrijf wat verliest lijdt kan je vaak voor een prikkie verkopen. KL zal geen seconde twijfelen, wanneer de mogelijkheid zich voordoet, om op die manier van MP af te komen.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Verkopen is helemaal niet nodig, zo zou je zomaar een concurrent binnen kunnen halen. Stukje bij beetje ontmantelen is veel slimmer.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Met ontmantelen zijn ze al druk mee bezig maar ik weet niet of het KL echt veel pijn gaat doen qua concurrentie want die komen nu ook al meer en meer erbij als je kijkt naar de afgelopen jaren. Verder is het FF verhaal niet KL z'n ding. Maar goed, ik denk dat we het er wel mee eens zijn dat MP gewoon einde verhaal is. Ik gok op nog max 5 jaar.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
MP is gewoon anders dat de KLM heeft gedacht. MP richtte vaak op full vrachtvervoer met freighters en gecombineerde vroeger de toestellen eerst in de zomer voor pax vervoer en daarna werden ze weer op vracht-vluchten ingezet. En KLM wou volgens mij veel verder met MP gewoon integreren in systeem van KLM-AF. Het lijkt ook mij dat het einde verhaal is voor MP in de toekomst.
wingview, denk dat je dat de KLM-AF Martinair in de toekomst toch van de hand doet? Ik denk het eerst niet zo snel zal gaan, maar terwijl als een groep Arabische zakenmannen met vol zakken dollars Martinair willen opkopen van zeer machtige Franse-Nederlandse maatschappij kan het wel. Dan zullen ze weer als vroeger zelfstandige maatschappij verder gaan met eigen management die louter uit buitenlanders zal bestaan, met grote aandeel van rijke Arabische aandeelhouders. Arabieren zijn uit op hebzucht, dus ze willen heel wereld in macht hebben!
wingview, denk dat je dat de KLM-AF Martinair in de toekomst toch van de hand doet? Ik denk het eerst niet zo snel zal gaan, maar terwijl als een groep Arabische zakenmannen met vol zakken dollars Martinair willen opkopen van zeer machtige Franse-Nederlandse maatschappij kan het wel. Dan zullen ze weer als vroeger zelfstandige maatschappij verder gaan met eigen management die louter uit buitenlanders zal bestaan, met grote aandeel van rijke Arabische aandeelhouders. Arabieren zijn uit op hebzucht, dus ze willen heel wereld in macht hebben!