Transavia praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Kan het niet anders als met HV eens zijn.
Het centrale entertainment is 9 van de 10 keer niet mijn smaak. En dat geldt voor velen. Had het personal IFE geweest dat had het een ander verhaal geweest.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
nick777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 360
Joined: 27 Jan 2008, 16:50
Subscriber Scramble: nick777

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by nick777 »

Zie dat er een hv uit Dubai komt vanavond,non stop. Zijn er stoelen vrijgehouden om de lange vlucht te overbruggen? Hoe zit het..
User avatar
HV757
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 224
Joined: 13 Feb 2003, 11:00
Location: TRA A321 & B737

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by HV757 »

De AMS-DXB kan altijd non-stop, de DXB-AMS is afhankelijk van wind en paxaantallen. Deze vlucht wordt standaard met een fuelstop in SAW (Istanbul) geplanned, maar kan dus ook non-stop gedaan worden zoals schijnbaar vanavond. Hij zal dus beduidend voor schema op SPL aankomen indien de stop niet gemaakt wordt.

Frank
nick777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 360
Joined: 27 Jan 2008, 16:50
Subscriber Scramble: nick777

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by nick777 »

HV757 wrote: Na uitvoerig onderzoek is gebleken dat de meerwaarde van inflight entertainment aan boord niet bijdraagt aan de passagierstevredenheid, de HSJ zal de eerste machine zijn zonder IFE (audio/video) en ook niet worden uitgerust met Wifi. Op de rest van de vloot zal alle IFE worden uitgebouwd, starting winter 14/15.

Frank
Frank,

hoe verklaar je dan dat een directe LCC concurrent Norwegian wel wifi en IFE heeft, nu zelfs in hun 787 voor long range.
Wat voor onderzoek heeft NAX gedaan?

Gr.
User avatar
HV757
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 224
Joined: 13 Feb 2003, 11:00
Location: TRA A321 & B737

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by HV757 »

Dat kan ik niet verklaren Nick, ik werk niet bij NAX. Wel weet ik dat HV heeft gekeken naar wifi, maar dat vooral de onbetrouwbaarheid en kinderziektes de doorslag hebben gegeven dit niet in te voeren.
IFE op long range (B787) kan ik wel begrijpen, niet op de relatieve short haul 737 vluchten. Als HV purser vind ik het ook jammer, laat dat duidelijk zijn, maar ik snap wel de reden dat het eraf gaat.

Frank
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

nick777 wrote:
HV757 wrote: Na uitvoerig onderzoek is gebleken dat de meerwaarde van inflight entertainment aan boord niet bijdraagt aan de passagierstevredenheid, de HSJ zal de eerste machine zijn zonder IFE (audio/video) en ook niet worden uitgerust met Wifi. Op de rest van de vloot zal alle IFE worden uitgebouwd, starting winter 14/15.

Frank
Frank,

hoe verklaar je dan dat een directe LCC concurrent Norwegian wel wifi en IFE heeft, nu zelfs in hun 787 voor long range.
Wat voor onderzoek heeft NAX gedaan?

Gr.
Ik denk dat je altijd moet uitgaan van eigen kracht ipv kijken naar de concurrentie.
Long haul IFE op een 787 is niet te vergelijken met centraal entertainment elke 4 rijen 1 scherm waar je met 12 man naar hetzelfde zit te gluren wat veelal nou net niet jouw ding is.

Ik denk dat het belangrijk is naar de wensen van je pax te luisteren. En op shorthaul zijn er van de 189 man maar weinig welke naar het centrale entertainment kijken qls ik zo eens om mij heen kijk in zon kist als ik erin zit. Voor longhaul vlichten is dat weer wat anders. Mede doordat dat personal IFe is en je als pax dus zelf kan bepalen wat je kijkt.

Klm heeft op shorthaul ook geen ife. Longhaul wel. Hoe zit dat met BA, AF, Liftie etc?

Ezy en ryr hebben ook geen entertainment. Veuling ook niet (dacht ik, 2x mee gevlogen)

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
LJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 151
Joined: 29 Oct 2003, 19:22
Location: Heiloo, The Netherlands

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by LJ »

B767-300ER wrote:Klm heeft op shorthaul ook geen ife. Longhaul wel. Hoe zit dat met BA, AF, Liftie etc?
Alhoewel begrijpelijk, vergelijken met KL is niet echt verstandig. Ten eerste omdat de gemiddelde lengte van de vlucht veel kleiner is (bij HV zijn de vluchten toch al snel boven de 2 uur). Ten tweede omdat KL (en ook AF) niet echt een goed voorbeeld zijn van IFE op vluchten van langer dan 2,5 uur (en zelfs 3 uur). Zowel BA als LH hebben ook geen IFE in hun 737s en 320s, maar daar moet wel worden opgemerkt dat BA en LH veel vaker widebodies inzet op vluchten langer dan 2,5 uur (en BA heeft een subvloot van 321s die wel IFE hebben in alle klassen). Deze vluchten hebben wel IFE. Ook maatschappijen als TK hebben IFE aan boord (welke niet op elke vlucht aangaat), maar ook daar geldt dat bij hun de gemiddelde vlucht al snel boven de 2,5 uur is.
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 24228
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by YS11 »

Iemand enig idee wat er met 2 HV B737-800's gaat gebeuren,staan in H14,de spuithal, een van de kisten was dacht ik,PH-HZB,moeilijk te lezen,
of krijgen ze alleen maar een nieuwe jas?
Zijn helemaal kaal,alleen kielvlak HV kleuren.
Rgds,Martin.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Volgens mij is de HZB al een tijd (lees ruim een jaar) uit de vloot.
Wellicht gewoon de standaard 5/6 jaars spuitbeurt?
Of de lease out naar sun country

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
nick777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 360
Joined: 27 Jan 2008, 16:50
Subscriber Scramble: nick777

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by nick777 »

B767-300ER wrote:
Ik denk dat je altijd moet uitgaan van eigen kracht ipv kijken naar de concurrentie.
Verklaar je nader? Niet echt slim lijkt me..

Dachten ze bij deze club ook:http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Ar ... n_de_winst
Ryanair verwacht door toenemende concurrentie(..) minder winst te maken
vrieswj
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 29 Apr 2011, 19:50

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by vrieswj »

Weet iemand wanneer de -XRW de vloot gaat verlaten?

Groet,

Wouter
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Snel wat hij rolt net de paintshop uit in zijn nieuwe jasje en regi dus zal eerdaags vertrekken
All times are local times!

Regards, N.
vrieswj
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 108
Joined: 29 Apr 2011, 19:50

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by vrieswj »

vrieswj wrote:Weet je tevens al welke vliegtuigen naar Amerika gaan?
Op dit moment weet ik de HZG (13nov) en HZJ (15nov) maar pin me er niet op vast. Ga het nog eens checken voor je.[/quote]

Roel,

Nog steeds de boven staande kisten richting Suncountry?
User avatar
HV757
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 224
Joined: 13 Feb 2003, 11:00
Location: TRA A321 & B737

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by HV757 »

Nog steeds de boven staande kisten richting Suncountry?
Yup, alleen nu de volgende data:

HZG 15-11 als HV 051 AMS-KEF-MSP
HZJ 20-11 als HV 051 AMS-KEF-MSP

Frank
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner

Post by Hurricane »

Gents,

Vandaag (13-11) PH-HZW gezien in haar normale Trans kleuren dus er is alvast 1 Sunweb kist "gesneuveld".
Groeten,
Ron
Post Reply

Return to “'t Praethuys”