Transavia praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Kan het niet anders als met HV eens zijn.
Het centrale entertainment is 9 van de 10 keer niet mijn smaak. En dat geldt voor velen. Had het personal IFE geweest dat had het een ander verhaal geweest.
[ Post made via Mobile Device ]
Het centrale entertainment is 9 van de 10 keer niet mijn smaak. En dat geldt voor velen. Had het personal IFE geweest dat had het een ander verhaal geweest.
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Zie dat er een hv uit Dubai komt vanavond,non stop. Zijn er stoelen vrijgehouden om de lange vlucht te overbruggen? Hoe zit het..
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
De AMS-DXB kan altijd non-stop, de DXB-AMS is afhankelijk van wind en paxaantallen. Deze vlucht wordt standaard met een fuelstop in SAW (Istanbul) geplanned, maar kan dus ook non-stop gedaan worden zoals schijnbaar vanavond. Hij zal dus beduidend voor schema op SPL aankomen indien de stop niet gemaakt wordt.
Frank
Frank
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Frank,HV757 wrote: Na uitvoerig onderzoek is gebleken dat de meerwaarde van inflight entertainment aan boord niet bijdraagt aan de passagierstevredenheid, de HSJ zal de eerste machine zijn zonder IFE (audio/video) en ook niet worden uitgerust met Wifi. Op de rest van de vloot zal alle IFE worden uitgebouwd, starting winter 14/15.
Frank
hoe verklaar je dan dat een directe LCC concurrent Norwegian wel wifi en IFE heeft, nu zelfs in hun 787 voor long range.
Wat voor onderzoek heeft NAX gedaan?
Gr.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Dat kan ik niet verklaren Nick, ik werk niet bij NAX. Wel weet ik dat HV heeft gekeken naar wifi, maar dat vooral de onbetrouwbaarheid en kinderziektes de doorslag hebben gegeven dit niet in te voeren.
IFE op long range (B787) kan ik wel begrijpen, niet op de relatieve short haul 737 vluchten. Als HV purser vind ik het ook jammer, laat dat duidelijk zijn, maar ik snap wel de reden dat het eraf gaat.
Frank
IFE op long range (B787) kan ik wel begrijpen, niet op de relatieve short haul 737 vluchten. Als HV purser vind ik het ook jammer, laat dat duidelijk zijn, maar ik snap wel de reden dat het eraf gaat.
Frank
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Ik denk dat je altijd moet uitgaan van eigen kracht ipv kijken naar de concurrentie.nick777 wrote:Frank,HV757 wrote: Na uitvoerig onderzoek is gebleken dat de meerwaarde van inflight entertainment aan boord niet bijdraagt aan de passagierstevredenheid, de HSJ zal de eerste machine zijn zonder IFE (audio/video) en ook niet worden uitgerust met Wifi. Op de rest van de vloot zal alle IFE worden uitgebouwd, starting winter 14/15.
Frank
hoe verklaar je dan dat een directe LCC concurrent Norwegian wel wifi en IFE heeft, nu zelfs in hun 787 voor long range.
Wat voor onderzoek heeft NAX gedaan?
Gr.
Long haul IFE op een 787 is niet te vergelijken met centraal entertainment elke 4 rijen 1 scherm waar je met 12 man naar hetzelfde zit te gluren wat veelal nou net niet jouw ding is.
Ik denk dat het belangrijk is naar de wensen van je pax te luisteren. En op shorthaul zijn er van de 189 man maar weinig welke naar het centrale entertainment kijken qls ik zo eens om mij heen kijk in zon kist als ik erin zit. Voor longhaul vlichten is dat weer wat anders. Mede doordat dat personal IFe is en je als pax dus zelf kan bepalen wat je kijkt.
Klm heeft op shorthaul ook geen ife. Longhaul wel. Hoe zit dat met BA, AF, Liftie etc?
Ezy en ryr hebben ook geen entertainment. Veuling ook niet (dacht ik, 2x mee gevlogen)
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Alhoewel begrijpelijk, vergelijken met KL is niet echt verstandig. Ten eerste omdat de gemiddelde lengte van de vlucht veel kleiner is (bij HV zijn de vluchten toch al snel boven de 2 uur). Ten tweede omdat KL (en ook AF) niet echt een goed voorbeeld zijn van IFE op vluchten van langer dan 2,5 uur (en zelfs 3 uur). Zowel BA als LH hebben ook geen IFE in hun 737s en 320s, maar daar moet wel worden opgemerkt dat BA en LH veel vaker widebodies inzet op vluchten langer dan 2,5 uur (en BA heeft een subvloot van 321s die wel IFE hebben in alle klassen). Deze vluchten hebben wel IFE. Ook maatschappijen als TK hebben IFE aan boord (welke niet op elke vlucht aangaat), maar ook daar geldt dat bij hun de gemiddelde vlucht al snel boven de 2,5 uur is.B767-300ER wrote:Klm heeft op shorthaul ook geen ife. Longhaul wel. Hoe zit dat met BA, AF, Liftie etc?
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Iemand enig idee wat er met 2 HV B737-800's gaat gebeuren,staan in H14,de spuithal, een van de kisten was dacht ik,PH-HZB,moeilijk te lezen,
of krijgen ze alleen maar een nieuwe jas?
Zijn helemaal kaal,alleen kielvlak HV kleuren.
of krijgen ze alleen maar een nieuwe jas?
Zijn helemaal kaal,alleen kielvlak HV kleuren.
Rgds,Martin.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Volgens mij is de HZB al een tijd (lees ruim een jaar) uit de vloot.
Wellicht gewoon de standaard 5/6 jaars spuitbeurt?
Of de lease out naar sun country
[ Post made via Mobile Device ]
Wellicht gewoon de standaard 5/6 jaars spuitbeurt?
Of de lease out naar sun country
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Verklaar je nader? Niet echt slim lijkt me..B767-300ER wrote:
Ik denk dat je altijd moet uitgaan van eigen kracht ipv kijken naar de concurrentie.
Dachten ze bij deze club ook:http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Ar ... n_de_winst
Ryanair verwacht door toenemende concurrentie(..) minder winst te maken
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Weet iemand wanneer de -XRW de vloot gaat verlaten?
Groet,
Wouter
Groet,
Wouter
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Snel wat hij rolt net de paintshop uit in zijn nieuwe jasje en regi dus zal eerdaags vertrekken
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Op dit moment weet ik de HZG (13nov) en HZJ (15nov) maar pin me er niet op vast. Ga het nog eens checken voor je.[/quote]vrieswj wrote:Weet je tevens al welke vliegtuigen naar Amerika gaan?
Roel,
Nog steeds de boven staande kisten richting Suncountry?
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Yup, alleen nu de volgende data:Nog steeds de boven staande kisten richting Suncountry?
HZG 15-11 als HV 051 AMS-KEF-MSP
HZJ 20-11 als HV 051 AMS-KEF-MSP
Frank
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: Transavia praat/discussie/speculeer corner
Gents,
Vandaag (13-11) PH-HZW gezien in haar normale Trans kleuren dus er is alvast 1 Sunweb kist "gesneuveld".
Vandaag (13-11) PH-HZW gezien in haar normale Trans kleuren dus er is alvast 1 Sunweb kist "gesneuveld".
Groeten,
Ron
Ron