KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
JohnJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 145
Joined: 05 Sep 2004, 14:49
Subscriber Scramble: JohnJ

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by JohnJ »

nemaco wrote:WBC modificatie:

Gereed:
PH-BFB
PH-BFM
PH-BFN
PH-BFA
PH-BFL
PH-BFY
PH-BFR

In uitvoering:
PH-BFG (Kuala Lumpur sinds 3-11-13, gereed 27-12-13)
PH-BFO (Hangar 14, sinds 24-10-13, gereed 21-12-13, in combinatie met C-check)
PH-BFC (Hangar 14 sinds 10-11-13, gereed 7-12-13, in combinatie met C-check)
Is de planning nog steeds dat de BFG op 27/12 terug is op Schiphol? Zo ja en voor zover dit uberhaupt al bekend is, wat gaan de eerste paar vluchten voor deze kist worden?

Bedankt.

Gr. John

[ Post made via Mobile Device ]
Perkamentus
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 38
Joined: 21 Jan 2013, 14:30

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Perkamentus »

Vanmorgen rond 11:00 uur (Nederlandse tijd) zag ik op flightradar24 dat de PH-BFG een testvlucht maakte van ongeveer een uur van/naar Subang. De D-check (met WBC modificatie?) lijkt dus bijna klaar.
De PH-BFO is op 27/12/13 voor het eerst weer ingezet op de lijndienst (KL661) na C-check en WBC modificatie.
User avatar
Richard787
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 41
Joined: 13 Oct 2006, 08:04
Type of spotter: Civil
Location: Schiphol

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Richard787 »

Perkamentus wrote:Vanmorgen rond 11:00 uur (Nederlandse tijd) zag ik op flightradar24 dat de PH-BFG een testvlucht maakte van ongeveer een uur van/naar Subang. De D-check (met WBC modificatie?) lijkt dus bijna klaar.
De PH-BFO is op 27/12/13 voor het eerst weer ingezet op de lijndienst (KL661) na C-check en WBC modificatie.
PH-BFG komt op 31 december binnen om 19:50lt vanuit Kuala Lumpur.

PH-BFH vertrekt 2 januari voor haar D-check naar Kuala Lumpur.
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 699
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Gereed:
PH-BFB
PH-BFM
PH-BFN
PH-BFA
PH-BFL
PH-BFY
PH-BFR
PH-BFC
PH-BFO
PH-BFG


In uitvoering:
PH-BFE (Hangar 14, sinds 25-12-13, gereed 8-1-14)
PH-BFH (Kuala Lumpur sinds 2-1-14, gereed 29-2-14)
Perkamentus
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 38
Joined: 21 Jan 2013, 14:30

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Perkamentus »

Nemaco schreef: In uitvoering: PH-BFE (Hangar 14, sinds 25-12-13, gereed 8-1-14).

PH-BFE vertrok vandaag op vlucht KL897 naar Beijing, 2 dagen eerder dan gepland. Met 12 dagen is dat de snelste WBC modificatie tot nu toe, inclusief de feestdagen. Of is er geen WBC modificatie uitgevoerd?
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 699
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Perkamentus wrote:Nemaco schreef: In uitvoering: PH-BFE (Hangar 14, sinds 25-12-13, gereed 8-1-14).

PH-BFE vertrok vandaag op vlucht KL897 naar Beijing, 2 dagen eerder dan gepland. Met 12 dagen is dat de snelste WBC modificatie tot nu toe, inclusief de feestdagen. Of is er geen WBC modificatie uitgevoerd?
Er is wel een WBC modificatie uitgevoerd. Het was idd de snelste tot nu toe. De volgende, PH-BFD, staat nu ook weer gepland op 12 dagen
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 699
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

PH-BFB
PH-BFM
PH-BFN
PH-BFA
PH-BFL
PH-BFY
PH-BFR
PH-BFC
PH-BFO
PH-BFG
PH-BFE

In uitvoering:
PH-BFD (Hangar 14, sinds 6-1-14, gereed 17-1-14)
PH-BFH (Kuala Lumpur, sinds 2-1-14, gereed 2-3-14)
Last edited by nemaco on 17 Jan 2014, 22:17, edited 1 time in total.
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5536
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by cHabu »

Blue Wing Airlines (Paramaribo) and Insel Air (Curacao) have both independently entered into sales agreement with KLM for ex-KLM cityhopper Fokker 70s earlier this month.
Blue Wing plans to take delivery of PH-KZV (msn 11556) and PH-WXA (11570) in March and April. Insel Air will take delivery of four aircraft (msn 11528, 11537, 11578 and 11583)
between March and June. KLM plans to sell an additional Fokker 70 later this spring.
Zou leuk zijn als er een paar op Nederlandse bodem klaar gemaakt worden voor de overdracht.

Leuk voor de foto's (Tenzij ze allemaal wit de oversteek maken...)

Credit: http://www.ch-aviation.ch
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3376
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

cHabu wrote:Zou leuk zijn als er een paar op Nederlandse bodem klaar gemaakt worden voor de overdracht.
Leuk voor de foto's (Tenzij ze allemaal wit de oversteek maken...)
En tenzij ze in Norwich klaargemaakt worden en daarvandaan de oversteek maken...
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
Rockville
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1648
Joined: 24 Nov 2007, 00:38

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Rockville »

KLM 747 blaast 17 auto’s kapot

woensdag 15 januari 2014 07:37 | Geschreven door Persbureau Curaçao

WILLEMSTAD - Zeventien auto’s raakte gistermiddag op Sint Maarten beschadigd door een Boeing van KLM. De 747 was net geland en maakte een draai aan het einde van de landingsbaan om naar de slurf te taxiën.

Maar in plaats van een rechterbocht, stuurde de kapitein zijn kist naar links. Daardoor ontstond er ‘een blast’ over het parkeerterrein dat daar ligt. Een deel van de auto’s verloor al haar ramen en het rondvliegend glas beschadigde de rest. Niemand raakte gewond. De KLM is in overleg met de luchthavenautoriteiten over het regelen van schadevergoeding voor de gedupeerde chauffeurs.
User avatar
Charlie1
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 109
Joined: 10 May 2009, 19:24
Type of spotter: F4

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Charlie1 »

't zal wel aan mij liggen, maar ze sturen hun kist toch altijd naar links als ze moeten backtracken? En daar bij zit er aan de kop van 28 geen parkeerplaats.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Nu weet ik niet zoveel meer van SXM, maar het landen gebeurd volgens mij op de 10 en niet op de 28. En als ze aan het eind moeten "keren" kan dat links of rechtsom. Ze moeten zowiezo op de baan terug. Echter of je links of rechtsom keert maakt uiteraard wel uit voor de jetblast. Of er op de kop van baan 10 parkeerplaatsen zijn weet ik niet.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Rockville
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1648
Joined: 24 Nov 2007, 00:38

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Rockville »

Bij dit artikel ook een aantal foto's: http://www.sxmislandtime.com/front-page ... icles.html
Da_Scotty
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 30
Joined: 02 Jul 2013, 23:35
Type of spotter: S4
Location: Delft, The Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Da_Scotty »

Met het hoge tempo waarin de WBC-mods op de 744's gaat vroeg ik me af, is er al iets bekend over het hoe en wanneer van de 777-200ER's?
F70 F100 RJ85 319 320 388 733 734 735 73G 73H 752 753 764 772 744
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Normaliter maakt het inderdaad niet uit of je nou linksom of rechtsom een 180 maakt, maar in het geval van SXM staat het toch wel erg duidelijk beschreven:

http://www.lombardavirtual.com/files/tncm.pdf

Lees de tekst van Jeppesen kaartje 13-1 maar na. Van wat ik begrijp hebben ze gedraaid op het turning pad dat op 2/3 van de baan ligt. Mocht dat zo zijn, dan heeft de crew nog een fout gemaakt, want daar mogen enkel toestellen kleiner dan een 767 omkeren.

Ben wel benieuwd naar het ware verhaal.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”