KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De NOTAM maakt het wel wat onduidelijk:
- ALL JET ACFT LNDG RY 10 SHALL MAKE RGT TURN AT FIRST TURNING BAY OR MAKE A LEFT 180 TURN AT THE END OF THE RY.
- ALL B767 JET ACFT AND HEAVIER LNDG RY 10 SHALL ROLL OUT TO EOR, USE THE TURNING BAY AND MAKE TURNS TO THE RGT.
--> de ene lijn zegt LEFT TURN AT THE END OF THE RY (zoals het lijkt te horen) en de andere zegt ROLL OUT TO EOR, USE THE TURNING BAY AND MAKE TURNS TO THE RGT.
Het laatste item duidt wrsch. op de afslagen nadat ze de 180 al gemaakt hebben, maar kan makkelijk verkeerd geïnterpreteerd worden als dat ze een rechterbocht moeten maken ook in de turning bay...
- ALL JET ACFT LNDG RY 10 SHALL MAKE RGT TURN AT FIRST TURNING BAY OR MAKE A LEFT 180 TURN AT THE END OF THE RY.
- ALL B767 JET ACFT AND HEAVIER LNDG RY 10 SHALL ROLL OUT TO EOR, USE THE TURNING BAY AND MAKE TURNS TO THE RGT.
--> de ene lijn zegt LEFT TURN AT THE END OF THE RY (zoals het lijkt te horen) en de andere zegt ROLL OUT TO EOR, USE THE TURNING BAY AND MAKE TURNS TO THE RGT.
Het laatste item duidt wrsch. op de afslagen nadat ze de 180 al gemaakt hebben, maar kan makkelijk verkeerd geïnterpreteerd worden als dat ze een rechterbocht moeten maken ook in de turning bay...
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Maar enkel de tweede is van toepassing op een 747, bij de eerste mochten ze niet eens keren. Als dat tenminste de plek des onheils was. Even inzoomen op Google maps maakt het een en ander wat duidelijker trouwens.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Precies, vandaar: de eerste zegt duidelijk 'left 180 turn', de tweede zegt dat niet duidelijk genoeg. Ik begrijp daarom de actie in de stuurhut van de KL 747-4 wel...
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zo onduidelijk vind ik 't trouwens niet, gewoon even goed lezen en iedere 74-driver zou dan slim genoeg moeten zijn om te concluderen dat alleen de tweede zin op hem/haar van toepassing is. Als ze die info tenminste tot hun beschikking hadden, want dat weten we momenteel ook niet. We waren er tenslotte niet bij.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BFD is vanavond om 23:00 gereed gemeld. Einde middag op 6 januari is men gestart met WBC modificatie op BFD. Dit houdt in dat er 11,5 dag aan gewerkt is en een nieuw record bereikt is.
Eind april zodra alle 22 x 744's gereed zijn start men aansluitend met de 772's.
Eind april zodra alle 22 x 744's gereed zijn start men aansluitend met de 772's.
Da_Scotty wrote:Met het hoge tempo waarin de WBC-mods op de 744's gaat vroeg ik me af, is er al iets bekend over het hoe en wanneer van de 777-200ER's?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Uhm'76-er wrote:Zo onduidelijk vind ik 't trouwens niet, gewoon even goed lezen en iedere 74-driver zou dan slim genoeg moeten zijn om te concluderen dat alleen de tweede zin op hem/haar van toepassing is. Als ze die info tenminste tot hun beschikking hadden, want dat weten we momenteel ook niet. We waren er tenslotte niet bij.
Dat zegt de poster biven jou ook, dat regel 2 van toepassing is.
alleen is de 2e regel op 2 manieren te lezen bedoeld hij te zeggen.... Dat is de onduidelijkheid.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BFB
PH-BFM
PH-BFN
PH-BFA
PH-BFL
PH-BFY
PH-BFR
PH-BFC
PH-BFO
PH-BFG
PH-BFE
PH-BFD
In uitvoering:
PH-BFU (Hangar 14, sinds 20-1-14, gereed 31-1-14 of mogelijk later ivm vertraging in levering nieuwe WBC stoelen vanaf fabrikant BE/A)
PH-BFH (Kuala Lumpur, sinds 2-1-14, gereed 1-3-14)
PH-BFM
PH-BFN
PH-BFA
PH-BFL
PH-BFY
PH-BFR
PH-BFC
PH-BFO
PH-BFG
PH-BFE
PH-BFD
In uitvoering:
PH-BFU (Hangar 14, sinds 20-1-14, gereed 31-1-14 of mogelijk later ivm vertraging in levering nieuwe WBC stoelen vanaf fabrikant BE/A)
PH-BFH (Kuala Lumpur, sinds 2-1-14, gereed 1-3-14)
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Expected new Embrear KLM on 25-01:
KL9966 17:30 SJK TFS PHEXA E90.
Groeten Martijn
KL9966 17:30 SJK TFS PHEXA E90.
Groeten Martijn
*just doing my thing*
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Nog even terugkomend op het verhaal van Sint Maarten. Als ik zo de foto's zie, dan is er inderdaad omgedraaid op 2/3 van de baan, hier: https://goo.gl/maps/xoBZ1. Op de foto's te zien, staan de auto's bij de strand bar 'Karakter' (Nederlandse bar op SXM). Karakter ligt links van 'Mary's Boon'. Ik kom namelijk geregeld op Sint Maarten, vandaar dat ik de locaties herken. Anyway.. Als ik het voorzichtig mag concluderen is dit inderdaad een fout geweest van de crew. Notams worden immers altijd voor departure doorgelezen, toch?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Help me even want ik kan genoemde punten niet vinden.......
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
It took some time (as KCC has been parked at SPL East since Spring 2013), but MD11 PH-KCC will be leaving for Victorville around the mid of March, where she is going to join sisterships KCF/KCG/KCH/KCI/KCK.
KCC will be reactivated during February.
Kind regards,
Roel
KCC will be reactivated during February.
Kind regards,
Roel
-
- Scramble Newbie
- Posts: 30
- Joined: 02 Jul 2013, 23:35
- Type of spotter: S4
- Location: Delft, The Netherlands
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is er ook al bekend wat de lay out gaat worden? 2-2-2 of bijvoorbeld 2-4-2 (staggerd)nemaco wrote:PH-BFD is vanavond om 23:00 gereed gemeld. Einde middag op 6 januari is men gestart met WBC modificatie op BFD. Dit houdt in dat er 11,5 dag aan gewerkt is en een nieuw record bereikt is.
Eind april zodra alle 22 x 744's gereed zijn start men aansluitend met de 772's.
F70 F100 RJ85 319 320 388 733 734 735 73G 73H 752 753 764 772 744
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KLM bestelt 11e B777-300:
773 jan 16 wordt PH-BVP MSN 44555 config 34C 40Y 334M
[quote="nemaco"]333 nov 14 wordt PH-AKF MSN onbekend
773 mrt 15 wordt PH-BVN MSN 44549
773 apr 15 wordt PH-BVO MSN 35946
773 jan 16 wordt PH-BVP MSN 44555 config 34C 40Y 334M
[quote="nemaco"]333 nov 14 wordt PH-AKF MSN onbekend
773 mrt 15 wordt PH-BVN MSN 44549
773 apr 15 wordt PH-BVO MSN 35946
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BFU is voorlopig de laatste 744 die een WBC modificatie ondergaat en is gereed op vrijdagavond 31 januari. De leverancier van de nieuwe stoelen, B/E Aerospace, is vertraagd in de levering van de nieuwe stoelen tot medio maart. Pas vanaf medio maart zullen de WBC modficaties worden hervat waardoor het hele 744 WBC modificatie programa bijna 2 maanden vertraging oploopt. De laatste 744 zal pas gereed zijn eind juni ipv eind april.
nemaco wrote:PH-BFB
PH-BFM
PH-BFN
PH-BFA
PH-BFL
PH-BFY
PH-BFR
PH-BFC
PH-BFO
PH-BFG
PH-BFE
PH-BFD
In uitvoering:
PH-BFU (Hangar 14, sinds 20-1-14, gereed 31-1-14 of mogelijk later ivm vertraging in levering nieuwe WBC stoelen vanaf fabrikant BE/A)
PH-BFH (Kuala Lumpur, sinds 2-1-14, gereed 1-3-14)
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Beste Allemaal,
De PHKCB vliegt al sinds december niet meer.
Waar huist deze en wordt deze nog operationeel ingezet of is deze definitief WFU?
En de KCD?
Zie volgens de lijsten alleen de KCE en KCA nog vliegen.
Misschien iemand een uodate omtrent de WFU van de 11-en?
De PHKCB vliegt al sinds december niet meer.
Waar huist deze en wordt deze nog operationeel ingezet of is deze definitief WFU?
En de KCD?
Zie volgens de lijsten alleen de KCE en KCA nog vliegen.
Misschien iemand een uodate omtrent de WFU van de 11-en?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.