KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KCA, KCB, KCD en KCE zijn alle 4 nog gewoon operationeel.
Alleen had KCB wat onderhoud nodig: komt begin feb weer op de lijn.
Omdat er niet zoveel gevlogen wordt met de 4 MD11'en staat een kist meestal voor meerdere dagen achtereen reserve.
Groeten,
Roel
Alleen had KCB wat onderhoud nodig: komt begin feb weer op de lijn.
Omdat er niet zoveel gevlogen wordt met de 4 MD11'en staat een kist meestal voor meerdere dagen achtereen reserve.
Groeten,
Roel
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KCB stond vanmiddag voor H11/12, met alledrie de motoren afgedekt.
Groet,
Arno
Groet,
Arno
-
- Scramble Newbie
- Posts: 30
- Joined: 02 Jul 2013, 23:35
- Type of spotter: S4
- Location: Delft, The Netherlands
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dit vertelde KLM mij op twitter!
de business class in de 777-200 wordt een 2-2-2 opstelling. De middelste stoel komt te vervallen.
F70 F100 RJ85 319 320 388 733 734 735 73G 73H 752 753 764 772 744
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ja, wordt de businessclass nóg duurder bij KLMB767-300ER wrote:Goed nieuws dus!
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Voorlopig vindt er geen WBC modificatie plaats in Hangar 14. De leverancier van de nieuwe stoelen, B/E Aerospace, is vertraagd in de levering van de nieuwe stoelen tot medio maart. Pas vanaf medio maart zullen de WBC modficaties worden hervat waardoor het hele 744 WBC modificatie programa bijna 2 maanden vertraging oploopt. De laatste 744 zal pas gereed zijn eind juni ipv eind april.
WBC modificatie voltooid:
PH-BFB
PH-BFM
PH-BFN
PH-BFA
PH-BFL
PH-BFY
PH-BFR
PH-BFC
PH-BFO
PH-BFG
PH-BFE
PH-BFD
PH-BFU
WBC modificatie in uitvoering:
PH-BFH (Kuala Lumpur, sinds 2-1-14, gereed 1-3-14 in combinatie met D-check)
WBC modificatie voltooid:
PH-BFB
PH-BFM
PH-BFN
PH-BFA
PH-BFL
PH-BFY
PH-BFR
PH-BFC
PH-BFO
PH-BFG
PH-BFE
PH-BFD
PH-BFU
WBC modificatie in uitvoering:
PH-BFH (Kuala Lumpur, sinds 2-1-14, gereed 1-3-14 in combinatie met D-check)
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
B767-300ER wrote:Goed nieuws dus!
Dat ligt er maar aan. Veel concurrenten hebben een 1-2-1 of 2-1-2 opstelling. Het zal niemand ontgaan zijn dat AF ook voor 1-2-1 gaat. Vreemd eigenlijk.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
1-2-1 vs 2-2-2 betekent minder stoelen per rij, ofwel hogere omzet per stoel nodig. Het levert dus wel meer comfort op, maar ook significant hogere ticketprijzen. Als je dat als KLM niet kunt verkopen dan kan je het wel doen, maar schiet je jezelf in de voet.
Erwin
Erwin
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Een hogere omzet per stoel nodig hebben etc is een logische verklaring. Echter dat twee airlines in 1 groep verschillende producten aanbieden is wellicht vreemd. Als je heel nauw wil samenwerken en op veel punten synergie wil bereiken dan is het toch opmerkelijk dat je na 10 jaar samen nog steeds een ander product aanbied.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Een ander product aanbieden is nu juist de reden dat KLM nog KLM heet. Eenheidsworst is nooit een doel geweest. Inkoopvoordeel wel. De klantengroep van KLM is klaarblijkelijk anders dan die van Air France. (KLM klanten willen graag op tijd vertrekken en aankomen, en AF klanten willen luxe nadat ze in het dramatisch slecht georganiseerde CDG mishandeld zijn )
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het absolute tegendeel is juist waar. Juist omdat je in dezelfde groep zit met elkaar kan je twee verschillende producten bieden met verschillende kenmerken onder verschillende brands. Door deze verschillen kan je zowel de top van de klanten bedienen (met de hoogste service in first en business bij AF) als de wat meer prijsbewuste klanten (met een iets minder luxueuze business class bij KLM). Als beide hetzelfde zouden bieden zou je 1 van de 2 groepen verliezen. De 1 richt zich dus op het ene segment, de andere op het andere segment. Zo kan je als groep dus juist iedereen aanspreken.mac wrote:Een hogere omzet per stoel nodig hebben etc is een logische verklaring. Echter dat twee airlines in 1 groep verschillende producten aanbieden is wellicht vreemd. Als je heel nauw wil samenwerken en op veel punten synergie wil bereiken dan is het toch opmerkelijk dat je na 10 jaar samen nog steeds een ander product aanbied.
Ik zou zeggen dat dit soort verschillen eerder als een voorbeeld van de samenwerking moet worden gezien dan andersom.
Erwin
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BFI is op 8-2-14 vertrokken naar Xiamen, TAECO.
WBC modificatie voltooid:
PH-BFB
PH-BFM
PH-BFN
PH-BFA
PH-BFL
PH-BFY
PH-BFR
PH-BFC
PH-BFO
PH-BFG
PH-BFE
PH-BFD
PH-BFU
WBC modificatie in uitvoering:
PH-BFH (Kuala Lumpur, sinds 2-1-14, later gereed dan 1-3-14 door schade opgelopen in combinatie met D-check)
PH-BFI (Xiamen, sinds 8-2-14, gereed 5-4-14 in combinatie met D-check)
WBC modificatie voltooid:
PH-BFB
PH-BFM
PH-BFN
PH-BFA
PH-BFL
PH-BFY
PH-BFR
PH-BFC
PH-BFO
PH-BFG
PH-BFE
PH-BFD
PH-BFU
WBC modificatie in uitvoering:
PH-BFH (Kuala Lumpur, sinds 2-1-14, later gereed dan 1-3-14 door schade opgelopen in combinatie met D-check)
PH-BFI (Xiamen, sinds 8-2-14, gereed 5-4-14 in combinatie met D-check)
- mike030
- Scramble Newbie
- Posts: 49
- Joined: 16 Mar 2011, 19:26
- Type of spotter: Gelgenheids Spotter
- Subscriber Scramble: nee
- Location: Houten
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Weet iemand of er ook al wifi gepland staat op vluchten met de 747 richting de antillen?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Voorlopig geen wifi op 747's. De proef op de 777 bevalt erg slecht. Er wordt weer gezocht naar een nieuw systeem, het huidige is alweer zwaar verouderd en kent veel storing. Het duurt dus nog erg lang voordat er wifi op klm vloot zal komen.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]