KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
poereng
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 401
Joined: 14 Mar 2003, 16:59
Subscriber Scramble: poereng

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by poereng »

KCA, KCB, KCD en KCE zijn alle 4 nog gewoon operationeel.
Alleen had KCB wat onderhoud nodig: komt begin feb weer op de lijn.
Omdat er niet zoveel gevlogen wordt met de 4 MD11'en staat een kist meestal voor meerdere dagen achtereen reserve.
Groeten,
Roel
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Dank je wel Roel!
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
air-bus
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1198
Joined: 12 Mar 2008, 20:57
Location: EHAMstelveen

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by air-bus »

KCB stond vanmiddag voor H11/12, met alledrie de motoren afgedekt.

Groet,
Arno
Image
Da_Scotty
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 30
Joined: 02 Jul 2013, 23:35
Type of spotter: S4
Location: Delft, The Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Da_Scotty »

Dit vertelde KLM mij op twitter!
de business class in de 777-200 wordt een 2-2-2 opstelling. De middelste stoel komt te vervallen.
F70 F100 RJ85 319 320 388 733 734 735 73G 73H 752 753 764 772 744
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Goed nieuws dus!
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3376
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

B767-300ER wrote:Goed nieuws dus!
Ja, wordt de businessclass nóg duurder bij KLM ;-)
== All is well, as long as we keep spinning ==
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 699
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Voorlopig vindt er geen WBC modificatie plaats in Hangar 14. De leverancier van de nieuwe stoelen, B/E Aerospace, is vertraagd in de levering van de nieuwe stoelen tot medio maart. Pas vanaf medio maart zullen de WBC modficaties worden hervat waardoor het hele 744 WBC modificatie programa bijna 2 maanden vertraging oploopt. De laatste 744 zal pas gereed zijn eind juni ipv eind april.

WBC modificatie voltooid:
PH-BFB
PH-BFM
PH-BFN
PH-BFA
PH-BFL
PH-BFY
PH-BFR
PH-BFC
PH-BFO
PH-BFG
PH-BFE
PH-BFD
PH-BFU

WBC modificatie in uitvoering:
PH-BFH (Kuala Lumpur, sinds 2-1-14, gereed 1-3-14 in combinatie met D-check)
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

B767-300ER wrote:Goed nieuws dus!

Dat ligt er maar aan. Veel concurrenten hebben een 1-2-1 of 2-1-2 opstelling. Het zal niemand ontgaan zijn dat AF ook voor 1-2-1 gaat. Vreemd eigenlijk.
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

1-2-1 vs 2-2-2 betekent minder stoelen per rij, ofwel hogere omzet per stoel nodig. Het levert dus wel meer comfort op, maar ook significant hogere ticketprijzen. Als je dat als KLM niet kunt verkopen dan kan je het wel doen, maar schiet je jezelf in de voet.

Erwin
Image
mac
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 537
Joined: 15 Apr 2010, 11:34
Type of spotter: military

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mac »

Een hogere omzet per stoel nodig hebben etc is een logische verklaring. Echter dat twee airlines in 1 groep verschillende producten aanbieden is wellicht vreemd. Als je heel nauw wil samenwerken en op veel punten synergie wil bereiken dan is het toch opmerkelijk dat je na 10 jaar samen nog steeds een ander product aanbied.
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3376
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

Een ander product aanbieden is nu juist de reden dat KLM nog KLM heet. Eenheidsworst is nooit een doel geweest. Inkoopvoordeel wel. De klantengroep van KLM is klaarblijkelijk anders dan die van Air France. (KLM klanten willen graag op tijd vertrekken en aankomen, en AF klanten willen luxe nadat ze in het dramatisch slecht georganiseerde CDG mishandeld zijn ;-) )
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

mac wrote:Een hogere omzet per stoel nodig hebben etc is een logische verklaring. Echter dat twee airlines in 1 groep verschillende producten aanbieden is wellicht vreemd. Als je heel nauw wil samenwerken en op veel punten synergie wil bereiken dan is het toch opmerkelijk dat je na 10 jaar samen nog steeds een ander product aanbied.
Het absolute tegendeel is juist waar. Juist omdat je in dezelfde groep zit met elkaar kan je twee verschillende producten bieden met verschillende kenmerken onder verschillende brands. Door deze verschillen kan je zowel de top van de klanten bedienen (met de hoogste service in first en business bij AF) als de wat meer prijsbewuste klanten (met een iets minder luxueuze business class bij KLM). Als beide hetzelfde zouden bieden zou je 1 van de 2 groepen verliezen. De 1 richt zich dus op het ene segment, de andere op het andere segment. Zo kan je als groep dus juist iedereen aanspreken.
Ik zou zeggen dat dit soort verschillen eerder als een voorbeeld van de samenwerking moet worden gezien dan andersom.

Erwin
Image
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 699
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

PH-BFI is op 8-2-14 vertrokken naar Xiamen, TAECO.

WBC modificatie voltooid:
PH-BFB
PH-BFM
PH-BFN
PH-BFA
PH-BFL
PH-BFY
PH-BFR
PH-BFC
PH-BFO
PH-BFG
PH-BFE
PH-BFD
PH-BFU

WBC modificatie in uitvoering:
PH-BFH (Kuala Lumpur, sinds 2-1-14, later gereed dan 1-3-14 door schade opgelopen in combinatie met D-check)
PH-BFI (Xiamen, sinds 8-2-14, gereed 5-4-14 in combinatie met D-check)
User avatar
mike030
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 49
Joined: 16 Mar 2011, 19:26
Type of spotter: Gelgenheids Spotter
Subscriber Scramble: nee
Location: Houten

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by mike030 »

Weet iemand of er ook al wifi gepland staat op vluchten met de 747 richting de antillen?
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 699
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

Voorlopig geen wifi op 747's. De proef op de 777 bevalt erg slecht. Er wordt weer gezocht naar een nieuw systeem, het huidige is alweer zwaar verouderd en kent veel storing. Het duurt dus nog erg lang voordat er wifi op klm vloot zal komen.

[ Post made via Mobile Device ]
Post Reply

Return to “'t Praethuys”