Dat zal je verbazen (schijnbaar), maar dat is wel degelijk mogelijk. Ik ben zelfs een keer in Zwitserland afgevoerd (eeuwen geleden, toen luchtvaart nog uitgevonden moest worden), terwijl het zo legaal als wat was daar. Was inderdaad een geval van een overijverige man die zelf de regels niet kende. Nadat de beste man te horen kreeg hoe zaken geregeld zijn in zijn eigen land en dat we niets fout hadden gedaan van een intel man, probeerde hij het nog over een andere boeg te gooien. Hij beweerde dat we ons op militair terrein hadden begeven "want dat stond op een bord". Dat bord kon hij niet aanwijzen en er stond ook geen hek om het bewuste grasveldje. Te bizar voor woorden, maar het gezichtsverlies van deze kerel speelde uiteindelijk imo de belangrijkste rol. Hij stond ook gigantisch voor L*L voor zijn manschappen, wil hij vier tieners even de les lezen, wordt hij zelf even onder handen genomen (lijkt wel zo een Jambers uitspraak...).SPL wrote: Je maakt mij niet wijs dat die jongens 'zomaar' zijn opgepakt?
Groeten Martijn
Dus zomaar oppakken: ja het kan, ook al doe je geen vlieg kwaad en houd je je keurig aan de lokale regels. En ik kan mij voorstellen dat het van kwaad tot erger kan worden als je eenmaal in een bureaucratische molen terecht komt. En dit is zeker niet het enige voorbeeld dat ik ken.