TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
TFC wordt op dit moment voorzien
Inderdaad die split dingen
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Inderdaad die split dingen
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Thomson heeft ook al 1 737 vliegen met die nieuwe dingen. Iemand enig idee wat die nieuwe voor extra besparing gaan opleveren?
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Meen gehoord te hebben 2% bovenop de 5%
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Je hebt gelijk, de G-FDZF heeft ze inderdaad al. Bijna eerste danmac wrote:Thomson heeft ook al 1 737 vliegen met die nieuwe dingen.
Erwin
- geert
- Scramble Addict
- Posts: 1277
- Joined: 05 Oct 2002, 17:27
- Location: IJsselmuiden, booming city near Kampen.
- Contact:
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
TUI fly heeft de D-ATUC of D al met deze winglets vliegen.
Geert.
Geert.
PH-BZF/G, PH-LMR, PH-BXR, PH-KCD, G-EUPR, G-EUUR.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
TUI in ieder geval de eerste in Europa.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Vlootnieuws:
De PH-OYE gaat begin november de vloot verlaten. Deze gaat (naar verluid) naar TUIFly Nordic.
De PH-AHQ gaat begin januari 2015 de vloot verlaten, Deze gaat naar de schredder, en de 787-8 PH-TFL komt hem vervangen.
De 787-8 PH-TFK gaat dedicated 5x per week naar de Antillen net zoals deze zomer. De PH-AHQ neemt de andere 2 dagen voor haar rekening, en gaat de overige dagen de vluchten naar Mexico en Cuba uitvoeren. In januari neemt de 787-8 PH-TFL deze routes over van de AHQ.
De OO-JAP 767-300ERW van JetAirFly wordt gedurende de gehele winter op Amsterdam gestationeerd. Deze machine gaat de Florida operatie voor haar rekening nemen. Op maandag AMS-BRU-MIA-AMS en op vrijdags/zaterdags AMS-SFB-MIA-BRU-MIA-SFB-AMS. Ook de donderdagvlucht naar Punta Cana en Jamaica gaat door deze machine gevlogen worden (AMS-PUJ-MBJ-AMS). Al deze vluchten worden uitgevoerd onder Arke vluchtnummers. Of de belettering aan de buitenzijde wordt aangepast is mij nog niet bekend. Wel heeft deze machine GEEN Premium of Star Classe, en wordt er met Belgische crew gevlogen.
De Boeing 767-300ERW's PH-OYI en PH-OYJ nemen de OR 341 van zondag (AMS-POP-PUJ-AMS) voor haar rekening en vliegen verder in opdracht van andere touroperators vanaf Warschauw (WAW, ingaande 1 november) en Milaan Malpensa. (MXP, ingaande 16 december). (Net als vorige winter vanaf Oslo, Helsinki en Hamburg) Er zal gevlogen worden naar CUN, PUJ, LRM, DXB, MBA en ZNZ. Ook voeren deze machines 1x per week een gecombineerde vlucht uit van TUI Benelux naar MBA-ZNZ. Routing AMS-BRU-MBA-ZNZ-BRU-AMS. Alle machines zijn dus weer goed onder de pannen deze winter. 16 december moet ondertussen de 2e 787 er ook al zijn. Back-up voldoende dus.
Na Maart 2015 gaat de OO-JAP terug naar de lessor en houdt JetAirFly slechts 1x 787 over. Arke vliegt dan met 3x 787 (De PH-TFM is er dan ook) en de 2x 767-300ERW. De 767-300ERW's van Arke zullen ook enkele vluchten per week vanaf Brussel uitvoeren. Voor de rest gaan deze Europa doen.
De PH-OYE gaat begin november de vloot verlaten. Deze gaat (naar verluid) naar TUIFly Nordic.
De PH-AHQ gaat begin januari 2015 de vloot verlaten, Deze gaat naar de schredder, en de 787-8 PH-TFL komt hem vervangen.
De 787-8 PH-TFK gaat dedicated 5x per week naar de Antillen net zoals deze zomer. De PH-AHQ neemt de andere 2 dagen voor haar rekening, en gaat de overige dagen de vluchten naar Mexico en Cuba uitvoeren. In januari neemt de 787-8 PH-TFL deze routes over van de AHQ.
De OO-JAP 767-300ERW van JetAirFly wordt gedurende de gehele winter op Amsterdam gestationeerd. Deze machine gaat de Florida operatie voor haar rekening nemen. Op maandag AMS-BRU-MIA-AMS en op vrijdags/zaterdags AMS-SFB-MIA-BRU-MIA-SFB-AMS. Ook de donderdagvlucht naar Punta Cana en Jamaica gaat door deze machine gevlogen worden (AMS-PUJ-MBJ-AMS). Al deze vluchten worden uitgevoerd onder Arke vluchtnummers. Of de belettering aan de buitenzijde wordt aangepast is mij nog niet bekend. Wel heeft deze machine GEEN Premium of Star Classe, en wordt er met Belgische crew gevlogen.
De Boeing 767-300ERW's PH-OYI en PH-OYJ nemen de OR 341 van zondag (AMS-POP-PUJ-AMS) voor haar rekening en vliegen verder in opdracht van andere touroperators vanaf Warschauw (WAW, ingaande 1 november) en Milaan Malpensa. (MXP, ingaande 16 december). (Net als vorige winter vanaf Oslo, Helsinki en Hamburg) Er zal gevlogen worden naar CUN, PUJ, LRM, DXB, MBA en ZNZ. Ook voeren deze machines 1x per week een gecombineerde vlucht uit van TUI Benelux naar MBA-ZNZ. Routing AMS-BRU-MBA-ZNZ-BRU-AMS. Alle machines zijn dus weer goed onder de pannen deze winter. 16 december moet ondertussen de 2e 787 er ook al zijn. Back-up voldoende dus.
Na Maart 2015 gaat de OO-JAP terug naar de lessor en houdt JetAirFly slechts 1x 787 over. Arke vliegt dan met 3x 787 (De PH-TFM is er dan ook) en de 2x 767-300ERW. De 767-300ERW's van Arke zullen ook enkele vluchten per week vanaf Brussel uitvoeren. Voor de rest gaan deze Europa doen.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Senior
- Posts: 391
- Joined: 28 Jul 2006, 17:50
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Raptor16
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Zag vanmorgen vroeg de TFB met die nieuwe winglets op de D2 staan, viel me trouwens op dat op in ieder geval de rechterkant de TUI-smile niet helemaal recht geplaatst is, klein foutje neem ik aan?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
De smile stata toch nooit recht?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Senior
- Posts: 391
- Joined: 28 Jul 2006, 17:50
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Raptor16
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
In verhouding met de staart, welke ik dus als "recht" bedoel, stond de smile op de winglet een flink stuk gedraaid.
Fototje kunnen vinden: http://www.airplane-pictures.net/photo/ ... g-737-800/ zo te zien heeft de linkerkant er ook last van.
Fototje kunnen vinden: http://www.airplane-pictures.net/photo/ ... g-737-800/ zo te zien heeft de linkerkant er ook last van.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Ik snap wat je bedoeld. Ik heb geen idee.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Hi Niels,B767-300ER wrote:Vlootnieuws:
De PH-OYE gaat begin november de vloot verlaten. Deze gaat (naar verluid) naar TUIFly Nordic.
De PH-AHQ gaat begin januari 2015 de vloot verlaten, Deze gaat naar de schredder, en de 787-8 PH-TFL komt hem vervangen.
De 787-8 PH-TFK gaat dedicated 5x per week naar de Antillen net zoals deze zomer. De PH-AHQ neemt de andere 2 dagen voor haar rekening, en gaat de overige dagen de vluchten naar Mexico en Cuba uitvoeren. In januari neemt de 787-8 PH-TFL deze routes over van de AHQ.
Niets zo veranderlijk als de luchtvaart, maar toch even een vraagje over bovenstaande. Vanaf januari is het nu de planning dat de TFL de overige 2 vluchtdagen naar de Antillen gaat overnemen van de AHQ. Weet jij of dit meteen vanaf begin januari is? Als de TFL er half december is zou dit in theorie moeten kunnen. Ik vlieg namelijk zelf op dinsdag 6 januari terug vanaf CUR, momenteel staat daar nog een 763 ingepland volgens de websites van Arke en Arkefly. 788 zou leuk zijn
Thanks.
John
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
John,JohnJ wrote:Hi Niels,B767-300ER wrote:Vlootnieuws:
De PH-OYE gaat begin november de vloot verlaten. Deze gaat (naar verluid) naar TUIFly Nordic.
De PH-AHQ gaat begin januari 2015 de vloot verlaten, Deze gaat naar de schredder, en de 787-8 PH-TFL komt hem vervangen.
De 787-8 PH-TFK gaat dedicated 5x per week naar de Antillen net zoals deze zomer. De PH-AHQ neemt de andere 2 dagen voor haar rekening, en gaat de overige dagen de vluchten naar Mexico en Cuba uitvoeren. In januari neemt de 787-8 PH-TFL deze routes over van de AHQ.
Niets zo veranderlijk als de luchtvaart, maar toch even een vraagje over bovenstaande. Vanaf januari is het nu de planning dat de TFL de overige 2 vluchtdagen naar de Antillen gaat overnemen van de AHQ. Weet jij of dit meteen vanaf begin januari is? Als de TFL er half december is zou dit in theorie moeten kunnen. Ik vlieg namelijk zelf op dinsdag 6 januari terug vanaf CUR, momenteel staat daar nog een 763 ingepland volgens de websites van Arke en Arkefly. 788 zou leuk zijn
Thanks.
John
6 januari is na de wisseldag. Maar daar is nog niets over gecommuniceerd naar buiten toe....
Uit mijn hoofd alle vluchten na 4 januari.
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Ik kwam vwb Warschau navolgend bericht tegen: http://www.ch-aviation.com/portal/news/ ... an-flightsB767-300ER wrote:Vlootnieuws:
De Boeing 767-300ERW's PH-OYI en PH-OYJ nemen de OR 341 van zondag (AMS-POP-PUJ-AMS) voor haar rekening en vliegen verder in opdracht van andere touroperators vanaf Warschauw (WAW, ingaande 1 november) en Milaan Malpensa. (MXP, ingaande 16 december). (Net als vorige winter vanaf Oslo, Helsinki en Hamburg) Er zal gevlogen worden naar CUN, PUJ, LRM, DXB, MBA en ZNZ. Ook voeren deze machines 1x per week een gecombineerde vlucht uit van TUI Benelux naar MBA-ZNZ. Routing AMS-BRU-MBA-ZNZ-BRU-AMS. Alle machines zijn dus weer goed onder de pannen deze winter. 16 december moet ondertussen de 2e 787 er ook al zijn. Back-up voldoende dus.