Martinair praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ehusmann wrote:Dat is ook een optie, maar aangezien er ook voor een deel heel interessante opvattingen en info in staat, wil ik het wel graag volgen. Zomaar altijd zeggen 'je hoeft het niet te lezen' is natuurlijk een dooddoener van jewelste. Een beetje fatsoen en respect voor anderen is toch niet teveel gevraagd?

Erwin
Erwin,

Was niet beoeld als doodoener of gebrek aan fatsoen of geen respect. Integendeel. Jammer dat je dit zo opvat.

Zoals je had kunnen lezen was de opmerking van mij namelijk vragend gesteld, en niet in de trend van "dan lees je het toch lekker niet"

Jammer.

Niels

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

Sorry Niels, ik begrijp dat mijn post verkeerd is op te vatten. Het fatsoen en respect was niet op je vraag gericht, maar op de posts die in mijn ogen alleen negatief richting KL zijn. Had ik wat beter moeten verwoorden.

Erwin
Image
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5535
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by cHabu »

wingview wrote:Wifi project jammerlijk mislukt in eerste instantie door verouderd spul. Weet niet wat het inmiddels gekost heeft en of, en anders wanneer, ze ermee doorgaan. WiFi is gewoon een must als je je richt op de business class reiziger zoals de KLM (qua pax vervoer).
De "nieuwe" business class is ook een verouderd type. Het is een verbetering in vergelijking met de oude, maar haalt het bij lange na niet bij de concurrentie en die hebben vaak ook nog eens een first class! Ik wacht op Doutze als die nog KLM vliegt...
Dat lijkt op het niet (voldoende) willen investeren.

Hier in Holland hebben we er ook een handje van om zelf het wiel opnieuw willen uitvinden.Weet niet of dat ook mee speelt.

Ik heb wel erg het idee dat er steeds verkeerde beslissingen worden genomen, het lijkt een trend te zijn de laatste jaren, niet alleen binnen de AFR-KLM groep.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Opiniestuk uit Nieuwsblad Transport:

http://www.nieuwsbladtransport.nl/Nieuw ... fault.aspx
LJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 150
Joined: 29 Oct 2003, 19:22
Location: Heiloo, The Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by LJ »

cHabu wrote: Dat lijkt op het niet (voldoende) willen investeren.
Of kunnen investeren. Men schijnt hier te vergeten dat AF/KL Group nu eenmaal niet veel kapitaal heeft en dat kapitaal op de markt niet goedkoop is. Hetzelfde geldt voor de discussie rond MP. AF/KL zit al jaren in een spagaat en zal er waarschijnlijk voorlopig ook niet uitkomen.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Zolang ze met die Staakgraage Fransen samenwerken zeker niet.
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Al lijkt dat bij Transform 2015 wel mee te vallen. Er zijn het afgelopen jaar veel banen bij AF verdwenen, bij mijn weten zonder stakingen.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Wacht maar tot ze goed gaan snijden in het vliegerkorps en dat er mensen verplicht uitmoeten. Volgens mij is alles nu op basis van niet verlengde contracten en pensioeneringen.
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Nope. Ook via vrijwillige vertrekregelingen (= zak geld). Hebben ze geleerd van een klein Nederlands dochterbedrijfje. :roll:

De volgende klappen gaan m.i. in Nederland vallen. Waarom? AF draait momenteel relatief beter dan KL:

Image
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Having already decided in October 2013 to reduce its full-freighter fleet to 2 aircraft in Paris and 8 aircraft in Amsterdam by 2015, the group is now looking to further reduce its Amsterdam-based full-freighter exposure either through a partnership with a third party or through internal restructuring. In consequence, the group has recorded an impairment of 106 million euros in its Second Quarter 2014 accounts.

http://nieuws.klm.com/airfrance-klm-fin ... f-results/


Meer details in september.
User avatar
OA152
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 92
Joined: 10 May 2005, 10:57
Location: Amsterdam-West

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by OA152 »

Vandaag was een bijeenkomst van KLM met de werknemersorganisaties over de halfjaarcijfers...zie de website van vnc voor een verslag.
Opmerkelijke uitspraak (als die inderdaad gedaan is...) van Camiel Eurlings over Martinair: De heer Eurlings wil als het kan Martinair Cargo behouden maar dan zonder de full freighters. - See more at: http://vnconline.nl/agenda/flash/735#st ... L015I.dpuf

Is dit een voorschot op de dingen die komen gaan of bevestigt hij hier wat een aantal mensen al langer vermoedt?
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by 76-er »

Het zou zomaar kunnen, al wekt de VNC als (tot nu toe) enige bron wel argwaan. De stupiditeit die deze bond soms aan de dag weet te leggen kent geen grenzen.
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5535
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by cHabu »

Wat voor toegevoegde waarde heeft Martinair, zonder full freighters ?

Dan heb je toch alleen een soort warehouse ?
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by streep »

En... 2 CAOs binnen een bedrijf..... .. .. . . .
User avatar
ErwinS
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2147
Joined: 09 Mar 2005, 12:34
Subscriber Scramble: ErwinS

Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner

Post by ErwinS »

streep wrote:En... 2 CAOs binnen een bedrijf..... .. .. . . .
MP cargo zit al in de KLM CAO. Alleen het RJC heeft nog een eigen CAO.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”