KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En om er meteen op in te haken als dat mag ('t is het Praethuys tenslotte). TAP is dit jaar ook begonnen met BOG. Driehoeksvlucht, via Panama City (PTY) terug. Zouden die anders ook tegen limieten aanlopen als ze direct vanaf BOG naar LIS zouden gaan?
Erwin
Erwin
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Van wat ik begrijp wordt er door Avianca wel vanaf BOG nonstop naar o.a. Londen en Madrid gevlogen met een A332, al is het wel met behoorlijke payload beperkingen. Ik dacht dat AF, IB en LH alledrie met een A343/346 wél zonder serieuze restricties de plas over kunnen. De lengte van de banen is in BOG niet het probeem, die zijn 3800 meter. Cali is 'maar' 3000.
De blauwe performance engineers zullen het rekensommetje ongetwijfeld al gemaakt hebben. Als KL deze route als een driehoekje gaat vliegen, is dat wel nadeling ten opzichte van de concurrentie. Moeten we toch weer concurreren op basis van prijs, maar ach, dat deden we toch al... En de bloemen voor Aalsmeer compenseren veel.
De blauwe performance engineers zullen het rekensommetje ongetwijfeld al gemaakt hebben. Als KL deze route als een driehoekje gaat vliegen, is dat wel nadeling ten opzichte van de concurrentie. Moeten we toch weer concurreren op basis van prijs, maar ach, dat deden we toch al... En de bloemen voor Aalsmeer compenseren veel.
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Probleem rond BOG zou niet alleen de hoogte zijn maar ook bergen in de uitvliegroute, waar je na het uitvallen van een motor op take off toch nog overheen zou moeten kunnen.
Avianca vliegt idd sinds een paar weken wel non stop naar LHR, weet niet hoe zij dat doen, Load restricties of alternative flightplans.
Avianca vliegt idd sinds een paar weken wel non stop naar LHR, weet niet hoe zij dat doen, Load restricties of alternative flightplans.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het BOG dan hetzelfde probleem als SCL? Veel hoog terrein waardoor je met een N-1 je in de vingers kan snijden?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
SCL is niet echt een probleem, dat ligt op maar 1500 voet hoogte. Er is een bovendien een goede EOSID die je door de valleien richting de Pacific loodst.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
13 August 2014:
KLM has signed for 2x more B777-300ER from Air Lease Corporation:
http://www.marketwatch.com/story/air-le ... 2014-08-13
KLM has signed for 2x more B777-300ER from Air Lease Corporation:
http://www.marketwatch.com/story/air-le ... 2014-08-13
-
- Scramble Newbie
- Posts: 38
- Joined: 21 Jan 2013, 14:30
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BFK, which has been in Beijing for a D-check and the installation of new business seats at AMECO since 11 June 2014 is at this moment making a test flight above Beijing. The WBC modification program for the 747s is now completed.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Weten jullie of nog nieuwe registratie's gepland zijn voor nieuwe Boeing 787-900 van de KLM?
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Kijk zelf maar hierrrrBerven wrote:Weten jullie of nog nieuwe registratie's gepland zijn voor nieuwe Boeing 787-900 van de KLM?
Groeten,
Ron
Ron
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is de BFL de volgende of staan er voorlopig geen D-checks meer in de planning?Perkamentus wrote:PH-BFK, which has been in Beijing for a D-check and the installation of new business seats at AMECO since 11 June 2014 is at this moment making a test flight above Beijing. The WBC modification program for the 747s is now completed.
[ Post made via Mobile Device ]
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Waarom dan de 74Combi niet inzetten. Geen restricties ivm 4 motoren. En genoeg Bloemetjes voor Aalsmeer76-er wrote:Van wat ik begrijp wordt er door Avianca wel vanaf BOG nonstop naar o.a. Londen en Madrid gevlogen met een A332, al is het wel met behoorlijke payload beperkingen. Ik dacht dat AF, IB en LH alledrie met een A343/346 wél zonder serieuze restricties de plas over kunnen. De lengte van de banen is in BOG niet het probeem, die zijn 3800 meter. Cali is 'maar' 3000.
De blauwe performance engineers zullen het rekensommetje ongetwijfeld al gemaakt hebben. Als KL deze route als een driehoekje gaat vliegen, is dat wel nadeling ten opzichte van de concurrentie. Moeten we toch weer concurreren op basis van prijs, maar ach, dat deden we toch al... En de bloemen voor Aalsmeer compenseren veel.
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Newbie
- Posts: 38
- Joined: 21 Jan 2013, 14:30
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
The return flight from Beijing of PH-BFK after its D-check is now scheduled (KL9866) in Flightradar 24.
About any more D-checks for 747's, I only know what Nemaco wrote on 5 Nov 2013 in this topic:
PH-BFM (D-check jun 15)
PH-BFP (vermoedelijk geen D-check meer ivm uitfaseren vanaf 2016)
PH-BFY (vermoedelijk geen D-check meer ivm uitfaseren vanaf 2016)
About any more D-checks for 747's, I only know what Nemaco wrote on 5 Nov 2013 in this topic:
PH-BFM (D-check jun 15)
PH-BFP (vermoedelijk geen D-check meer ivm uitfaseren vanaf 2016)
PH-BFY (vermoedelijk geen D-check meer ivm uitfaseren vanaf 2016)
-
- Scramble Newbie
- Posts: 26
- Joined: 04 Mar 2009, 14:38
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Vloog gisteren in de -BXO en de linkerwinglet was geen KLM-er. Weet iemand waar deze vandaan komt, leek mij een United kleurtje te zijn namelijk.
-
- Scramble Senior
- Posts: 391
- Joined: 28 Jul 2006, 17:50
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Raptor16
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Misschien een stomme vraag, maar je weet dat de BXO de skyteam kist is en derhalve een donkerblauw-grijze winglet heeft ipv de standaard KLM winglet? Op 23 Augustus was er namelijk nog niks met hem aan de hand.
-
- Scramble Newbie
- Posts: 26
- Joined: 04 Mar 2009, 14:38
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hmm =censored=, dacht dat de Skyteam kisten ook gewoon normale winglets hadden. My bad