Surinam Airways praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Surinam Airways A340, off topic
Denk dat dat laatste wellicht nog het beste is.
Gingen de 744's van de KLM ook niet eerdaags de vloot uit.?
(PS waarom is een 346 betrouwbaarder dan een 343?)
Gingen de 744's van de KLM ook niet eerdaags de vloot uit.?
(PS waarom is een 346 betrouwbaarder dan een 343?)
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Master
- Posts: 12572
- Joined: 04 Nov 2006, 20:29
- Location: At any airport
Re: Surinam Airways A340, off topic
HelloB767-300ER wrote:Hmz. Oke. Meen me te herinneren dat de hoveelhwid pax op een 76 nagenoeg gelijk is als op een 332 (voordeel iets tgv de 332). Voor vracht werkelijk geen idee...Royaljordanian wrote:Ik hoorde dat ze nu veel cargo moeten achterlaten met die 767's die ze inhurren en dat een A330 een groot deel meer pax en cargo mee zou kunnen nemem.B767-300ER wrote:Kan er zoveel meer Cargo in een 332 dan iso een 76?
[ Post made via Mobile Device ]
Mvg,
[ Post made via Mobile Device ]
Nauw deze NEOS heeft 284 seats en er waren gesprekken om een Franse 332 inhuren en die had 364 seats dus wel groot verschil.
Mvg,
All my posted timings are local !
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Surinam Airways A340, off topic
Een 332 met 364 seats???
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Surinam Airways A340, off topic
Ryanair France met staanplaatsen
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Surinam Airways A340, off topic
Ja ik kan hier niet bij. weet dat Air Berlin in een Full Economy 333 (dus geen 332) 370 plaatsen gooide (oude LTU bakken).
Vraag me echt af welke maatschappij er 364 pax in een 332 duwt. Kan alleen XL France bedenken.
Even terug naar de verhouding 767/332, volgens mij gaan er gemiddeld genomen zon 10% meer passagiers in een 332 dan een 767. En dan bedoel ik bij een zelfde maatschappij. Een 380 kan ook met 812 plaatsen uitgerust worden geloof ik.
Vraag me echt af welke maatschappij er 364 pax in een 332 duwt. Kan alleen XL France bedenken.
Even terug naar de verhouding 767/332, volgens mij gaan er gemiddeld genomen zon 10% meer passagiers in een 332 dan een 767. En dan bedoel ik bij een zelfde maatschappij. Een 380 kan ook met 812 plaatsen uitgerust worden geloof ik.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Rookie
- Posts: 78
- Joined: 21 Nov 2006, 19:53
- Type of spotter: civil
- Location: NieuwVennep
Re: Surinam Airways A340, off topic
Lijkt mij alleen niet dat die kist dan met full pax en cargo helemaal naar PBM kan vliegen...B767-300ER wrote:Ja ik kan hier niet bij. weet dat Air Berlin in een Full Economy 333 (dus geen 332) 370 plaatsen gooide (oude LTU bakken).
Vraag me echt af welke maatschappij er 364 pax in een 332 duwt. Kan alleen XL France bedenken.
Even terug naar de verhouding 767/332, volgens mij gaan er gemiddeld genomen zon 10% meer passagiers in een 332 dan een 767. En dan bedoel ik bij een zelfde maatschappij. Een 380 kan ook met 812 plaatsen uitgerust worden geloof ik.
En A380 max certified is geloof ik zelfs 853, staan nog wel een paar in Toulouse, misschien is dat iets voor SLM haha.
[ Post made via Mobile Device ]
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Surinam Airways A340, off topic
Max range voor een gemiddeld gevulde 332 is 13400 kmpythoniels wrote: Lijkt mij alleen niet dat die kist dan met full pax en cargo helemaal naar PBM kan vliegen...
AMS-PBM is 7500 kilometer. Lijkt mij dus verder geen probleem.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Surinam Airways A340, off topic
Als het een 330-200 of een 767-300ER wordt dan zullen ze ook aan capaciteit moeten inboeten (zowel cargo als pax). Een A330-300 zou daarom een betere vervanger zijn. Helaas zien hiervan niet zoveel op de markt.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Surinam Airways A340, off topic
of een 332/763 elke dag heen en weer laten vliegen levert over de hele week dezelfde pax aantallen en Cargo hoeveelheid op.
Iemand die mij het verschil in Cargo kan vertellen tussen een 763 en een 332?
Iemand die mij het verschil in Cargo kan vertellen tussen een 763 en een 332?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Surinam Airways A340, off topic
Een afstudeeronderzoek heeft uitgewezen dat een 767-300ER de beste optie is. Echt enorm veel vracht hebben ze nooit meegehad in de tijd dat ik ze afhandelde. En uiteraard moet er vracht achterblijven als er voor een A340 ruimte is verkocht en vervolgens een 767 komt opdagen
Ik weet de prijzen van die Euroatlantic inhuuracties en daar word je niet goed van... Tonnen per week gaat dat over!
Ik weet de prijzen van die Euroatlantic inhuuracties en daar word je niet goed van... Tonnen per week gaat dat over!
-
- Scramble Master
- Posts: 12572
- Joined: 04 Nov 2006, 20:29
- Location: At any airport
Re: Surinam Airways A340, off topic
HelloDiarto wrote: Ik weet de prijzen van die Euroatlantic inhuuracties en daar word je niet goed van... Tonnen per week gaat dat over!
En wat denk je van die Titan?
Mvg,
All my posted timings are local !
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Surinam Airways A340, off topic
Interessante afstudeeropdracht. Staat die ook ergens online?Diarto wrote:Een afstudeeronderzoek heeft uitgewezen dat een 767-300ER de beste optie is. Echt enorm veel vracht hebben ze nooit meegehad in de tijd dat ik ze afhandelde. En uiteraard moet er vracht achterblijven als er voor een A340 ruimte is verkocht en vervolgens een 767 komt opdagen
Ik weet de prijzen van die Euroatlantic inhuuracties en daar word je niet goed van... Tonnen per week gaat dat over!
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Surinam Airways A340, off topic
Die is nog een kleins tukje duurder. Titan is niet de goedkoopste weet ik uit betrouwbare bron...Royaljordanian wrote:HelloDiarto wrote: Ik weet de prijzen van die Euroatlantic inhuuracties en daar word je niet goed van... Tonnen per week gaat dat over!
En wat denk je van die Titan?
Mvg,
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Surinam Airways A340, off topic
Is er uberhaupt een iets rendabels te maken van deze airline?
Ongeacht het vliegtuigtype lijkt me dit met 1 stuks in de vloot t.a.v. kwetsbaarheid, schaalgrootte die men niet behaalt, concurrentie en FA-checks waarbij je altijd moet inhuren en daarnaast vaak enorm uitlopen (of vluchten niet verkopen maar jah is dat een nationale airline waardig?) eigenlijk uitgesloten.
Ongeacht het vliegtuigtype lijkt me dit met 1 stuks in de vloot t.a.v. kwetsbaarheid, schaalgrootte die men niet behaalt, concurrentie en FA-checks waarbij je altijd moet inhuren en daarnaast vaak enorm uitlopen (of vluchten niet verkopen maar jah is dat een nationale airline waardig?) eigenlijk uitgesloten.
-
- Scramble Master
- Posts: 12572
- Joined: 04 Nov 2006, 20:29
- Location: At any airport
Re: Surinam Airways A340, off topic
HelloB767-300ER wrote:Die is nog een kleins tukje duurder. Titan is niet de goedkoopste weet ik uit betrouwbare bron...Royaljordanian wrote:HelloDiarto wrote: Ik weet de prijzen van die Euroatlantic inhuuracties en daar word je niet goed van... Tonnen per week gaat dat over!
En wat denk je van die Titan?
Mvg,
Laten we het zo zeggen duurder dan Titan en EuroAtlantic vindt je bijna niet Alhoewel dat ik uit ervaring weet dat je HiFly hier wel kan aan toevoegen..
Mvg,
All my posted timings are local !