Will it be stored in Crestview or cut?MAS017 wrote:It will be flown to Crestview in FL (via Atlanta), so hardly to be "flown to the desert"paul-760 wrote:MD11 PH-KCA is currently outside the hangar at Schiphol Oost, photographable with 400mm from Schiphol Zuidoost (Reykjavikweg). All KLM markings have been removed (completely white tail) so it it seems it will be flown to the desert soon This afternoon there were a lot of heatwaves which made photographing with 400mm difficult. This is the best result, probably my last of PH-KCA.
http://www.flickr.com/photos/p760/15122486997
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- paul-760
- Scramble Senior
- Posts: 374
- Joined: 22 Mar 2014, 17:00
- Type of spotter: Military photography
- Subscriber Scramble: yes
- Location: Leiden
- Contact:
Re: EHAM 21-09-2014
www.flickr.com/photos/p760
Re: EHAM 22-09-2014
Parts of its tail can still be seen on Google Earth lying on the tarmac next to an A320...Robin_Bamps wrote:Trivia: PH-MCL (Martinair retro) also ended its life at KCEW. RIP Amy!
Regards, Robin Bamps.
check http://www.planepix.nl or aviationpix.nl for great images!
- phkza
- Scramble Addict
- Posts: 2260
- Joined: 21 Nov 2005, 22:38
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
A part of the KLM long distance fleet will receive special decorations in October to commemorate the 95th anniversary of KLM. Including one of the remaining MD-11's!
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KCB I quess...phkza wrote:A part of the KLM long distance fleet will receive special decorations in October to commemorate the 95th anniversary of KLM. Including one of the remaining MD-11's!
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Posts: 13
- Joined: 12 Jun 2011, 21:52
- Type of spotter: Civil
- Subscriber Scramble: ja
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Afgelopen maart/april 2014 verschenen de berichten dat KLM zelf weer pakketreizen zou gaan aanbieden vanaf september 2014. Tot op heden heb ik hier niks meer over gelezen/gehoord.
Is hier bij jullie misschien al meer over bekend?
Is hier bij jullie misschien al meer over bekend?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is de ombouw van de eerste 772 al klaar? En weet iemand hoeveel stoelen er straks in staan met de 3-4-3 config in eco?
Het enige wat ik kon vinden was dit Luchtvaartnieuws artikel, maar daar wordt met geen woord gerept over de downgrade van het eco product.
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... 7-200er-om
Het enige wat ik kon vinden was dit Luchtvaartnieuws artikel, maar daar wordt met geen woord gerept over de downgrade van het eco product.
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... 7-200er-om
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Grappig. Heb me altijd verbaasd dat er in die regio weinig IC verkeer is. Net als op Ottawa. Is vast een reden voor
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ja, die is er. Er wordt nog wel eens vergeten dat er pas sinds 2009 een Open Skies verdrag is tussen Canada en de EU. Tot die tijd werd vooral AC goed uit de wind gehouden door de Canadese overheid.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zouden ze in NL ook eens moeten doen!
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ja.
Wat er nu bv met de vracht gebeurt is nog maar het begin. Met bases voor EZY en RYR gaat KL-EUR het nog moeilijker krijgen dan nu het geval is. Als straks de ME3 écht op stoom gaan komen is de ellende helemaal niet meer te overzien zolang AMS de poorten voor iedereen die maar wil wagenwijd open blijft zetten.
Iets anders: zet KL met al die stakingen bij LH dezer dagen grotere toestellen in op routes naar Duitsland? LH (en AF) doen erg hun best om hun vaste klanten van zich te vervreemden, zijn er aanwijzingen dat KL hier van kan profiteren?
Heeft er al iemand een kiekje kunnen nemen van het nieuwe T7-2 interieur?
Wat er nu bv met de vracht gebeurt is nog maar het begin. Met bases voor EZY en RYR gaat KL-EUR het nog moeilijker krijgen dan nu het geval is. Als straks de ME3 écht op stoom gaan komen is de ellende helemaal niet meer te overzien zolang AMS de poorten voor iedereen die maar wil wagenwijd open blijft zetten.
Iets anders: zet KL met al die stakingen bij LH dezer dagen grotere toestellen in op routes naar Duitsland? LH (en AF) doen erg hun best om hun vaste klanten van zich te vervreemden, zijn er aanwijzingen dat KL hier van kan profiteren?
Heeft er al iemand een kiekje kunnen nemen van het nieuwe T7-2 interieur?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Huh? Zie ik nu oproepen voor hernieuwde regulering in de luchtvaart? Nu al weer vergeten dat KLM de KLM van nu is geworden voornamelijk dankzij het feit dat Nederland als een van de eerste een open skies verdrag met Amerika sloot (Wiki). Dankzij dat Open skies verdrag kon KLM zoveel diensten opzetten naar Amerika icm Northwest en werd het een grote speler.
Een klein land als Nederland (met maar 1 serieuze luchthaven) heeft veel meer te winnen bij minimale regulering dan maximale regulering. En daarmee ook de KLM.
Idereen zijn mening, maar behalve een dictatortje hier of daar vind je toch maar weinig mensen die oproepen tot regulering ipv deregulering...
Erwin
Een klein land als Nederland (met maar 1 serieuze luchthaven) heeft veel meer te winnen bij minimale regulering dan maximale regulering. En daarmee ook de KLM.
Idereen zijn mening, maar behalve een dictatortje hier of daar vind je toch maar weinig mensen die oproepen tot regulering ipv deregulering...
Erwin
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Nu ook een KLM 747 met de 95 Years sticker: PH-BFH: http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=7911083
- HV7572KC
- Scramble Die-Hard
- Posts: 586
- Joined: 01 Jan 2005, 16:26
- Subscriber Scramble: HV7572KC
- Location: Sneek
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En voor zover ik in de media (Haarlems Dagblad) heb gelezen gaat de volgende MD11 (gok op Audrey) ons verlaten op maandag 17 november
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16548
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
+ B777-206ER PH-BQBJoolde wrote:Nu ook een KLM 747 met de 95 Years sticker: PH-BFH: http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=7911083
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984