KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Nog niet aangekondigd
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Piet Luijken
- Moderator
- Posts: 3947
- Joined: 27 Dec 2003, 14:19
- Subscriber Scramble: Piet Luijken
- Location: Amstelveen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
First destination will be Abu Dhabi.
Rumours are it will be followed by Bonaire and Havana.
Rumours are it will be followed by Bonaire and Havana.
Greetings,
Piet Luijken
Scramble Editor
Piet Luijken
Scramble Editor
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Heb ik goed begrepen dat de PH-CKD na zijn D-check nog terug komt naar AMS ?
Waar is die D-Check ?
Dank, Chris.
Waar is die D-Check ?
Dank, Chris.
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
D-check is in Jakarta en komt terug als PH-CKD in ABC-kleuren naar Ams. Daarna vindt overdracht plaats.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het Antilliaans Dagblad heeft een speciale editie ivm KLM 80 jaar vluchten naar de Antillen.
Zie: http://www.antilliaansdagblad.com/image ... 14/klm.pdf
Zie: http://www.antilliaansdagblad.com/image ... 14/klm.pdf
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is er iemand die kan bevestigen, dan wel ontkennen, dat de PH-BFL in de nieuwe 'dolphin' kleuren terug gaat komen van haar D-check in KUL?
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KL 785 op St. Maarten met motorstoring: http://www.qracao.com/index.php/nieuws- ... nt-maarten
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het is voor KLM ook bijna tijd om alle Boeing 747-400's uit de vloot uitgefaseerd worden. Je ziet nu dat ook bij oudere Boeing 747's vaak motorstoringen optreden. En natuurlijk kost de maatschappij vaak veel geld als ze oudere toestellen vaak moeten onderhouden bij A of C-check. Maar ik begrijp dat KLM heel erg snakt naar energiezuinige Dreamliners, Boeing 787-9, die volgend jaar oktober bij hun vloot komt te versterken.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ff serieus. Jij hebt echt geen idee waar je het over hebt he. Dus motorstoringen ligt aan de leeftijd van het airframe? En waar haal je vandaan dat dat meer gebeurd?Berven wrote:Het is voor KLM ook bijna tijd om alle Boeing 747-400's uit de vloot uitgefaseerd worden. Je ziet nu dat ook bij oudere Boeing 747's vaak motorstoringen optreden. En natuurlijk kost de maatschappij vaak veel geld als ze oudere toestellen vaak moeten onderhouden bij A of C-check. Maar ik begrijp dat KLM heel erg snakt naar energiezuinige Dreamliners, Boeing 787-9, die volgend jaar oktober bij hun vloot komt te versterken.
[ Post made via Mobile Device ]
- Ricardo 767-200ER
- Scramble Addict
- Posts: 1387
- Joined: 25 Jul 2008, 23:01
- Type of spotter: Civil and Military
- Subscriber Scramble: Ricardo 767-200ER
- Location: EHAM/AMS
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat ben ik geheel met Erwin eens, dat is totale onzin wat je schrijft motoren hebben ook hun eigen onderhoudsleven en gaan er ook eens in de tijd af, wel eens in de motorenshop van de KLM geweest? Motoren worden totaal onderhouden.ErwinS wrote:Ff serieus. Jij hebt echt geen idee waar je het over hebt he. Dus motorstoringen ligt aan de leeftijd van het airframe? En waar haal je vandaan dat dat meer gebeurd?Berven wrote:Het is voor KLM ook bijna tijd om alle Boeing 747-400's uit de vloot uitgefaseerd worden. Je ziet nu dat ook bij oudere Boeing 747's vaak motorstoringen optreden. En natuurlijk kost de maatschappij vaak veel geld als ze oudere toestellen vaak moeten onderhouden bij A of C-check. Maar ik begrijp dat KLM heel erg snakt naar energiezuinige Dreamliners, Boeing 787-9, die volgend jaar oktober bij hun vloot komt te versterken.
[ Post made via Mobile Device ]
Nog even als side note de KLM 747's (met name de combi's) zijn al 10 tallen jaren de ruggen graat van de grote vloot en gewoon een goudmijn geweest en ik denk vandaag de dag nog steeds, alleen het brandstof verbruik tegenover de nieuwe generatie vliegtuigen en het 4 motorige concept zijn het probleem het is dat het combi concept helaas niet meer mag wegens veiligheids issue's.
[ Post made via Mobile Device ]
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Gewoon negeren.
Heeft echt geen flauw benul. Leeft soms nog wat in een FS wereld denk ik.
Sluit me verder bij biovengenoemde posts aan
[ Post made via Mobile Device ]
Heeft echt geen flauw benul. Leeft soms nog wat in een FS wereld denk ik.
Sluit me verder bij biovengenoemde posts aan
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat bedoel ik ook. Ik weet dat ook combi-concept al lang door de FAA verboden is wegens veiligheidsissue's zodat het direct is ingegaan met aanslagen in New York in 2002 is gebeurd. Dus het is ook voor de KLM heel jammer is dat er geen combi-concepten in nieuwe vliegtuigen nooit meer worden gebouwd. Maar vrachtvliegtuigen is wat mij betreft een heel andere verhaal dan een combi-concept.Ricardo 767-200ER wrote:Dat ben ik geheel met Erwin eens, dat is totale onzin wat je schrijft motoren hebben ook hun eigen onderhoudsleven en gaan er ook eens in de tijd af, wel eens in de motorenshop van de KLM geweest? Motoren worden totaal onderhouden.ErwinS wrote:Ff serieus. Jij hebt echt geen idee waar je het over hebt he. Dus motorstoringen ligt aan de leeftijd van het airframe? En waar haal je vandaan dat dat meer gebeurd?Berven wrote:Het is voor KLM ook bijna tijd om alle Boeing 747-400's uit de vloot uitgefaseerd worden. Je ziet nu dat ook bij oudere Boeing 747's vaak motorstoringen optreden. En natuurlijk kost de maatschappij vaak veel geld als ze oudere toestellen vaak moeten onderhouden bij A of C-check. Maar ik begrijp dat KLM heel erg snakt naar energiezuinige Dreamliners, Boeing 787-9, die volgend jaar oktober bij hun vloot komt te versterken.
[ Post made via Mobile Device ]
Nog even als side note de KLM 747's (met name de combi's) zijn al 10 tallen jaren de ruggen graat van de grote vloot en gewoon een goudmijn geweest en ik denk vandaag de dag nog steeds, alleen het brandstof verbruik tegenover de nieuwe generatie vliegtuigen en het 4 motorige concept zijn het probleem het is dat het combi concept helaas niet meer mag wegens veiligheids issue's.
[ Post made via Mobile Device ]
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat bedoel je ook?
Je vind het tijd dat alle 744s vervangen worden omdat er geen nieuwe combi's gecertificeerd zijn door de FAA?
Je had het over motoren die veel storingen hebben en nu opeens over combi's??
Asjeblieft, Berven, Stop hiermee, je maakt jezelf compleet belachelijk.
Je vind het tijd dat alle 744s vervangen worden omdat er geen nieuwe combi's gecertificeerd zijn door de FAA?
Je had het over motoren die veel storingen hebben en nu opeens over combi's??
Asjeblieft, Berven, Stop hiermee, je maakt jezelf compleet belachelijk.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En die aanslagen waren toch in 2001?
De combi's zoals KLM die op dit moment heeft zullen helaas niet meer gebouwd worden aangezien die verboden zijn. Echter zijn er wel nieuwe regels voor het bouwen van nieuwe combi's waardoor het toch mogelijk is om weer met een 747-8 combi te gaan vliegen. Zo mag men dan niet meer van het vrachtgedeelte naar het paxgedeelte kunnen, de muur tussen deze twee ruimtes moet fixed zijn waardoor hem ook niet meer kan ombouwen naar een full pax en er zijn nog meer regels. Boeing wilde hier eerst niet aan aangezien het een hoop geld kost om dit ding te ontwikkelen en certificeren. Eerst moest je minimaal 25 units bestellen maar nu schijnt dat aantal op 15 te liggen. Volgens mij is KLM nog de enige airliners dit combi's vliegt maar dat weet ik niet zeker. Veel bedrijven, zoals bv. Lufthansa, hebben de combi's al eerder omgebouwd naar full pax en hebben dus geen opvolger nodig.
Ik weet mijn bron voor deze info niet meer dus kan hem je ook niet geven maar misschien kan iemand dit bevestigen.
De combi's zoals KLM die op dit moment heeft zullen helaas niet meer gebouwd worden aangezien die verboden zijn. Echter zijn er wel nieuwe regels voor het bouwen van nieuwe combi's waardoor het toch mogelijk is om weer met een 747-8 combi te gaan vliegen. Zo mag men dan niet meer van het vrachtgedeelte naar het paxgedeelte kunnen, de muur tussen deze twee ruimtes moet fixed zijn waardoor hem ook niet meer kan ombouwen naar een full pax en er zijn nog meer regels. Boeing wilde hier eerst niet aan aangezien het een hoop geld kost om dit ding te ontwikkelen en certificeren. Eerst moest je minimaal 25 units bestellen maar nu schijnt dat aantal op 15 te liggen. Volgens mij is KLM nog de enige airliners dit combi's vliegt maar dat weet ik niet zeker. Veel bedrijven, zoals bv. Lufthansa, hebben de combi's al eerder omgebouwd naar full pax en hebben dus geen opvolger nodig.
Ik weet mijn bron voor deze info niet meer dus kan hem je ook niet geven maar misschien kan iemand dit bevestigen.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dit kan ik positief bevestigen
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.