KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Klopt helemaal.
Ergens hier loopt een draadje met de phaseout plannen voor de komende jaren. Daar staan naast de -400s dus ook een paar Bussen tussen.
Kan 'm zo snel niet vinden.
Ergens hier loopt een draadje met de phaseout plannen voor de komende jaren. Daar staan naast de -400s dus ook een paar Bussen tussen.
Kan 'm zo snel niet vinden.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Even verder zoeken dan?
Want ik zie em ook niet
Want ik zie em ook niet
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ah, gevonden op Planespotting. Drie stuks in 2016.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
- MAS017
- Scramble Master
- Posts: 3068
- Joined: 30 Sep 2005, 09:18
- Subscriber Scramble: yes
- Location: 10 NM East of PAM VOR
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Volgens mij had ik ook zoiets ergens in de "Inside the Hangars"-topic geplaatst (sept/okt). kan me de exacte post niet meer herinneren...76-er wrote:Ah, gevonden op Planespotting. Drie stuks in 2016.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wel dezelfde 3 frames genoemd als mij, alleen met een jaar verschil??
Wel apart, KLM krijgt er in 2015 en 2016 maar liefst 11x789 en 3x 77W bij tegen het vertrek van 6x 744 en 3x 332....
Wanneer begint die levering van de 350XWB? Als dat 2017 is dan is het snel gedaan met de 332-tjes...
Wel apart, KLM krijgt er in 2015 en 2016 maar liefst 11x789 en 3x 77W bij tegen het vertrek van 6x 744 en 3x 332....
Wanneer begint die levering van de 350XWB? Als dat 2017 is dan is het snel gedaan met de 332-tjes...
Last edited by B767-300ER on 10 Dec 2014, 15:30, edited 1 time in total.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Heb topic doorgespit maar niets kunnen vinden....MAS017 wrote:Volgens mij had ik ook zoiets ergens in de "Inside the Hangars"-topic geplaatst (sept/okt). kan me de exacte post niet meer herinneren...76-er wrote:Ah, gevonden op Planespotting. Drie stuks in 2016.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
A350s worden volgens mij pas vanaf 2e helft 2019 geleverd.B767-300ER wrote: Wanneer begint die levering van de 350XWB? Als dat 2017 is dan is het snel gedaan met de 332-tjes...
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 381
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik kom toch nog even terug op de hardnekkige mythe dat een 747-8 combi niet gecertificeerd kan worden met een demontabele scheidingswand + toegangelijkheid voor vervoer van "live animals (paarden).
Het maindeck vrachtruim moet worden uitgevoerd als FAA/EASA fire-Class C (identiek aan de lower cargo holds) , dwz. met 1 minuut fire/smoke warning installation (744combi -3 minutes warning time) , volledige "fire proof cargo lining" (witte afdekplaten), plus een " rigid 9G barrier , with compartment acces*".
* = incl. airlock - lucht-sluis voor dierenstewards, bij een brandindicatie moeten de dierenstewards het maindeck ASAP verlaten, via de luchtsluis
"Sealing prefends entering fumes or smoke into the pax. compartment, identical to the lowerdeck cargo holds.
In case of fire and/or smoke, a slight underpressure, created in the maindeck cargo deck by the aircosystem, will further prefend smoke from entering the pax compartment".
Een " Halon knock-down" system is geinstalleerd om een constante halon concentratie te bereiken in geval van een maindeck brand (fire suppression), identiek aan de huidige 744combi)
Zie 757-200combi. FAA gecertificeerd in 2013 : http://www.precisionaircraft.com/conver ... ons-combi/
The (carbon ) rigid 9G barrier, wordt vast aan de romp bevestigd, maar kan in 2 delen worden verwijderd bij een configuratie verandering. Natuurlijk is een configuratie verandering arbeidsintensiever dan bij de huidige combi's (uitbouw rigid barrier en verwijdering cargo fire lining), maar dit gebeurt slechts zelden en wordt (ook nu) alleen uitgevoerd bij een C of D check.
Het maindeck vrachtruim moet worden uitgevoerd als FAA/EASA fire-Class C (identiek aan de lower cargo holds) , dwz. met 1 minuut fire/smoke warning installation (744combi -3 minutes warning time) , volledige "fire proof cargo lining" (witte afdekplaten), plus een " rigid 9G barrier , with compartment acces*".
* = incl. airlock - lucht-sluis voor dierenstewards, bij een brandindicatie moeten de dierenstewards het maindeck ASAP verlaten, via de luchtsluis
"Sealing prefends entering fumes or smoke into the pax. compartment, identical to the lowerdeck cargo holds.
In case of fire and/or smoke, a slight underpressure, created in the maindeck cargo deck by the aircosystem, will further prefend smoke from entering the pax compartment".
Een " Halon knock-down" system is geinstalleerd om een constante halon concentratie te bereiken in geval van een maindeck brand (fire suppression), identiek aan de huidige 744combi)
Zie 757-200combi. FAA gecertificeerd in 2013 : http://www.precisionaircraft.com/conver ... ons-combi/
The (carbon ) rigid 9G barrier, wordt vast aan de romp bevestigd, maar kan in 2 delen worden verwijderd bij een configuratie verandering. Natuurlijk is een configuratie verandering arbeidsintensiever dan bij de huidige combi's (uitbouw rigid barrier en verwijdering cargo fire lining), maar dit gebeurt slechts zelden en wordt (ook nu) alleen uitgevoerd bij een C of D check.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Duidelijke uitleg, top!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Thx voor de uitleg. Duidelijk. Dat van die sluis klinkt logisch. Alleen zal Boeing dat ding alleen bij een firm order willen ontwikkelen/certificeren en bouwen. En met de huidige financiele situatie van KLM denk ik niet dat we iets hoeven te verwachten. Ben benieuwd hoe men over 10 jaar denkt over het begrip maindeck cargo bij KLM. Is er 1 airline in de wereld die zo snel het heeft afgeschaft?
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 381
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Uitstel levering 10x B777-300ER voor AF/KL in 2015-2016, zie :
http://leehamnews.com/2014/12/18/air-fr ... el-prices/
- Hoeveel 777-300ER's waren gepland voor KLM in 2015-2016
- Wordt het uitfaseringsschema van de 744 aangepast ?
http://leehamnews.com/2014/12/18/air-fr ... el-prices/
- Hoeveel 777-300ER's waren gepland voor KLM in 2015-2016
- Wordt het uitfaseringsschema van de 744 aangepast ?
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Er waren er 3 gepland
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Goedemiddag,JohnJ wrote:Is er iemand die kan bevestigen, dan wel ontkennen, dat de PH-BFL in de nieuwe 'dolphin' kleuren terug gaat komen van haar D-check in KUL?
[ Post made via Mobile Device ]
Bij iemand inmiddels meer bekend over bovenstaande? Voor wanneer staat de terugkomst van de BFL gepland?
Bedankt!
John