Wel interessant om te lezen, trouwensEddie wrote:Scheelt weer 12 Posts van voor en tegenstanders waar ik dan weer doorheen moet scrollen.
Germanwings A320 crash off-topic
Forum rules
- United 777
- Scramble Senior
- Posts: 435
- Joined: 15 Oct 2004, 20:59
- Subscriber Scramble: United 777
- Location: Sneek
Re: Germanwings A320 crash off-topic
- Nlspot2003
- Scramble Master
- Posts: 3054
- Joined: 06 Sep 2003, 23:06
- Location: Haarlem,Eham
- Contact:
Re: Germanwings A320 crash off-topic
Toen ik het erop zette was het al bekend op andere sites welke het was, dus was niet de eerste die het melde. En als je het niet wil lezen doe dat dan niet.
- nuckleuz
- Scramble Addict
- Posts: 1515
- Joined: 07 Feb 2005, 19:16
- Type of spotter: None
- Subscriber Scramble: No
- Location: Alphen aan den Rijn
Re: Germanwings A320 crash off-topic
Dit soort discussies zijn altijd zo lekker hypocriet. Zeker als je ziet dat een topic over de ATR crash in Taiwan maar liefst 0 reacties heeft gekregen. Waarom zouden we hier allemaal RIP berichten moeten plaatsen? Iedereen vindt dit ongeluk even erg, maar met een RIP bericht meer of minder komen de mensen aan boord niet terug.
Grt,
Erik
[ Post made via Mobile Device ]
Grt,
Erik
[ Post made via Mobile Device ]
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: Germanwings A320 crash off-topic
Een crash van een kist is niets nieuws, gebeurd helaas te vaak maar als iets in de nabijheid gebeurd raken mensen toch meer betrokken. Los van de standaard beleefdheden (waar iedereen zelf voor mag kiezen) kan het geen kwaad om enige waardigheid in het achterhoofd te houden. Dat is in bepaalde reacties even zoeken.nuckleuz wrote:Dit soort discussies zijn altijd zo lekker hypocriet. Zeker als je ziet dat een topic over de ATR crash in Taiwan maar liefst 0 reacties heeft gekregen. Waarom zouden we hier allemaal RIP berichten moeten plaatsen? Iedereen vindt dit ongeluk even erg, maar met een RIP bericht meer of minder komen de mensen aan boord niet terug.
Grt,
Erik
[ Post made via Mobile Device ]
Groeten,
Ron
Ron
- Aircolours
- Scramble Master
- Posts: 2946
- Joined: 04 Mar 2004, 13:39
- Subscriber Scramble: Aircolours
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: Germanwings A320 crash off-topic
Voor mij hoeven die RIP berichten ook niet allemaal, maar iedereen moet doen wat die denkt dat goed is. Daarnaast is een crash altijd erg, maar helemaal als het wat dichterbij huis is. Dat heeft niets met hypocrisie te maken. En dan wordt het nog iets dichterbij als je weet dat aan boord van de Germanwings vlucht een (Duitse) spotter zat.....
Grt, Peter
Grt, Peter
- Flyboy
- Scramble Master
- Posts: 2719
- Joined: 14 Sep 2006, 09:39
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: Flyboy
- Location: Hillywood
- Contact:
Re: Germanwings A320 crash off-topic
As this is the part for all personal thoughts and other opinions etc.....
It now seems (however not officially confirmed yet) that the cockpitdoor was latched while one of the crewmembers was outside. This feeds the thought that there are now multiple events were the function of the door (keeping persons out of the cockpit) led to an inabillity to prevent a plane from (deleberatelyor not?) ending in an unfortulate way.
In my opinion this is something that should be picked up by the airline industrie. If (and I say this with the utmost restraint) these events have an element of deliberate action of the pilot flying (at the time), than the entire concept of latched door will undermine the sentiment of safety in aviation.
Please note that I do not have given an opinion on the cause of the accident at hand, nor will I do.
It now seems (however not officially confirmed yet) that the cockpitdoor was latched while one of the crewmembers was outside. This feeds the thought that there are now multiple events were the function of the door (keeping persons out of the cockpit) led to an inabillity to prevent a plane from (deleberatelyor not?) ending in an unfortulate way.
In my opinion this is something that should be picked up by the airline industrie. If (and I say this with the utmost restraint) these events have an element of deliberate action of the pilot flying (at the time), than the entire concept of latched door will undermine the sentiment of safety in aviation.
Please note that I do not have given an opinion on the cause of the accident at hand, nor will I do.
- Gerard
- Scramble Master
- Posts: 3941
- Joined: 25 Feb 2007, 20:00
- Subscriber Scramble: Jawohl
- Location: 9.9NM NE of Büdingen AAF (closed)
Re: Germanwings A320 crash off-topic
Ik zie een Nederlands vlaggetje bovenaan dit topic
Bij sommige airlines moet, als een piloot de cockpit verlaat, een flight-attendant zijn plaats innemen.
Dit om er voor te zorgen, dat er altijd minstens twee personen aanwezig zijn.
Bij sommige airlines moet, als een piloot de cockpit verlaat, een flight-attendant zijn plaats innemen.
Dit om er voor te zorgen, dat er altijd minstens twee personen aanwezig zijn.
. |
/O\
\_______[|(.)|]_______/
o ++ O ++ o
Re: Germanwings A320 crash off-topic
Vergeet ook niet dat er al voor de afgesloten deur regel zelfmoord pogingen zijn gedaan (Egypt Air in elk geval). Als dit inderdaad een zelfmoord was dan hebben we twee incidenten, dat is nog geen causaal verband. (MH370 niet meegerekend, aangezien we daar niets van weten)
Erwin
Erwin
Re: Germanwings A320 crash off-topic
En de laatste keer dat ik vloog ging er steeds een FA voor de deur staan, zo te zien om te voorkomen dat een passagier die tweede persoon zou worden.Gerard wrote:Ik zie een Nederlands vlaggetje bovenaan dit topic
Bij sommige airlines moet, als een piloot de cockpit verlaat, een flight-attendant zijn plaats innemen.
Dit om er voor te zorgen, dat er altijd minstens twee personen aanwezig zijn.
Subscription dept.
Editor Scramble Magazine
Editor Scramble Magazine
- Gerard
- Scramble Master
- Posts: 3941
- Joined: 25 Feb 2007, 20:00
- Subscriber Scramble: Jawohl
- Location: 9.9NM NE of Büdingen AAF (closed)
Re: Germanwings A320 crash off-topic
Vergeet deze niet:ehusmann wrote:Vergeet ook niet dat er al voor de afgesloten deur regel zelfmoord pogingen zijn gedaan (Egypt Air in elk geval). Als dit inderdaad een zelfmoord was dan hebben we twee incidenten, dat is nog geen causaal verband. (MH370 niet meegerekend, aangezien we daar niets van weten)
http://en.wikipedia.org/wiki/LAM_Mozamb ... Flight_470
Gerard
. |
/O\
\_______[|(.)|]_______/
o ++ O ++ o
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Germanwings A320 crash off-topic
Ik kan me voorstellen dat zo'n ding als dat meneer Montgomery liet zien op de laatste NSK binnenkort verplicht gaat worden in elke cockpit.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Germanwings A320 crash off-topic
Een potje waarin een bemanning kon plassen, zonder de cockpit te verlaten. Niet lang daarvoor was er nog een discussie over op het forum van VTTS, inclusief foto, maar ik kan dat helaas niet meer vinden.B767-300ER wrote:en dat was?
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- nuckleuz
- Scramble Addict
- Posts: 1515
- Joined: 07 Feb 2005, 19:16
- Type of spotter: None
- Subscriber Scramble: No
- Location: Alphen aan den Rijn
Re: Germanwings A320 crash off-topic
1. Lufthansa met oude meuk? Ik weet niet of je de vliegtuigen van Lufthansa weleens van dichtbij hebt gezien? Maar de vliegtuigen zijn absoluut geen meuk.APLY wrote:Ik geloof niet dat dit een aanslag was van een mogelijk bekeerde Duitse moslim. Het is algemeen bekend dat de Lufthansa graag met oude meuk blijft vliegen. Paar dagen voor de ramp had het het toestel een storing. Wat mij verder opvalt, is dat het toestel geleidelijk naar beneden is gegaan wat niet op een aanslag of zelfmoord aktie lijkt!
[ Post made via Mobile Device ]
2. Bijna elk toestel heeft weleens een storing, ongeacht wat de leeftijd van het toestel is.
3. Ik geloof niet dat het geleidelijk naar beneden gaan aangeeft of iets wel of geen aanslag is.
Grt,
Erik