TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

nick777 wrote:
B767-300ER wrote:De OYJ krijgt inderdaad ook een 300 seatplan. Zodat deze probleemloos een vlucht van de JAF 787 OO-JDL over kan nemen. Wanneer weet ik niet. Dat kan ik niet zien. Over het kleurenschema. Ja deze wordt aangepast, maar ook hierbij: wanneer geen idee. Ik heb in dat opzicht geen zicht op wat er wanneer bij JAF gebeurd.

De OYE komt niet. Daarom de extra 737's. De huidige extra ingehuurde 767 vliegers gaan mee met de OYJ naar JAF.

Het ombouwen van de OYI is bedoeld zodat er probleemloos een 76 ingezet kan worden als er een 78 om wat voor reden dan ook niet gaat. Alle paxen kunnen dan mee, scheelt weer DBC compensatie.

Over DBC compensatie gesproken, Arke heeft in 2015 nog geen een keer DBC uit hoeven keren over vluchten uitgevoerd in 2015 ;-)

[ Post made via Mobile Device ]
hoe zit t al er onverhoopt een 767 op een ica 787 bestemming gaat vliegen. Mogen 787 vliegers ook op een 767 vliegen bijvoorbeeld op de terugreis. Of moet de kist dan wachten totdat de crew de uren heeft gerust.

[ Post made via Mobile Device ]
Nog niet. Zal in de toekomst wellicht wel kunnen.
Er zijn nu ook vliegers die 76 en 73 door elkaar heen vliegen.(dubbel rated)
Maar met gepland onderhoud kan je wel crew een dag vooruit mee sturen.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
roels21
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 40
Joined: 02 Jul 2009, 18:57

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by roels21 »

B767-300ER wrote:Vlootnieuws:

PHOYI
Staat in SNN voor een C-Check en komt begin mei weer terug.
Wordt na de zomer aangepast van een 283 zitter naar een 300 zitter, met alleen Economy en Comfort. Zo hebben ze dezelfde stoelcapaciteit als een 787.

PHOYJ
Laatste vlucht onder Arke kleuren.
12-04-2014 NO730/NO731 MXP-CYO-MXP. Terug de 13e in MXP.
Gaat dan de 14e van MXP naar BRU voor delivery aan JetAir.

PH-TFD
Gaat in C-Check half juni

PH-TFK
Vliegt nu in een stoelindeling van 307 seats en wordt de eerste week van september aangepast aan een stoelindeling 300 seats

PH-TFL
Vliegt nu in een stoelindeling van 307 seats en wordt de tweede week van september aangepast aan een stoelindeling 300 seats

PH-TFM
Vliegt nu in een stoelindeling van 291 seats en wordt de laatste week van mei aangepast aan een stoelindeling 300 seats

In oktober 2015 moeten ALLE TUI 787 toestellen van binnen gelijk zijn.

Voorjaarslease:
TuiFly 737-800 D-ATUF van 23 april tot en met 16 mei. Vliegt in full economy 189 seats

Zomerleases:
737-800 Miami Air in Juli Augustus
737-300 Jettime in Juli, Augustus en September,
737-800 TUI Nordic Half juni tot eind oktober
737-400 Maatschappij wordt later bekend gemaakt, machine zal worden gedeeld met JetAir.

Registraties en nadere details volgen. 733 en 734 worden met name op kleinere bestemmingen ingezet.

De zomervloot 2015 bestaat uit
3x Eigen 787 (914 seats)
1x Eigen 76W (283 seats)
5x Eigen 73H (915 seats)
2x 73H (366 seats)
1x 733 (144 seats)
0.5 x 734 (82 seats)
Totaal beschikbare seats per dag: 2704.

De zomervloot was in 2014:
1x eigen 787 (307 seats)
3x eigen 76W (849 seats)
1x eigen 763 (265 seats)
5x eigen 73H (915 seats)
1x 73H (183 seats)

Totaal: 2519 beschikbare seats per dag.
In 2015 een toename van 6.2% in beschikbare stoelen.

Je schrijft dat de 734 en 733 worden ingezet op kleinere bestemmingen. Aan welke bestemmingen moet ik dan denken? Ik zie nu bij mijn boekingsgevens staan dat de terugvlucht van Lesbos naar Amsterdam op 14-7-15 wordt uitgevoerd door Jet Time. Kan dat kloppen? P.s heeft deze kist ook comfort-class?
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2260
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by phkza »

B767-300ER wrote:Over DBC compensatie gesproken, Arke heeft in 2015 nog geen een keer DBC uit hoeven keren over vluchten uitgevoerd in 2015 ;-)
De OR724 AYT-AMS was 31-3 in totaal 3 uur en 1 minuut te laat binnen. Of was dat een vlucht zonder pax (i.v.m. de storm bijvoorbeeld, voor positioning?)

En dan was er nog dit grapje, waarbij een vlucht veel te vroeg vertrok en passagiers hun vlucht misten...
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

phkza wrote:
B767-300ER wrote:Over DBC compensatie gesproken, Arke heeft in 2015 nog geen een keer DBC uit hoeven keren over vluchten uitgevoerd in 2015 ;-)
De OR724 AYT-AMS was 31-3 in totaal 3 uur en 1 minuut te laat binnen. Of was dat een vlucht zonder pax (i.v.m. de storm bijvoorbeeld, voor positioning?)

En dan was er nog dit grapje, waarbij een vlucht veel te vroeg vertrok en passagiers hun vlucht misten...
Die genoemde vlucht uit Antalya was 2h41m vertraagd volgens de aankomsttijden gepubliceerd op de tickets. Aankomsttijd op ticket was 1430. Geen DBC dus. Eerdere jurisprudentie hierover geeft aan dat de tickettijden welke aan passagiers zijn verstrekt leidend zijn.

Tsja. En het "geintje" van 2 uur eerder vertrekken. Gaan ze een keer op tijd is jet weer niet goed ;-).
Nee grapje. Sommige passagiers willen wel het gemak en de prijs van online boeken, maar mail lezen blijft voor hen weer lastig ook al is dat de enige manier van contact houden. (Zover ik het heb begrepen is er ruim van te voren via de mail gecommuniceerd met alle online boekers en gebeld met de pakketreizen welke via het reisbureau gingen. Enkele online boekers menen deze mail niet gehad te hebben).

Zover ik weet voorziet de DBC regeling niet in een vluchtwijziging van 2 uur of minder. De discussie is zover mijn kennis strekt hier meer of de passagiers niet geinformeerd zijn, of wel geinformeerd zijn en dit niet gelezen is. Maar goed. Die discussie is niet aan ons denk ik ;-)

Weet jij toevallig hoeveel passagiers die vlucht hebben gemist tov het totaal?

Waar mijn opmerking over ging, is dat er nog geen 1 vlucht een aankomstvertraging van 3 uren of meer gehad heeft. Op zich een prestatie op zich van een Airline welke in de jaren 2005-2009 eenzaam aan kop stond met vertragingen

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

roels21 wrote:
B767-300ER wrote:Vlootnieuws:

PHOYI
Staat in SNN voor een C-Check en komt begin mei weer terug.
Wordt na de zomer aangepast van een 283 zitter naar een 300 zitter, met alleen Economy en Comfort. Zo hebben ze dezelfde stoelcapaciteit als een 787.

PHOYJ
Laatste vlucht onder Arke kleuren.
12-04-2014 NO730/NO731 MXP-CYO-MXP. Terug de 13e in MXP.
Gaat dan de 14e van MXP naar BRU voor delivery aan JetAir.

PH-TFD
Gaat in C-Check half juni

PH-TFK
Vliegt nu in een stoelindeling van 307 seats en wordt de eerste week van september aangepast aan een stoelindeling 300 seats

PH-TFL
Vliegt nu in een stoelindeling van 307 seats en wordt de tweede week van september aangepast aan een stoelindeling 300 seats

PH-TFM
Vliegt nu in een stoelindeling van 291 seats en wordt de laatste week van mei aangepast aan een stoelindeling 300 seats

In oktober 2015 moeten ALLE TUI 787 toestellen van binnen gelijk zijn.

Voorjaarslease:
TuiFly 737-800 D-ATUF van 23 april tot en met 16 mei. Vliegt in full economy 189 seats

Zomerleases:
737-800 Miami Air in Juli Augustus
737-300 Jettime in Juli, Augustus en September,
737-800 TUI Nordic Half juni tot eind oktober
737-400 Maatschappij wordt later bekend gemaakt, machine zal worden gedeeld met JetAir.

Registraties en nadere details volgen. 733 en 734 worden met name op kleinere bestemmingen ingezet.

De zomervloot 2015 bestaat uit
3x Eigen 787 (914 seats)
1x Eigen 76W (283 seats)
5x Eigen 73H (915 seats)
2x 73H (366 seats)
1x 733 (144 seats)
0.5 x 734 (82 seats)
Totaal beschikbare seats per dag: 2704.

De zomervloot was in 2014:
1x eigen 787 (307 seats)
3x eigen 76W (849 seats)
1x eigen 763 (265 seats)
5x eigen 73H (915 seats)
1x 73H (183 seats)

Totaal: 2519 beschikbare seats per dag.
In 2015 een toename van 6.2% in beschikbare stoelen.

Je schrijft dat de 734 en 733 worden ingezet op kleinere bestemmingen. Aan welke bestemmingen moet ik dan denken? Ik zie nu bij mijn boekingsgevens staan dat de terugvlucht van Lesbos naar Amsterdam op 14-7-15 wordt uitgevoerd door Jet Time. Kan dat kloppen? P.s heeft deze kist ook comfort-class?
Ik zal later vandaag even voor je kijken.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5535
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by cHabu »

B767-300ER wrote:Sommige passagiers willen wel het gemak en de prijs van online boeken, maar mail lezen blijft voor hen weer lastig ook al is dat de enige manier van contact houden. (Zover ik het heb begrepen is er ruim van te voren via de mail gecommuniceerd met alle online boekers en gebeld met de pakketreizen welke via het reisbureau gingen. Enkele online boekers menen deze mail niet gehad te hebben).
Deze discussie beperkt zicht niet alleen tot Arke en zolang het 'ontvangen' en 'lezen' van mail geen waterdicht systeem is, zal je deze discussies blijven houden.
In mijn tijd binnen de OR werd ons door een advocaat verteld dat alle belangrijke correspondentie aangetekend via de post moest.

Grts, Chris.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3376
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

Volgens mij worden alle passagiers op het hart gedrukt zich de dag van tevoren op de hoogte te stellen van evt. gewijzigde schema's. Er is m.i. ook een haalplicht van informatie, niet alleen een brengplicht.
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

cHabu wrote:
B767-300ER wrote:Sommige passagiers willen wel het gemak en de prijs van online boeken, maar mail lezen blijft voor hen weer lastig ook al is dat de enige manier van contact houden. (Zover ik het heb begrepen is er ruim van te voren via de mail gecommuniceerd met alle online boekers en gebeld met de pakketreizen welke via het reisbureau gingen. Enkele online boekers menen deze mail niet gehad te hebben).

Deze discussie beperkt zicht niet alleen tot Arke en zolang het 'ontvangen' en 'lezen' van mail geen waterdicht systeem is, zal je deze discussies blijven houden.
In mijn tijd binnen de OR werd ons door een advocaat verteld dat alle belangrijke correspondentie aangetekend via de post moest.

Grts, Chris.
Klopt. Alleen staat dat in dit geval niet ter verhouding on passagiers per aangetekende post te informeren hierover.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
Cygnum
Posts: 7
Joined: 09 May 2013, 16:06

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Cygnum »

Kan er dan geen SMS worden verzonden in zo'n geval? Kost geen drol, en mensen kijken eerder op een mobiele telefoon dan naar e-mail.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Cygnum wrote:Kan er dan geen SMS worden verzonden in zo'n geval? Kost geen drol, en mensen kijken eerder op een mobiele telefoon dan naar e-mail.
Er zijn nog steeds mensen zonder mobiele telefoon of mensen die hun mobiele nummer bij online boeking niet doorgeven. En mensen die er wel 1 hebben maar nooit gebruiken.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
roels21
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 40
Joined: 02 Jul 2009, 18:57

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by roels21 »

B767-300ER wrote:
roels21 wrote:
B767-300ER wrote:Vlootnieuws:

PHOYI
Staat in SNN voor een C-Check en komt begin mei weer terug.
Wordt na de zomer aangepast van een 283 zitter naar een 300 zitter, met alleen Economy en Comfort. Zo hebben ze dezelfde stoelcapaciteit als een 787.

PHOYJ
Laatste vlucht onder Arke kleuren.
12-04-2014 NO730/NO731 MXP-CYO-MXP. Terug de 13e in MXP.
Gaat dan de 14e van MXP naar BRU voor delivery aan JetAir.

PH-TFD
Gaat in C-Check half juni

PH-TFK
Vliegt nu in een stoelindeling van 307 seats en wordt de eerste week van september aangepast aan een stoelindeling 300 seats

PH-TFL
Vliegt nu in een stoelindeling van 307 seats en wordt de tweede week van september aangepast aan een stoelindeling 300 seats

PH-TFM
Vliegt nu in een stoelindeling van 291 seats en wordt de laatste week van mei aangepast aan een stoelindeling 300 seats

In oktober 2015 moeten ALLE TUI 787 toestellen van binnen gelijk zijn.

Voorjaarslease:
TuiFly 737-800 D-ATUF van 23 april tot en met 16 mei. Vliegt in full economy 189 seats

Zomerleases:
737-800 Miami Air in Juli Augustus
737-300 Jettime in Juli, Augustus en September,
737-800 TUI Nordic Half juni tot eind oktober
737-400 Maatschappij wordt later bekend gemaakt, machine zal worden gedeeld met JetAir.

Registraties en nadere details volgen. 733 en 734 worden met name op kleinere bestemmingen ingezet.

De zomervloot 2015 bestaat uit
3x Eigen 787 (914 seats)
1x Eigen 76W (283 seats)
5x Eigen 73H (915 seats)
2x 73H (366 seats)
1x 733 (144 seats)
0.5 x 734 (82 seats)
Totaal beschikbare seats per dag: 2704.

De zomervloot was in 2014:
1x eigen 787 (307 seats)
3x eigen 76W (849 seats)
1x eigen 763 (265 seats)
5x eigen 73H (915 seats)
1x 73H (183 seats)

Totaal: 2519 beschikbare seats per dag.
In 2015 een toename van 6.2% in beschikbare stoelen.

Je schrijft dat de 734 en 733 worden ingezet op kleinere bestemmingen. Aan welke bestemmingen moet ik dan denken? Ik zie nu bij mijn boekingsgevens staan dat de terugvlucht van Lesbos naar Amsterdam op 14-7-15 wordt uitgevoerd door Jet Time. Kan dat kloppen? P.s heeft deze kist ook comfort-class?
Ik zal later vandaag even voor je kijken.

[ Post made via Mobile Device ]
Al iets kunnen vinden?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Excuus. Vergeten te kijken. Er is comfortclasse aanwezig op jouw vlucht.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
787Dreamliner
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 28
Joined: 07 Jun 2014, 19:19
Type of spotter: F2
Subscriber Scramble: No

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by 787Dreamliner »

Volgens luchtvaartnieuws.nl worden alle Arkefly kisten binnenkort voorzien van een speciale sticker ter ere van het 10 jarig bestaan van Arkefly. http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... naar-praag

Ben benieuwd, ik verwacht er alleen niet te veel van :oops:
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

En voor de zomer worden alle kisten van Arke voorzien van WiFi...

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
wingview
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 152
Joined: 01 Oct 2009, 17:30

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by wingview »

En voor de zomer worden alle kisten van Arke voorzien van WiFi...
http://www.travmagazine.nl/arkefly-lanc ... aan-boord/

Top, wist niet dat het zo vlot kon. Daar kan de KLM nog wat van leren! :)
Post Reply

Return to “'t Praethuys”