FF15 Runway 27 fields are off limits
Forum rules
-
Re: FF15 Runway 27 fields are off limits
Goedemiddag allemaal,
Ik ben nieuw hier op Scramble, en ben van plan morgen of overmorgen naar EHLW te komen. Nu ben ik niet erg bekend rond deze base, want ik woon in Noord-Brabant. Mijn vraag is dus of iemand me aan kan raden welke spottersplek het meeste geschikt is..
Kan iemand mij hierbij helpen?
Ik ben nieuw hier op Scramble, en ben van plan morgen of overmorgen naar EHLW te komen. Nu ben ik niet erg bekend rond deze base, want ik woon in Noord-Brabant. Mijn vraag is dus of iemand me aan kan raden welke spottersplek het meeste geschikt is..
Kan iemand mij hierbij helpen?
- Flyboy
- Scramble Master
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: Flyboy
http://www.yr.no/place/Netherlands/Frie ... _Air_Base/
De wind is morgen zuid-zuidwest, dus baan 23 zal in gebruik zijn, dus spot 1.
http://www.scramble.nl/airfield-guide/leeuwarden
De wind is morgen zuid-zuidwest, dus baan 23 zal in gebruik zijn, dus spot 1.
http://www.scramble.nl/airfield-guide/leeuwarden
- Richard from Rotterdam
- Scramble Master
Gewoon even op het kaartje kijken LWD op deze site en dan afhankelijk van de wind naar de Jelsum- of Marssum-kant gaan.
-
- Scramble Rookie
- Subscriber Scramble: Frank
Korte vraag.
FF eindigt volgende week vrijdag met de lunch. Gaan de meeste bakken die middag alweer weg of zullen de meeste pas op maandag vertrekken?
Maandag is natuurlijk koningsdag, een dagje vrij voor de meeste mensen (en voor mij de enige kans om langs te komen aangezien ik in het zuiden woon).
FF eindigt volgende week vrijdag met de lunch. Gaan de meeste bakken die middag alweer weg of zullen de meeste pas op maandag vertrekken?
Maandag is natuurlijk koningsdag, een dagje vrij voor de meeste mensen (en voor mij de enige kans om langs te komen aangezien ik in het zuiden woon).
-
Bedankt Flyboy! 1 is inderdaad de beste plaats lijkt me! Er staat wel bij dat het weiland toegankelijk is, mits de landbeheerder dit toestaat.. Is dit het geval? Of zo niet, is de actie ook goed te volgen vanaf de weg?
Zoals ik al zei, ben er nog nooit geweest en vind het zo lastig om afstand tot de baan in te schatten
Zoals ik al zei, ben er nog nooit geweest en vind het zo lastig om afstand tot de baan in te schatten
- Flyboy
- Scramble Master
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: Flyboy
@rensbressers
Vanaf de parallelweg met met 200mm een F-15 en 300mm een F-16. Over de weilanden is al genoeg geschreven.... houdt de boer te vriend.
@Frenkie
Vorig jaar ging (bijna) alles op vrijdag weg. Op maandag weinig kans: ook de KLu viert Koningsdag.
SIS meld vanaf 24-4 start Spangdahlem, D + A-10C USAF exercise Combined Resolved 2015-1. Misschien die kant op?
Vanaf de parallelweg met met 200mm een F-15 en 300mm een F-16. Over de weilanden is al genoeg geschreven.... houdt de boer te vriend.
@Frenkie
Vorig jaar ging (bijna) alles op vrijdag weg. Op maandag weinig kans: ook de KLu viert Koningsdag.
SIS meld vanaf 24-4 start Spangdahlem, D + A-10C USAF exercise Combined Resolved 2015-1. Misschien die kant op?
-
Okay bedankt voor de tips! Heb een 400mm, dus dat moet wel lukken dan
-
- Scramble Rookie
- Subscriber Scramble: Frank
Spangdahlem was inderdaad het alternatief. Bedankt voor de info, ik ga ma 27-4 die kant in.Flyboy wrote:@rensbressers
@Frenkie
Momenteel wordt langs het hek staan bij punt 5 kop 09 langs de rolbaan toegestaan, maar LB/KMAR wil graag dat een ieder van de bovenste 3 rijen prikkeldraad afblijft en deze niet in elkaar draait om het fotograferen gemakkelijker te maken.
Dus als een ieder zich hier aan houdt kun je de gehele tijd tijdens FF15 hier staan (note: zon staat hier pas na 2 uur goed).
At point 5 along the taxitrack don't touch the top 3 rows of barbedwire to make more room for your lens, military police doesn't like this!
Dus als een ieder zich hier aan houdt kun je de gehele tijd tijdens FF15 hier staan (note: zon staat hier pas na 2 uur goed).
At point 5 along the taxitrack don't touch the top 3 rows of barbedwire to make more room for your lens, military police doesn't like this!
Most of the A-10's from DM are stationed for at least 90 days in Romania.
So I would wait until they are back at Spangdahlem.
So I would wait until they are back at Spangdahlem.
-
- Scramble Junior
- Type of spotter: military
hey iedereen,
heb weinig verstand van vliegtuigen ed dus sorry voor deze idiote vraag.
Voor morgen geven ze wind uit het westen, dus mag ik ervan uitgaan dat ze zullen opstijgen van de baan 09/27? Is die lang genoeg
bedankt voor de moeite
tot morgen
philippe
heb weinig verstand van vliegtuigen ed dus sorry voor deze idiote vraag.
Voor morgen geven ze wind uit het westen, dus mag ik ervan uitgaan dat ze zullen opstijgen van de baan 09/27? Is die lang genoeg
bedankt voor de moeite
tot morgen
philippe
Philippe,
Baan 23/05 is de gebruikte baan. Bij westenwind dus 23. Baan 27 is stukje korter en wordt minder snel gebruikt.
Oscar
Baan 23/05 is de gebruikte baan. Bij westenwind dus 23. Baan 27 is stukje korter en wordt minder snel gebruikt.
Oscar
- Bennie
- Scramble Master
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
RWY09/27 length is 6,559ft, while the main runway measures 9,651ft.. (=1,5x 09/27)..Oscar01 wrote:Philippe,
Oscar
I'm sure 2000m is looooooong enough for all these fighters!!
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Helaas is de 09/27 te kort voor dit soort oefeningen als de kisten helemaal vol hangen, vorig jaar was de 23/05 op een bepaald moment geblokkeerd, de kisten die toen stonden te wachten waren te zwaar om takeoff te gaan van de 27. Heeft ook te maken met de benodigde remafstand als er tijdens de takeoff iets fout gaat. Bij de landing als de kisten wat lichter zijn is dit geen probleemBennie wrote:RWY09/27 length is 6,559ft, while the main runway measures 9,651ft.. (=1,5x 09/27)..Oscar01 wrote:Philippe,
Oscar
I'm sure 2000m is looooooong enough for all these fighters!!
- Snipes
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: Photographer
- Subscriber Scramble: Snipes
Van de week gaat de wind draaien en zal er waarschijnlijk gestart worden vanaf 05. Is er een plek aan de Jelsum kant, waar je kisten mooi in take-off kunt fotograferen(heb max 500mm ter beschikking)???
Greetz Wesly