TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- T7
- Scramble Master
- Posts: 16100
- Joined: 11 Aug 2004, 15:26
- Type of spotter: S5/SBS
- Location: EHAM/Hoofddorp
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
787 PH-TFM will be flown to Luton next Monday (25th) as TFL55P (dep AMS 1000lt). Will be hangared for a week.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Correct.
Ombouw naar de TUI 300 LOPA inclusief nieuwe stoelen in de Premiumclasse.
Ombouw naar de TUI 300 LOPA inclusief nieuwe stoelen in de Premiumclasse.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Delta12
- Scramble Die-Hard
- Posts: 901
- Joined: 04 Oct 2004, 17:42
- Type of spotter: F5
- Location: N52E005
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Aangezien ik dit jaar 2x met Arke opstap ga was ik even benieuwd naar een paar dingetjes..
-Klopt het dit de TFD nog steeds de enigste is die rondvliegt met Boeing's Sky-Interior?
-OYI is de enigste 76' Is er na de C-Check nog iets aan het interieur veranderd? Indeling/stoelen/IFE (IFE bijvoorbeeld was niet bij te boeken TFS-> AMS misschien er uitverdwenen?)
-Kan het zo zijn dat sporadisch er nog een 787 word ingezet naar TFS, Ook al staat er een 767 gepland?
- Kan ik ergens vinden welke stoelrijen bij Arke 737/767 een raam missen? Dit lijkt wel staatsgeheim en kan ik nergens vinden. 10 uur lang op een 'raamplaats' zonder raam is al straf genoeg voor 1x die fout wil ik voorkomen voortaan)
Als iemand hier de antwoorden op weet, heel erg bedankt
-Klopt het dit de TFD nog steeds de enigste is die rondvliegt met Boeing's Sky-Interior?
-OYI is de enigste 76' Is er na de C-Check nog iets aan het interieur veranderd? Indeling/stoelen/IFE (IFE bijvoorbeeld was niet bij te boeken TFS-> AMS misschien er uitverdwenen?)
-Kan het zo zijn dat sporadisch er nog een 787 word ingezet naar TFS, Ook al staat er een 767 gepland?
- Kan ik ergens vinden welke stoelrijen bij Arke 737/767 een raam missen? Dit lijkt wel staatsgeheim en kan ik nergens vinden. 10 uur lang op een 'raamplaats' zonder raam is al straf genoeg voor 1x die fout wil ik voorkomen voortaan)
Als iemand hier de antwoorden op weet, heel erg bedankt
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
De PHTFD, PHTFK, PHTFL en PHTFM hebben een afwijkend interieur ten opzichte van de rest, wat op de 73 wordt omschreven als het Sky Interior.
PHOYI heeft 12 stoelen extra gehad en is nu een 295 zitter. Dit is ten koste gegaan van een gedeelte van de comfortklasse die nu een stuk kleiner is en ten koste van de stoelen achterin
IFE is niet te boeken op Europa vluchten. Op geen 1 type op geen enkele bestemming. Net zoals Premium Comfort en Star Classe op Europa vlichten niet te boeken zijn.
Een 76 in de planning zal een 76 zijn. (Of een 73 of soortgelijks bij een AOG) Andersom gebeurt wel. Als er een 78 in onderhoud staat vliegt een 76 gepland de rotatie. (Zoals deze week met de PHTFM in LTN vliegt se OYI enkele Verre rotaties)
Andersom weinig kans. De 787's zijn redelijk dicht gepland en worden weinig ingedeeld in Europa. Maximaal 2 rotaties per week per machine. Dit is ook al van te voren zo gepland. De 767 is de machine met de meeste ruimte in de dienstregeling.
Op de 767 hebben alle rijen een raam. Waar an de buitenkant een raam mist zit aan de binnenkant een toilet of de crewrestbunk
Op de 737 mist een raam op rij 11.
PHOYI heeft 12 stoelen extra gehad en is nu een 295 zitter. Dit is ten koste gegaan van een gedeelte van de comfortklasse die nu een stuk kleiner is en ten koste van de stoelen achterin
IFE is niet te boeken op Europa vluchten. Op geen 1 type op geen enkele bestemming. Net zoals Premium Comfort en Star Classe op Europa vlichten niet te boeken zijn.
Een 76 in de planning zal een 76 zijn. (Of een 73 of soortgelijks bij een AOG) Andersom gebeurt wel. Als er een 78 in onderhoud staat vliegt een 76 gepland de rotatie. (Zoals deze week met de PHTFM in LTN vliegt se OYI enkele Verre rotaties)
Andersom weinig kans. De 787's zijn redelijk dicht gepland en worden weinig ingedeeld in Europa. Maximaal 2 rotaties per week per machine. Dit is ook al van te voren zo gepland. De 767 is de machine met de meeste ruimte in de dienstregeling.
Op de 767 hebben alle rijen een raam. Waar an de buitenkant een raam mist zit aan de binnenkant een toilet of de crewrestbunk
Op de 737 mist een raam op rij 11.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Resterende data vlootomstickering "10 years" Label:
PHTFD midden juni 2015
PHTFK begin september 2015
PHTFL midden september 2015
PHTFF eind mei 2015
Vlootuitbreiding:
vanaf 2019 worden de 5x 73-8 Machines van Arke vervangen door 737-8Max. Arke ontvangt er 7.
Komende jaar komen er nog 2x 737-8 bij de vloot van Arke. Beide 2e hands. 1 Extern en 1 Intern vanuit de groep.
PHTFD midden juni 2015
PHTFK begin september 2015
PHTFL midden september 2015
PHTFF eind mei 2015
Vlootuitbreiding:
vanaf 2019 worden de 5x 73-8 Machines van Arke vervangen door 737-8Max. Arke ontvangt er 7.
Komende jaar komen er nog 2x 737-8 bij de vloot van Arke. Beide 2e hands. 1 Extern en 1 Intern vanuit de groep.
Last edited by B767-300ER on 04 Jun 2015, 07:18, edited 1 time in total.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Zal de vloot vanaf 1/10 ook worden omgestickerd van Arke naar TUI, of zal Arke geleidelijk verdwijnen van de toestellen tijdens de reguliere paintjobs?
-
- Scramble Senior
- Posts: 391
- Joined: 28 Jul 2006, 17:50
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Raptor16
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Dus de nieuwe TFE is daarmee van de baan begrijp ik?Komende jaar komen er nog 2x 737-8 bij de vloot van Arke. Beide 2e hands. 1 Extern en 1 Intern vanuit de groep.
Kijk bijvoorbeeld naar de TFF, deze had eerst "Arkefly" op de romp staan en nu "Arke", omstickeren zal niet zoveel moeite kosten denk ik.Zal de vloot vanaf 1/10 ook worden omgestickerd van Arke naar TUI, of zal Arke geleidelijk verdwijnen van de toestellen tijdens de reguliere paintjobs?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Nieuwe TFE? Er komt een TFE maar nergens gemeld dat die nieuw zou zijn.Raptor16 wrote:Dus de nieuwe TFE is daarmee van de baan begrijp ik?Komende jaar komen er nog 2x 737-8 bij de vloot van Arke. Beide 2e hands. 1 Extern en 1 Intern vanuit de groep.
Kijk bijvoorbeeld naar de TFF, deze had eerst "Arkefly" op de romp staan en nu "Arke", omstickeren zal niet zoveel moeite kosten denk ik.Zal de vloot vanaf 1/10 ook worden omgestickerd van Arke naar TUI, of zal Arke geleidelijk verdwijnen van de toestellen tijdens de reguliere paintjobs?
De naam Arke zal vanaf 1/10 langzaam van de vloot verdwijnen. Alle toestellen hebben ondertussen de naam Arke. (Arkefly is er al een tijdje vanaf)
Vanaf 1/10 zal met onderhoud de naam Arke vervangen worden door TUI en de bekende Smile ervoor. (Of erachter, dat weet ik eigenlijk niet)
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Wat wordt de voledige nieuwe naam? TUI Airlines Netherlands?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
TUI Airlines Nederland is de huidige naam (staat ook op sommige machines)ErwinS wrote:Wat wordt de voledige nieuwe naam? TUI Airlines Netherlands?
Nieuwe naam voor JetAirFly, Thomson, TUIFly, en Nordic wordt gewoon "TUI"
Zonder iets erachter.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Op rij 10 mist een raampje, in ieder geval op de TFA, TFB en de TFF aldus m'n ouders en mijn eigen ervaringen, dus ik vermoed dat dat voor alle 737's geldtB767-300ER wrote: Op de 737 mist een raam op rij 11.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Wanneer hebben je ouders gevlogen?danbu wrote:Op rij 10 mist een raampje, in ieder geval op de TFA, TFB en de TFF aldus m'n ouders en mijn eigen ervaringen, dus ik vermoed dat dat voor alle 737's geldtB767-300ER wrote: Op de 737 mist een raam op rij 11.
Want de nummering waar ik het over heb is pas aktief sinds 1 april. Daarvoor was het rij 22 geloof ik (22aBC).
Het zou kunnen dat ik me een rij vergis.
Aan de DEF kant mist wel een raam, maar heb je geen rij zonder raam.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Vorige week nog, dus vandaar.B767-300ER wrote:Wanneer hebben je ouders gevlogen?danbu wrote:Op rij 10 mist een raampje, in ieder geval op de TFA, TFB en de TFF aldus m'n ouders en mijn eigen ervaringen, dus ik vermoed dat dat voor alle 737's geldtB767-300ER wrote: Op de 737 mist een raam op rij 11.
Want de nummering waar ik het over heb is pas aktief sinds 1 april. Daarvoor was het rij 22 geloof ik (22aBC).
Het zou kunnen dat ik me een rij vergis.
Aan de DEF kant mist wel een raam, maar heb je geen rij zonder raam.
Stoelreserveringspagina van Arke gaf dat trouwens ook netjes aan al bij het reserveren en inchecken.
- T7
- Scramble Master
- Posts: 16100
- Joined: 11 Aug 2004, 15:26
- Type of spotter: S5/SBS
- Location: EHAM/Hoofddorp
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
TuiFly 737 SE-DZV arrived at AMS 8th June in the early evening as OR61P. No flights reported so far. Where is it parked currently, in the hangar?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
I quess in Hangaar 14.T7 wrote:TuiFly 737 SE-DZV arrived at AMS 8th June in the early evening as OR61P. No flights reported so far. Where is it parked currently, in the hangar?
Will start operating for Arke next week till end of october.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.